Mediálna spoločnosť CME predá svoje aktivity v Chorvátsku a Slovinsku

Najziskovejšie krajiny pre firmu CME sú Slovensko a Rumunsko.

CME vlastní aj TV Markízu. (Zdroj: SME/Gabriel Kuchta)

HAMILTON. Mediálna spoločnosť Central European Media Enterprises (CME), ktorá na Slovensku vlastní televíziu Markíza, predá svoje aktivity v Chorvátsku a Slovinsku spoločnosti Slovenia Broadband zo skupiny United Group za 230 miliónov eur.

Zisk z predaja chce použiť na zníženie dlhu, uviedla agentúra Reuters s odvolaním sa na vyhlásenie spoločnosti.

CME očakáva, že predaj bude dokončený ešte v tomto roku. Zisk z predaja použije na splatenie dlhu 250,8 milióna eur splatného v roku 2018. Priemerné výpožičné náklady firmy by vďaka tomu mali klesnúť o 275 bázických bodov na 4,5 percenta.

Hlavným akcionárom CME je americká mediálna skupina Time Warner. Súčasťou CME je spoločnosť CET 21.

CME vedľa Slovenskej republiky, Chorvátska a Slovinska prevádzkuje televízie aj v Česku, Bulharsku a Rumunsku. Najziskovejšie pre firmu sú Slovenská republika a Rumunsko.

CME vzrástol v prvom tohtoročnom štvrťroku prevádzkový zisk pred odpismi a amortizáciou (OIBDA) medziročne o 29 percent na 22,136 milióna dolárov. Firme pomohol rast tržieb z televíznej reklamy.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  2. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  3. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  4. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  8. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  9. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  10. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  1. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  2. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  3. Pred 25 rokmi musela byť jazdenka zo západu
  4. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  5. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  6. Cíťte sa v priestore príjemne
  7. Ktorý odšťavovač má najvyššiu výťažnosť?
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  9. Ako si vybrať wc a umývadlo?
  10. Poslanec M. Borguľa bojuje proti netransparentnému tendru
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 9 238
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 588
  3. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 527
  4. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 4 163
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 768
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 3 506
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 2 935
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 2 909
  9. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 1 976
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl? 770

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Slovensko ako Švajčiarsko, hotová diaľnica. Politici sľubujú, voliči im veria čoraz menej

Denník SME pred troma mesiacmi spustil projekt Sluby.sme.sk, kde odhaľuje nesplnené sľuby politikov.

KOMENTÁRE

Politici sú tiež len zamestnanci

Sľuby politikov nemôžu mať hodnotu nevkusných predvolebných nálepiek

KOMENTÁRE

Diabol, z ktorého sa zrodil boršč

Nebezpečná invázna rastlina zaplavila Rusko. Skúsenosti s ňou má aj Slovensko.

DOMOV

Plavčan na tlačovej konferencii nehovoril pravdu

Minister povedal, že kritériá boli známe v 2015. Schválené boli o rok neskôr.

Neprehliadnite tiež

Vo Volkswagene začínajú opäť vyjednávať, teraz u špeditérov

Moderné odbory idú vyjednávať vyššie platy aj pre pracovníkov administratívy a špeditérov.

Šéf Applu vraj sľúbil Trumpovi, že postaví v USA tri veľké továrne

Výstavba troch výrobných závodov by bola pre Apple nevídaným rozhodnutím. Firma teraz vlastní len jednu továreň.

Lacnejšie dovolenky a letenky. Česi si užívajú silnú korunu

Lacnejšie sú pre Čechov predovšetkým zájazdy od zahraničných cestovných kancelárií.

Kečup z českého Lidla obsahoval o polovicu menej paradajok, než mal

S privátnou značkou kečupu mal minulý týždeň problém aj Kaufland.