Riaditeľ železníc: Nič si nenahovárajme, Česi sú ďalej

Riaditeľ Železníc SR hovorí aj to, že podnik nemá peniaze na rekonštrukciu tratí a nevie, čo bude po roku 2020, keď skončia eurofondy.

Generálny riaditeľ Železníc Slovenskej republiky Martin Erdössy (Zdroj: SME/Jozef Jakubčo)
  • Kde postavia v Bratislave nové vnútromestské zastávky
  • Ako majú vyzerať slovenské stanice po rekonštrukciách
  • Za meškajúci Trenčín nebude nik potrestaný
  • Trať za Žilinou sa bude rekonštruovať po roku 2020
  • ŽSR budú prepúšťať

Železnice Slovenskej republiky chcú ešte tento rok začať stavať dve nové vnútromestské zastávky v Bratislave.

Hlavnú stanicu plánujú rekonštruovať, výrazne zmeny to nebudú. Stanicu sľúbil kompletne zrekonštruovať developer, aj keď projekt mešká, štátna firma s ním neplánuje zmluvu rozviazať. „Samotné rozviazanie našej nájomnej zmluvy situáciu nevyrieši,“ hovorí generálny riaditeľ ŽSR MARTIN ERDÖSSY.

V rozhovore priznáva, že už teraz podnik nemá peniaze na rekonštrukciu tratí, väčšinu financuje z eurofondov, ktoré majú po roku 2020 skončiť: „Aby vlaky severnou trasou mohli jazdiť 200 kilometrov za hodinu a južnou 160 kilometrov je síce krásna vízia, ale momentálne ťažko realizovateľná.“

Je dnes kapacita hlavnej stanice v Bratislave dostatočná?

„Pracujeme na štúdii realizovateľnosti uzla Bratislava, ktorá nám odpovie na veľmi veľa otázok, dohadov. Počul som veľa informácií, ktoré síce môžu byť relevantné, ale z môjho pohľadu ide o osobné názory. Odpoviem teda až po tom, čo budeme mať štúdiu realizovateľnosti uzla Bratislava.“

Kedy ju dostanete?

„Mala byť hotová teraz v lete. Ale došlo ku komplikáciám aj z Európskej únie, čo prinútilo zhotoviteľa dokončiť ju až koncom roka. Dostať by sme ju mali podľa posledných informácií v novembri.“

Aké sú termíny výstavba nových vnútromestských zastávok v Bratislave?

„Dve zastávky by sme chceli postaviť ešte pred dokončením štúdie realizovateľnosti. Súťaž by sme chceli vypísať v najbližšom čase.“

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4YQ9 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4YQ9 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Vlaky


Článok je zaradený aj do ďalších tém Železnice Slovenskej republiky, Rozhovory z denníka SME

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená. Nízka nezamestnanosť, vysoká pôrodnosť, kultúra. Šéfuje jej len 33-ročný starosta.

Neprehliadnite tiež

Zamestnanci uprednostňujú finančné benefity, poteší aj služobné auto

Ukázal to najnovší prieskum personálnej spoločnosti Grafton Slovakia.

Talianske elektrické motorky prídu aj na rakúsky trh

Najlepší motocykel EMC sa volá Ego a znalci ho označujú ako "Teslu medzi motorkami".

Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Feunteun z Renaultu.

Rusko súhlasilo s reštrukturalizáciou dlhu Venezuely, splácanie potrvá desať rokov

Exprezident Chávez množstvo peňazí z predaja ropy míňal na rozsiahle sociálne programy.