Ako narastú platy vo Volkswagene a čo s obednou pauzou (príklady)

Finálna dohoda je pri tretej tarifnej triede vyššia o 280 eur oproti poslednej ponuke Volkswagenu.

Po šiestich dňoch začne v pondelok ráno o 6.00 h opäť výroba v bratislavskom závode Volkswagenu.(Zdroj: Archív SME)

Ako sa líši finálna kolektívna dohoda od pôvodných požiadaviek a ponúk? Koľko musí Volkswagen vyčleniť na vyššie mzdy? Dohodli sa aj dlhšie obedňajšie prestávky? Denník SME prináša deväť otázok a odpovedí na ne.

Článok pokračuje pod video reklamou

1. Ako sa dohoda líši od poslednej ponuky Volkswagenu?

Pred začiatkom štrajku Volkswagen ponúkal zvýšenie platov o 4,3 percenta tento rok a ďalšie štyri percentá od 1. januára 2018. K tomu ponúkal jednorazový bonus 350 eur.

Až počas štrajku ponúklo vedenie továrne zvýšenie platov o 4,5 percenta tento rok, o 4,5 percenta od 1. januára 2018 a 550-eurový bonus v hotovosti vyplatený v dvoch termínoch.

Kolektívna zmluva sa mala pôvodne uzatvoriť len na 19 mesiacov do 31. decembra 2018.

Odborári sa cez víkend s vedením dohodli, že kolektívna zmluva sa podpíše až na 27 mesiacov do 31. augusta 2019.

  • Od 1. júna sa zvýšia tabuľkové platy o 4,7 percenta,
  • od 1. januára 2018 o ďalšie 4,7 percenta,
  • posledné dohodnuté zvýšenie má byť 1. novembra 2018 o 4,1 percenta.

Hotovostný bonus sa znížil na 500 eur a Volkswagen celú sumu vyplatí v jednom termíne.

Prečítajte si tiež: Štrajk sa končí, odborári sa dohodli s Volkswagenom

2. Čo to znamená v peniazoch?

Oproti poslednej ponuke Volkswagenu je výsledná dohoda vyjadrená v peniazoch len mierne lepšia.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4YFR na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4YFR na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 35 133
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 332
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 16 470
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 15 352
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 729
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 398
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 009
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 508
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 831
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 674

Téma: Štrajk vo Volkswagene


Článok je zaradený aj do ďalších tém Autá Volkswagen

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Môj dom, môj hrad. Sternbergovci si to môžu povedať už 800 rokov

So súrodencami sa tu pretekali na trojkolkách, pre miestnych robili omše. Na súkromnom hrade Český Šternberk hradný pán stále býva.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

PLUS

Prísne tajné. Ako sa zrodila najhoršia zbraň v dejinách

Ako sa vznikla najhoršia zbraň ľudstva.

Neprehliadnite tiež

Podnik v Madride ponúka priestory na poludňajšiu siestu

Odpočinok v čase siesty láka čoraz viac zamestnancov, študentov aj turistov v Španielsku.

Rakúski hydinári zápasia s cenovým dumpingom zo zahraničia

V Rakúsku sa počet spracovateľských podnikov v priebehu 15 rokov znížil na polovicu.

Česko zažíva karavanový rozmach, dopyt rastie

Česi si čoraz viac volia dovolenku na domácom trhu namiesto zahraničnej.

Hirošima straší Ružinov už vyše desaťročie

Z projektu Yosaria Plaza zostal len železobetónový skelet.

Nové Mesto má koncepciu rozvoja cyklistickej dopravy

Mestská časť si zadefinovala strategický materiál.