PONÚKAJÚ DOMÁCE BUNKRE. SÚ DRAHÉ A PREZRADÍ ICH POVOLENIE

Vlastný bunker pod domom? Desaťtisíce eur a dva mesiace (rozhovor)

V bunkri sa dá prežiť aj výbuch atómovej elektrárne, výbava závisí od finančných možností klienta. Základ stojí 40-tisíc eur.

Ilustračné foto. (Zdroj: RENEW CZ)

Malá česká developerská firma Renew CZ začala ponúkať výstavbu domácich bunkrov, ktoré si môže nechať domácnosť postaviť pod domom namiesto pivnice. Bunker je vlastne prefabrikovaný betónový skelet, ktorý dokáže Renew vyrobiť do 24 hodín.

„Samozrejmosťou je zásoba pitnej vody, klimatizácia, ventilácia, komunikačné prostriedky a podobne,“ vyratúva konateľ firmy SLAVO PATRYK HEREJK (52).

Koľko stojí bunker v základnej výbave? Ako dlho trvá jeho výstavba? Aké povolenia naň treba? Kto všetko sa dozvie o stavbe? Ako dlho sa v ňom dá prežiť a pred akým nebezpečenstvom ochráni?

Ako vám vôbec napadlo ponúkať ľuďom bunkre?

„Česko, ako aj štáty, ktoré s ňou susedia, sú priemyselne vyspelé. Podniká tu množstvo chemických firiem, sú tu jadrové elektrárne. Skladujú sa tu nebezpečné látky. Pravdepodobnosť havárie alebo nehody, ktorá spôsobí únik nebezpečných látok, je relatívne vysoká aj v mierových časoch. Nebezpečenstvo sa môže ešte niekoľkonásobne zvýšiť pri živelnej katastrofe alebo v prípade teroristického či vojenského úroku.“

Tieto hrozby nie sú nové.

„Áno, história aj súčasnosť nám dokazujú, že havárie a náhle zmeny sa dejú všade vo svete aj v Európe. Naši spolupracovníci majú s týmito rizikami aj osobné skúsenosti prostredníctvom svojich profesií a to je aj odpoveď na vašu otázku. Nápad ponúkať bunkre vyšiel z čisto priateľských rozhovorov na rôznych stretnutiach, až sa stal jednou z tém pracovných stretnutí.“

Na čo slúžia vami ponúkané bunkre? Pred čím dokážu ochrániť?

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa preplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom SME1 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa preplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom SME1 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Rozhovory


Článok je zaradený aj do ďalších tém Útok v Barcelone, Slovensko, Rozhovory z denníka SME

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Gašpar prikryl Kočnerovho vyšetrovateľa

Policajný prezident tvrdil, že požiadal prokurátora o správu, aby mohol proti vyšetrovateľovi zakročiť. Prokuratúra takú žiadosť nedostala.

KOMENTÁRE

Ficov zásadný prelom. Alebo ani nie

Sme na priesečníku, keď Ficov prospech a prospech krajiny, sa pretínajú.

SVET

Premiér Fico kráča iným smerom ako Visegrád

Slovensko začína v regióne viesť debatu o budúcnosti EÚ.

Neprehliadnite tiež

Jaguar bude v Nitre väčší, zamestná šesťtisíc ľudí a vyrábať bude batérie

Britská automobilka potrebuje batérie, do roku 2020 chce mať každé druhé auto elektrické.

O 13. a 14. plate už nahlas hovorí aj Smer. Kto, kedy a ako ho dostane

Koaličné strany sa zrejme dohodnú na úľavách pre firmy, ktoré vyplácajú ľuďom trináste a štrnáste platy.

Neistota okolo leteckej dopravy po brexite môže spôsobiť pokles letov

Nie je jasné, či Británia zostane členom Európskeho leteckého úradu, ktorý dohliada na dodržiavanie zákonov o bezpečnosti leteckej dopravy.

Do Česka mieri rekordný počet ojazdených áut. Zbavujú sa ich Nemci

Priemerný vek auta v susednom Česku prekročil pätnásť rokov, európsky priemer je pritom deväť rokov.