Pre Slovákov je pri nákupe rýb najdôležitejšia cena

Minimálne raz za mesiac má na tanieri ryby len každý druhý Slovák.

Ilustračné foto(Zdroj: SME/Ján Krošlák)

BRATISLAVA. Pre Slovákov je pri nákupe rýb najdôležitejšia cena. Tá zohráva najvýznamnejšiu úlohu pre takmer 70 percent ľudí, ktorí sa na základe toho rozhodujú, či a akú rybu vložia do svojho nákupného košíka.

Vyplýva to z analýzy Poštovej banky urobenej na základe prieskumu Eurobarometer.

"Pre viac než polovicu Slovákov je dôležité to, ako ryby vyzerajú a či sú čerstvé," doplnila analytička banky Lucia Dovalová. Pôvod produktu zaujíma podľa jej slov 33 percent ľudí, rýchlosť a ľahkosť prípravy 21 percent opýtaných a značka kvality 11 percent Slovákov.

Viac ako sedem z desiatich Slovákov by pritom rado videlo na etiketách rýb a produktov z nich dátum výlovu, respektíve výroby. "Krajina výlovu je podstatná pre viac ako štvrtinu slovenských konzumentov rýb," priblížila analytička. Informácie o rybároch či rybárskych farmách sú zase podstatné pre 16 percent ľudí.

Medzi hlavné dôvody, ktoré Slovákov vedú k nákupu a konzumácii rýb patrí to, že sú zdravé, čo si myslí 78 percent ľudí a že dobre chutia, čo vyzdvihlo 50 percent opýtaných. "Nezanedbateľná časť Slovákov uvádza ako dôvod aj to, že sú ľahko stráviteľné, že obsahujú málo tuku a pätina ľudí ich má v obľube preto, že sú ľahké a rýchle na prípravu," vymenovala Dovalová.

Naopak, najčastejšie sa vyskytujúca príčina nekonzumovania rýb je ich chuť, vôňa a vzhľad, čo uviedlo 70 percent Slovákov, ktorí ryby nejedia. "To je podstatne viac ako európsky priemer," konštatovala analytička. Približne štvrtina ľudí ako dôvod nejedenia rýb uviedla to, že vôbec nie je zvyknutá ich jesť. Pre pätinu je zase dôvodom, ktorý ich odrádza od kúpy rýb, ich príliš vysoká cena.

Minimálne raz za mesiac má pritom na tanieri ryby len každý druhý Slovák, čo podľa analytičky radí Slovensko na spodok európskeho rebríčka.

"Je to však porovnateľné percento konzumentov ako u susedov v Česku či v Rakúsku, ale oveľa vyššie ako v Maďarsku, kde rybám holduje iba štvrtina obyvateľstva," dodala Dovalová. To je zároveň aj najmenej z celej európskej dvadsaťosmičky. Naopak, až deväť z desiatich Španielov a Švédov si aspoň raz za mesiac pochutnáva na rybe.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  5. Rastie nám pokrivená generácia?
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  9. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  10. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  1. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  2. Detské zúbky sú veda
  3. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Rastie nám pokrivená generácia?
  6. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  7. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  8. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  10. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 14 953
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 10 602
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 4 835
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 3 107
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 059
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 492
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 287
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 196
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 186
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 651

Téma: Banky


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan: Bol som zmierený s tým, že nevyhrám

Slovenský cyklista dokázal to, čo sa ešte nikdy nikomu nepodarilo.

KOMENTÁRE

Až teraz si Merkelová začína budovať svoj odkaz

Bude to ona, kto bude ovládať nemeckú aj európsku politiku.

Neprehliadnite tiež

Tesco bojuje proti plytvaniu s jedlom, do roku 2030 zníži potravinový odpad o polovicu

Vo Veľkej Británii Tesco zverejňuje údaje o potravinovom odpade každé štyri roky, najnovšie ich bude zverejňovať aj na Slovensku či v Česku.

Londýnčania sú proti zrušeniu Uberu, petíciu podpísalo vyše pol milióna ľudí

Uber v Londýne dlhodobo čelí útokom tradičných taxikárov, podľa ktorých nerešpektuje bezpečnostné pravidlá, čím ohrozuje cestujúcich.