Môže sa Volkswagen zbaliť a odísť a sabotuje štrajk? (13 odpovedí)

Zastavenie prác vo Volkswagene je najväčším štrajkom v histórii krajiny v súkromnom podniku.

Štrajk v bratislavskom Volkswagene v utorok.(Zdroj: SME/Jozef Jakubčo)

Ako dlho bude štrajk trvať?

Závisí to od toho, kto sa skôr poddá. Štrajk je časovo neobmedzený. V utorok popoludní sa odborári a vedenie fabriky dohodli, že v stredu začnú opäť rokovať.

Z vyjadrení odborárov vyplýva, že sa nemienia vzdať a vydržia nepracovať dovtedy, kým budú mať podporu zamestnancov.

Predseda Moderných odborov Volkswagen Zoroslav Smolinský opakovane hovoril, že do konca tohto týždňa štrajkovať budú, ale môže to byť aj dlhšie.

Ústupky z požiadaviek by zrejme urobiť vedel, v minulých dňoch povedal, že 16 percent nie je mantra. Výmenou za zníženie tohto percenta by však zrejme chcel iné benefity a zlepšenie pracovných podmienok pre ľudí.

Momentálne žiada napríklad predĺženie dovolenky o päť dní, predĺženie platených prestávok o desať minút či vyššie osobné hodnotenie pre ľudí.

Prečítajte si tiež:Prečítajte si tiež: Minúta po minúte: Polícii niekto v závode Volkswagenu nahlásil bombu

Z vyjadrení manažmentu továrne zasa vyplýva, že nemienia odborárom ustupovať. Ich súčasné požiadavky považujú za prehnané.

Pod tlak ich môže dostať nespokojnosť zákazníkov, keď im začnú meškať objednané vozidlá. Alebo výčitky nadriadených a akcionárov z Nemecka, že slovenská fabrika prichádza pre zastavenie prác o tržby. Vládny Inštitút finančnej politiky vypočítal, že denné tržby Volkswagenu sú 6,3 milióna eur.

Štrajk sa môže predčasne skončiť aj pre nezáujem zamestnancov. Počas zastavenia prác totiž nedostávajú mzdu a tento výpadok v príjmoch nie každý dokáže zvládnuť. Volkswagen tvrdí, že priemerný zamestnanec príde denne až o 75 eur, odborári tvrdia, že je to prestrelená suma.

Robí Volkswagen naprieky štrajkujúcim zamestnancom?

Moderné odbory Volkswagen tvrdia, že nariadení štrajkujúcich zamestnancov šikanujú. Nepredložili o tom žiadne dôkazy.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4YAD na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4YAD na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  2. Vianočný bázar chalaňov
  3. Vianočné mecheche 2017
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  5. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  6. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  7. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  8. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  9. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  10. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  1. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 6 599
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 5 791
  3. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 3 475
  4. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 267
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 207
  6. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 2 126
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 2 103
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 2 072
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť 1 600
  10. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 1 556

Téma: Štrajk vo Volkswagene


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My jediní máme Boha. Patrí iba nám a robí všetko, čo chceme

Slovenský Boh nám poslal slovenského Ježiša cez jeho slovenskú matku, aby nás chránil.

KOMENTÁRE

Rok 1995: Keď Mečiar zabával vtipmi na úrovni piatej cenovej skupiny

Slovensko preniklo medzi hokejovú elitu.

Neprehliadnite tiež

Tlačové agentúry chcú, aby Facebook či Google platili za spravodajstvo

Európske tlačové agentúry tvrdia, že internetové firmy dosahujú zisk na ich úkor.

Delta Air Lines kúpi sto lietadiel Airbus, zázkazku chcel Boeing

Letecká spoločnosť Delta Air Lines kúpi lietadla Airbus za viac ako 12 miliard dolárov.

Ruská centrálna banka plánuje vytvoriť najväčší neštátny dôchodkový fond

Banka pripravuje zlúčenie troch dôchodkových fondov.

EPH kupuje podiel v maďarskej elektrárni Mátra

Vysporiadanie transakcie sa očakáva počas prvého štvrťroka 2018.

Šéf integrovanej dopravy: Vlak už pred príchodom autobusu neujde

Od apríla do systému vstúpi nový dopravca - RegioJet, ktorý jazdí z hlavného mesta do Dunajskej Stredy.