SME
Streda, 22. január, 2020 | Meniny má Zora

Šofocola zanikla, slovenský kolový nápoj zmenil názov

Spoločnosť Slovenské pramene a žriedla, ktorá Šofocolu vyrába, ovláda desatinu trhu so sladenými nápojmi.

Nový dizajn pre Lokálku. Nový dizajn pre Lokálku. (Zdroj: PEKNE & DOBRE // facebook.com/pekneadobre)

BRATISLAVA. Slovenský variant kolového nápoja sa už nepredáva pod názvom Šofocola. Spoločnosť Slovenské pramene a žriedla totiž malinovku premenovala na Lokálka, informoval nedávno výrobca na facebooku. Potvrdil, že zmena názvu je trvalá.

Manažér pre značku Peter Smatana pre portál Mediálne.sk povedal, že nový názov korešponduje s aktuálnym trendom lokálpatriotizmu na Slovensku.

„Cieľom je, aby nová značka už v samotnom názve a logu niesla pozitívne emócie – spolupatričnosť, pestrosť, dobrú náladu, v neposlednom rade nadväzuje aj na súčasný silný trend lokálpatriotizmu,“ povedal Smatana.

Článok pokračuje pod video reklamou

Kolu pod novou značkou uvoľnil výrobca na trh počas nedávneho festivalu Pohoda, ktorého sú Slovenské pramene a žriedla partnerom.

Firmu ovláda skupina okolo podnikateľa Jána Sabola, 40-percentný podiel vlani získal český podnikateľ Oldřich Šlemr, ktorý zbohatol na predaji Českej gumárenskej spoločnosti.

Pôvodne mala podiel v Slovenských prameňoch a žriedlach získať skupina Kofola, no po výhradách Protimonopolného úradu z obchodu vycúvala.

Okrem Šofocoly patria do portfólia spoločnosti aj minerálky Budiš, Fatra a Gemerka, a malinovky Zlatá studňa. Vlani firme tržby narástli medziročne o 8 percent na 37 miliónov eur a je v miernom zisku.

Týždenník Trend píše, že podnik ovláda asi desatinu trhu so sladenými nápojmi a štvrtinu trhu s minerálkami.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  2. Na otočku či pár dní. Tieto výlety za hranice zvládnete hocikedy
  3. Ako budeme jesť v roku 2020? Letí výstrednosť aj ekológia
  4. First moment Turecko: Deväť hotelov len pre dospelých
  5. Viete, prečo sú dôležité ekologické predajne?
  6. Prichádza nová doba: firmy, ktoré riešia spoločenské problémy
  7. Slovenský magazín čítajú v 83 krajinách sveta. Viete, o čom je?
  8. Takto by ste sa mali správať v horách, radí horský záchranár
  9. Nové VIVO! Bratislava žne úspechy
  1. Šperk, ktorý sa neodkladá do šperkovnice
  2. Hlavným partnerom súťaže Podnikateľka Slovenska sa stala BILLA
  3. Kúpeľný park Kováčová spustil predaj nových pozemkov
  4. Kúpeľný park Kováčová spustil predaj nových pozemkov
  5. Noerr advise NEI on acquisition of Kinex
  6. V košickom Kauflande pribudol nový McDonald´s
  7. Duálna akadémia: Na strednej škole sa vzdelávajú, aj zarábajú
  8. SEAT získal titul Company of the Year na CES 2020
  9. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  10. Česko-Slovenský ples sa blíži, v predaji sú posledné vstupenky
  1. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny 18 071
  2. First moment Turecko: Deväť hotelov len pre dospelých 12 609
  3. Slovenský magazín čítajú v 83 krajinách sveta. Viete, o čom je? 10 721
  4. Na otočku či pár dní. Tieto výlety za hranice zvládnete hocikedy 9 991
  5. Takto by ste sa mali správať v horách, radí horský záchranár 9 959
  6. Tipy od sprievodkyne: Magický Marakéš vás očarí svojimi vôňami 8 244
  7. Obraz, ktorý chceli komunisti do každého bytu, ide na kreditky 8 000
  8. Miesta na Slovensku, o ktorých ste možno nevedeli 7 420
  9. Keď okolo neho kráčali, vždy spal. Čo prežívajú zachránení 7 346
  10. Vydávajú tých, ktorých sa iní báli. Vydavateľstvo Absynt 7 256