Cez Kotlebove podivné súťaže zarobí milióny

Na obhliadku ciest a podanie ponuky mali firmy tri dni, pätnásť aukcií potom prebiehalo v rovnakom čase.

Ilustračné foto(Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Župan Banskobystrického kraja Marian Kotleba za zvláštnych okolností vysúťažil firmu, ktorá zrekonštruuje cesty v regióne.

Župa vypísala 15 tendrov na opravu, v deviatich tendroch zvíťazila firma Renomont Profi z Trenčína. Spoločnosti vďaka tejto zákazke stúpne medziročne obrat o rekordných 2000 percent - z necelých 300-tisíc na 5,5 milióna eur.

Firma má podľa analytického webu Finstat.sk len štyroch zamestnancov. Úrad pre verejné obstarávanie hovorí o podozrení z kartelu. Správu priniesla televízia Markíza vo svojej reportáži.

Podivné okolnosti

Župa vyhlásila tendre, na posúdenie zákazky a podávanie ponúk dala firmám len tri dni. O ponuke sa dozvedeli v pondelok poobede a v piatok ráno už bolo po aukciách.

Všetky súťaže sa skončili v rovnaký deň a v rovnaký čas. Pre predstavu, ak by sa jedna firma chcela zapojiť do všetkých tendrov, potrebovala by na to 15 ľudí s počítačom v rovnakom čase.

Odborník na obstarávanie oslovený televíziou to označil za „najnezmyselnejšiu vec“, aká sa môže urobiť.

„Určite sa trojdňová lehota na predkladanie ponúk nejaví ako adekvátna, to znamená na ten rozsah prác a na vypracovanie konkrétnej relevantnej ponuky sú tri dni určite málo,“ povedal hovorca ÚVO Ján Mažgút.

Do štyroch tendrov sa prihlásila firma Renomont Profi ako jediná, a teda nemala súpera.

V ďalších štyroch tendroch súťažila s jednou, a to rovnakou firmou, košickou spoločnosťou Sokol Trade. K žiadnemu výraznejšiemu súpereniu o zákazky však nedošlo.

Keď Renomont Profi zlacnil svoju ponuku o jedno euro, Sokol Trade sa súťaženia vzdala.

Pre televíziu neskôr firma povedala, že súťažila len formálne, ďalšie znižovanie ponuky sa jej už neoplatilo, pretože „práce majú teraz dosť“.

Bez vysvetlenia

Keď televízia Markíza navštívila konateľa firmy Renomont Profi Ľudovíta Činčalu, najprv sa tváril, že nikto nie je doma. Neskôr sa tváril, že nie je Činčala.

Nakoniec priznal, že Činčala je, no na otázky sa mu príliš odpovedať nechcelo, nasadol do auta a odišiel.

Poslanec Kotlebovej ĽSNS a riaditeľ župného úradu Milan Uhrík v reportáži uviedol, že za tri dni záujemcovia mohli stihnúť obzrieť cesty určené na rekonštrukciu a pripraviť ponuku do súťaže.

„Tam nejaká obhliadka priestorov alebo tých ciest ani nie je nutná a že sa to dalo stihnúť, o tom svedčia aj ponuky, ktoré sme dostali, čiže boli firmy, ktoré to očividne stíhali a dalo sa to spraviť, takže treba pracovať,“ vyhlásil.

Neskôr na svojom facebookovom profile tvrdil, že firmy mali na prípravu podkladov týždeň.

Tvrdil tiež, že proti župe spustili mediálnu kampaň veľké stavebné firmy, ktoré patria oligarchom, „pretože v transparentnej súťaži na elektronickom trhovisku svojimi cenami nedokázali konkurovať menším firmám a zákazky nevyhrali“.

V štyroch súťažiach o rekonštrukciu ciest pritom firma Renomont Profi súťažila sama so sebou, nik jej nekonkuroval.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  7. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  10. Rastie nám pokrivená generácia?
  1. Poslanec Borguľa žiada vládu o podporu pre Bratislavu
  2. Otvorenie akademického roka 2017/2018 na EU v Bratislave
  3. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  4. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  5. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  6. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  7. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  8. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  9. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  10. Detské zúbky sú veda
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 6 316
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 4 592
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 3 060
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 581
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 701
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 278
  7. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 237
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 057
  9. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície? 1 023
  10. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 984

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Legenda o Saganovi: Súperi mu len nahrávajú

Eddy Merckx nevidel na MS poriadne preteky, Slovák mal všetkých pod kontrolou.

KOMENTÁRE

Môže sa ľahko stať, že českú vládu povedie Slovák

Dôvody, pre ktoré by väčšina Čechov mala závidieť Slovákom ich politiku. Preferencie potvrdzujú, že tretina ľudí si ešte nevybrala.

KOMENTÁRE

Sulík vie, že z týchto rečí rastú preferencie

V SaS by sa nemali tváriť prekvapene. Sterilizácie im už neraz expertná verejnosť ofrflala.

Neprehliadnite tiež

Kauza vajec s jedom proti blchám vyústila do memoranda pre všetky krajiny Únie

Záverom konferencie je 20-bodové memorandum, kde členské krajiny dostali za úlohu splniť jednotlivé body.

Qatar Airways si objednali šesť Boeingov a prevezmú štyri Airbusy

Letecká spoločnosť má vo svojej flotile 200 lietadiel vrátane takmer 100 strojov Boeing.

Rusi sa vyhrážajú, že na budúci rok zablokuje Facebook

Podľa šéfa ruského telekomunikačného úradu Moskva sociálnu sieť zablokuje, ak Facebook nebude v krajine skladovať svoje údaje.

Časť severného obchvatu Prešova je o krok bližšie, NDS chystá súťaž

Výstavbu rýchlostnej cesty neďaleko metropoly Šariša štát rozdelil na dve etapy. Kratšiu časť by chcel začať stavať budúci rok