Pracoval pre Širokého aj Babiša. Teraz ide Jahnátek regulovať energetiku (profil)

Vláda vymenovala poslanca a bývalého ministra za predsedu energetického regulačného úradu, funkciu má istú do roku 2023.

Nový predseda Úradu pre reguláciu sieťových odvetví Ľubomír Jahnátek spolu s premiérom Robertom Ficom (Zdroj: TASR/Martin Baumann)
  • Nový predseda regulačného úradu pracoval pre Širokého aj Babiša.
  • Polícia ho vyšetrovala pre fiktívne faktúry v nitrianskej Plastike.
  • Pripustil, že pri obchode so zbraňami treba aj uplácať a že to dokážu aj štátne podniky.
  • Na ministerstve zamestnával rodinu a známych.
  • Profesúru získal pochybne.

BRATISLAVA. Vláda v pondelok vymenovala 62-ročného Ľubomíra Jahnátka za predsedu Úradu pre reguláciu sieťových odvetví, ktorý určuje ceny energií pre domácnosti a dohliada na celý biznis s elektrinou, plynom či vodou.

Iba v sektore výroby, distribúcie a predaja elektriny sa vlani podľa analytického webu Finstat.sk otočilo 7,8 miliardy eur.

Jahnátek je momentálne poslancom najsilnejšej vládnej strany Smer, v minulosti bol za ňu ministrom hospodárstva (2006 až 2010) a pôdohospodárstva (2012 až 2016).

Vyznamenal sa zamestnávaním rodákov z Komjatíc na ministerstve, prácou pre oligarchu Juraja Širokého, pochybnými prevodmi na Slovenskom pozemkovom fonde, poľovačkami s nitrianskym oligarchom Miroslav Bödörom alebo zlou angličtinou.

Prečítajte si tiež:Platy učiteľov stále nie sú doriešené, pre Fica to už problém nie je

Zmenili pre neho zákon

Jahnátek vo funkcii strieda Jozefa Holjenčíka, ktorého do vedenia úradu dosadil tiež Smer ešte v roku 2007.

Holjenčík sa vzdal funkcie predsedu úradu začiatkom roka, keď neodhadol dôsledky svojej regulácie a spotrebitelia dostali privysoké faktúry za elektrinu.

Potom ako Holjenčík abdikoval, vládna koalícia Smeru, Slovenskej národnej strany a Mosta-Hídu schválila na jar zmenu regulačného zákona a prisvojila si právomoc sama menovať predsedu úradu.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa preplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom SME1 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa preplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom SME1 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Kauza vysokých cien energií


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Slovensko inú možnosť ako jadro Únie nemá, Fico to vie

Krajiny bez eura budú strácať vplyv, Slovensko začína v regióne viesť debatu o budúcnosti EÚ.

DOMOV

Plavčan urobil nezvyčajnú vec. Oznámil Kiskovi, kedy končí

Fico naťahovanie času nekomentoval.

Neprehliadnite tiež

Jaguar bude v Nitre väčší, zamestná šesťtisíc ľudí a vyrábať bude batérie

Britská automobilka potrebuje batérie, do roku 2020 chce mať každé druhé auto elektrické.

O 13. a 14. plate už nahlas hovorí aj Smer. Kto, kedy a ako ho dostane

Koaličné strany sa zrejme dohodnú na úľavách pre firmy, ktoré vyplácajú ľuďom trináste a štrnáste platy.

Neistota okolo leteckej dopravy po brexite môže spôsobiť pokles letov

Nie je jasné, či Británia zostane členom Európskeho leteckého úradu, ktorý dohliada na dodržiavanie zákonov o bezpečnosti leteckej dopravy.

Do Česka mieri rekordný počet ojazdených áut. Zbavujú sa ich Nemci

Priemerný vek auta v susednom Česku prekročil pätnásť rokov, európsky priemer je pritom deväť rokov.