BRATISLAVA. Slovenský variant kolového nápoja sa už nepredáva pod názvom Šofocola. Spoločnosť Slovenské pramene a žriedla totiž malinovku premenovala na Lokálka, informoval nedávno výrobca na facebooku. Potvrdil, že zmena názvu je trvalá.
Manažér pre značku Peter Smatana pre portál Mediálne.sk povedal, že nový názov korešponduje s aktuálnym trendom lokálpatriotizmu na Slovensku.
„Cieľom je, aby nová značka už v samotnom názve a logu niesla pozitívne emócie – spolupatričnosť, pestrosť, dobrú náladu, v neposlednom rade nadväzuje aj na súčasný silný trend lokálpatriotizmu,“ povedal Smatana.
Kolu pod novou značkou uvoľnil výrobca na trh počas nedávneho festivalu Pohoda, ktorého sú Slovenské pramene a žriedla partnerom.
Firmu ovláda skupina okolo podnikateľa Jána Sabola, 40-percentný podiel vlani získal český podnikateľ Oldřich Šlemr, ktorý zbohatol na predaji Českej gumárenskej spoločnosti.
Pôvodne mala podiel v Slovenských prameňoch a žriedlach získať skupina Kofola, no po výhradách Protimonopolného úradu z obchodu vycúvala.
Okrem Šofocoly patria do portfólia spoločnosti aj minerálky Budiš, Fatra a Gemerka, a malinovky Zlatá studňa. Vlani firme tržby narástli medziročne o 8 percent na 37 miliónov eur a je v miernom zisku.
Týždenník Trend píše, že podnik ovláda asi desatinu trhu so sladenými nápojmi a štvrtinu trhu s minerálkami.