Môže sa Volkswagen zbaliť a odísť a sabotuje štrajk? (13 odpovedí)

Zastavenie prác vo Volkswagene je najväčším štrajkom v histórii krajiny v súkromnom podniku.

Štrajk v bratislavskom Volkswagene v utorok.(Zdroj: SME/Jozef Jakubčo)

Ako dlho bude štrajk trvať?

Závisí to od toho, kto sa skôr poddá. Štrajk je časovo neobmedzený. V utorok popoludní sa odborári a vedenie fabriky dohodli, že v stredu začnú opäť rokovať.

Z vyjadrení odborárov vyplýva, že sa nemienia vzdať a vydržia nepracovať dovtedy, kým budú mať podporu zamestnancov.

Predseda Moderných odborov Volkswagen Zoroslav Smolinský opakovane hovoril, že do konca tohto týždňa štrajkovať budú, ale môže to byť aj dlhšie.

Ústupky z požiadaviek by zrejme urobiť vedel, v minulých dňoch povedal, že 16 percent nie je mantra. Výmenou za zníženie tohto percenta by však zrejme chcel iné benefity a zlepšenie pracovných podmienok pre ľudí.

Momentálne žiada napríklad predĺženie dovolenky o päť dní, predĺženie platených prestávok o desať minút či vyššie osobné hodnotenie pre ľudí.

Prečítajte si tiež:Prečítajte si tiež: Minúta po minúte: Polícii niekto v závode Volkswagenu nahlásil bombu

Z vyjadrení manažmentu továrne zasa vyplýva, že nemienia odborárom ustupovať. Ich súčasné požiadavky považujú za prehnané.

Pod tlak ich môže dostať nespokojnosť zákazníkov, keď im začnú meškať objednané vozidlá. Alebo výčitky nadriadených a akcionárov z Nemecka, že slovenská fabrika prichádza pre zastavenie prác o tržby. Vládny Inštitút finančnej politiky vypočítal, že denné tržby Volkswagenu sú 6,3 milióna eur.

Štrajk sa môže predčasne skončiť aj pre nezáujem zamestnancov. Počas zastavenia prác totiž nedostávajú mzdu a tento výpadok v príjmoch nie každý dokáže zvládnuť. Volkswagen tvrdí, že priemerný zamestnanec príde denne až o 75 eur, odborári tvrdia, že je to prestrelená suma.

Robí Volkswagen naprieky štrajkujúcim zamestnancom?

Moderné odbory Volkswagen tvrdia, že nariadení štrajkujúcich zamestnancov šikanujú. Nepredložili o tom žiadne dôkazy.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4YAD na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4YAD na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  4. Moskva alebo Petrohrad?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  1. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  2. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  3. Modern luxury next to the Blue Church
  4. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  5. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  6. Moskva alebo Petrohrad?
  7. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  8. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  9. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  10. HB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 651
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 226
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 2 260
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 174
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 586
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 414
  7. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 397
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 104
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 076
  10. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 906

Téma: Štrajk vo Volkswagene


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo by sa mali Slováci začať báť Čechov

Slovensko bude musieť vynaložiť viac úsilia a vynaliezavosti, aby ho Brusel v zhluku „podivných“ demokracií na východ od Nemecka rozpoznal

KOMENTÁRE

Fico útokom na Kisku škodí hlavne sebe

Všetky pokusy o priamu konfrontáciu sa doteraz vždy skončili porážkou Fica.

EKONOMIKA

V Belgicku zadržali 112 slovenských kamiónov pre možné vykorisťovanie vodičov

Polícia skúma, či nedošlo k sociálnemu dumpingu.

Neprehliadnite tiež

Podľa nemeckých ekonómov má Trump na svetovú ekonomiku negatívny vplyv

Jedinou oblasťou, v ktorej boli reakcie ekonómov na Trumpove kroky v úrade prezidenta viac pozitívne ako negatívne, bola oblasť boja s nelegálnou migráciou.

Nemci jedia horšie maslo ako Česi, odhalil dTest

Testy neziskovej organizácie dTest odhalili, že maslo rovnakej značky bolo kvalitnejšie v Česku.

Rozpočet EÚ na rok 2018 trestá Turecko a dá viac na boj proti propagande z Ruska

Budúcoročný rozpočet Únie bude voči pôvodnému návrhu bohatší o 105 miliónov eur.

Bundesbank: Nemecká ekonomika pokračuje v prudkom raste

Domáca spotreba je už dlhší čas jedným z motorov expanzie najväčšej európskej ekonomiky.