SME

Kysučania odovzdali na ministerstve dopravy petíciu za dostavbu diaľnice D3

Vybudovanie diaľničného ťahu D3 má obrovský význam najmä z hľadiska tranzitnej medzištátnej dopravy.

Štát otvoril úsek diaľnice D3 na Kysuciach.Štát otvoril úsek diaľnice D3 na Kysuciach. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Nákladné autá z Poľska a Českej republiky, ktoré prechádzajú cez Čadcu či Kysucké Nové Mesto, neúmerne zaťažujú mestá v tomto regióne a vytvárajú zápchy.

Obyvatelia Kysúc sa preto rozhodli petíciou vyzvať ministerstvo dopravy na urýchlenú dostavbu diaľnice D3, ktorá by odklonila tranzitujúcu nákladnú dopravu mimo centier miest.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Štát historicky zaviedol na Kysuciach tranzit z Čiech a z Poľska. My sa tomu nebránime, niekade ísť musí. Ale keď tam štát pustil tranzit nákladných áut a kamiónov, chceme, aby štát tieto kamióny z Kysúc dostal," opísal primátor mesta Krásno nad Kysucou a predseda Združenia miest a obcí Kysúc Jozef Grapa.

SkryťVypnúť reklamu

Petíciu odovzdali

Spolu s ostatnými primátormi a petičným výborom odovzdali vo štvrtok petíciu s 20.000 podpismi ministerstvu dopravy. Podľa Grapu sa diaľnica D3 stavia už od roku 1996 a termíny jej dokončenia sa neustále posúvajú, aj keď boli dohodnuté v medzinárodnej zmluve s Poľskom. "Je na smiech, aby sme s Poľskou republikou už niekoľkokrát posúvali medzinárodnú zmluvu," konštatoval Grapa.

V súčasnosti sa v rámci diaľnice D3 buduje úsek Žilina, Strážov - Žilina, Brodno, ktorý by sa mal dokončiť v novembri tohto roku, a tiež úsek Čadca, Bukov - Svrčinovec s termínom dokončenia v roku 2020. Zostáva tak ešte vybudovať 11,2-kilometrový (km) úsek Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto a úsek Kysucké Nové Mesto - Oščadnica, ktorý je dlhý 10,79 km.

SkryťVypnúť reklamu

Petičný výbor a primátorov z Kysúc dnes prijal aj minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd). "Minister uznal a vie o tom, že je to priorita," konštatoval Grapa. Podľa jeho slov dal šéf rezortu dopravy pokyn Národnej diaľničnej spoločnosti, aby preverila pripravenosť chýbajúcich úsekov D3 a urýchlila ju.

"S tým, aby sa nadväzne po ukončení úseku Čadca, Bukov - Svrčinovec začali stavať aj ďalšie úseky. Pretože si je vedomý toho, že po ukončení týchto úsekov bude situácia ešte hrozivejšia, ako je teraz," dodal Grapa.

Medzištátna doprava

Hovorkyňa rezortu dopravy Karolína Ducká zároveň doplnila, že v záujme ministerstva dopravy zostáva, aby sa vyriešila aj kritická dopravná situácia na Kysuciach.

Rezort si je podľa jej slov vedomý toho, že vybudovanie diaľničného ťahu D3 má obrovský význam najmä z hľadiska tranzitnej medzištátnej dopravy, ktorá smeruje z a do Poľska.

SkryťVypnúť reklamu

"Preto jej výstavba patrí k prioritám ministerstva. Začiatkom júna bol do prevádzky pre motoristov otvorený 15-kilometrový úsek D3 Svrčinovec - Skalité, ktorý odľahčuje hraničné priechody s Poľskom, ako aj s Českom," priblížila.

Pripomenula tiež, že už na jeseň pomôže skvalitniť podmienky medzinárodnej a vnútroštátnej dopravy aj úsek D3 Žilina, Strážov - Žilina, Brodno a že od začiatku tohto roka je vo výstavbe aj úsek Čadca, Bukov - Svrčinovec, ktorý bude dokončený v roku 2020.

"Výstavba, no i akcelerácia prípravy ďalších úsekov závisí od finančného krytia. Keďže eurofondy sú prakticky minuté a zdroje zo štátneho rozpočtu obmedzené, ministerstvo dopravy víta otvorenie diskusie o financovaní výstavby diaľnic a rýchlostných ciest na pôde Národnej rady SR," dodala hovorkyňa.

SkryťVypnúť reklamu

Ministerstvo je podľa nej pripravené poskytnúť poslancom všetky potrebné informácie, ktoré potrebujú pre svoje rozhodnutie o prípadnom otvorení dlhovej brzdy, ktoré by pomohlo financovať napríklad úseky v okolí Kysuckého Nového Mesta a Oščadnice.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (16. 4. 2024)
USD 1.066
AUD 1.644
CZK 25.324
JPY 164.050
CAD 1.465
GBP 0.854
HUF 394.250
PLN 4.294
CHF 0.973
SEK 11.558

Zobraziť kompletný kurzový lístok

Komerčné články

  1. Revolučný Nissan X-Trail mení pravidlá hry
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  4. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  5. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  6. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  2. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  5. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  6. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  7. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  8. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 754
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 7 537
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 447
  4. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 3 588
  5. Ako prišiel Boris Kollár k miliónom 3 467
  6. Krátky, ale veľmi úspešný príbeh Kardiocentra AGEL Košice-Šaca 3 446
  7. Výborná pre diabetikov aj pre lepšie trávenie. Poznáte Aróniu? 3 203
  8. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 020
  1. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  2. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  5. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  6. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  7. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  8. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 109 246
  2. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 40 891
  3. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 539
  4. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 162
  5. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 151
  6. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 650
  7. Leonard Malacký: Kam z Bratislavy - na trip do najkrajšej obce na Dunaji 9 552
  8. Ján Šeďo: Ktorý slovenský senior oželie z dôchodku 400 EUR mesačne ? 9 357
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Tabuľa s nápisom pri budove, v ktorej sídli štátny podnik Vodohospodárska výstvaba na Karloveskej ulici v Bratislave.

Ide o spoločnosti Vodohospodárska výstavba a Slovenský vodohospodársky podnik.


SITA
Ilustračné foto

Rast má byť vyšší o desatinu percenta.


TASR
Ilustračné foto.

V domácnostiach sa ušetrilo až približne 15 percent.


TASR
Biskupský ekonóm Martin Štofko.

O evidencii a kontrole milodarov rozpráva nitriansky kňaz a diecézny ekonóm Martin Štofko.


a 2 ďalší
  1. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  2. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  5. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  6. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  7. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  8. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 109 246
  2. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 40 891
  3. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 539
  4. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 162
  5. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 151
  6. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 650
  7. Leonard Malacký: Kam z Bratislavy - na trip do najkrajšej obce na Dunaji 9 552
  8. Ján Šeďo: Ktorý slovenský senior oželie z dôchodku 400 EUR mesačne ? 9 357
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu