Môže sa Volkswagen zbaliť a odísť a sabotuje štrajk? (13 odpovedí)

Zastavenie prác vo Volkswagene je najväčším štrajkom v histórii krajiny v súkromnom podniku.

Štrajk v bratislavskom Volkswagene v utorok.(Zdroj: SME/Jozef Jakubčo)
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako dlho bude štrajk trvať?

Závisí to od toho, kto sa skôr poddá. Štrajk je časovo neobmedzený. V utorok popoludní sa odborári a vedenie fabriky dohodli, že v stredu začnú opäť rokovať.

Z vyjadrení odborárov vyplýva, že sa nemienia vzdať a vydržia nepracovať dovtedy, kým budú mať podporu zamestnancov.

Predseda Moderných odborov Volkswagen Zoroslav Smolinský opakovane hovoril, že do konca tohto týždňa štrajkovať budú, ale môže to byť aj dlhšie.

Ústupky z požiadaviek by zrejme urobiť vedel, v minulých dňoch povedal, že 16 percent nie je mantra. Výmenou za zníženie tohto percenta by však zrejme chcel iné benefity a zlepšenie pracovných podmienok pre ľudí.

Momentálne žiada napríklad predĺženie dovolenky o päť dní, predĺženie platených prestávok o desať minút či vyššie osobné hodnotenie pre ľudí.

Prečítajte si tiež: Minúta po minúte: Polícii niekto v závode Volkswagenu nahlásil bombu

Z vyjadrení manažmentu továrne zasa vyplýva, že nemienia odborárom ustupovať. Ich súčasné požiadavky považujú za prehnané.

Pod tlak ich môže dostať nespokojnosť zákazníkov, keď im začnú meškať objednané vozidlá. Alebo výčitky nadriadených a akcionárov z Nemecka, že slovenská fabrika prichádza pre zastavenie prác o tržby. Vládny Inštitút finančnej politiky vypočítal, že denné tržby Volkswagenu sú 6,3 milióna eur.

Štrajk sa môže predčasne skončiť aj pre nezáujem zamestnancov. Počas zastavenia prác totiž nedostávajú mzdu a tento výpadok v príjmoch nie každý dokáže zvládnuť. Volkswagen tvrdí, že priemerný zamestnanec príde denne až o 75 eur, odborári tvrdia, že je to prestrelená suma.

Robí Volkswagen naprieky štrajkujúcim zamestnancom?

Moderné odbory Volkswagen tvrdia, že nariadení štrajkujúcich zamestnancov šikanujú. Nepredložili o tom žiadne dôkazy.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4YAD na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4YAD na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 34 529
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 22 918
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 17 341
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 14 205
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 863
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 262
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 234
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 543
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 707
  10. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 657

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan skončil v štrnástej etape štvrtý, po skvelom závere vyhral Fraile

Slovenský cyklista opäť zvýšil svoj náskok v bodovacej súťaži.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

Stĺpček Osmelené

Od mladosti mám problém s alkoholom a neviem si pomôcť

Som abstinent, aj keď nemusím.

Neprehliadnite tiež

Podnik v Madride ponúka priestory na poludňajšiu siestu

Odpočinok v čase siesty láka čoraz viac zamestnancov, študentov aj turistov v Španielsku.

Rakúski hydinári zápasia s cenovým dumpingom zo zahraničia

V Rakúsku sa počet spracovateľských podnikov v priebehu 15 rokov znížil na polovicu.

Česko zažíva karavanový rozmach, dopyt rastie

Česi si čoraz viac volia dovolenku na domácom trhu namiesto zahraničnej.

Hirošima straší v Ružinov už vyše desaťročie

Z projektu Yosaria Plaza zostal len železobetónový skelet.

Nové Mesto má koncepciu rozvoja cyklistickej dopravy

Mestská časť si zadefinovala strategický materiál.