Ani v pondelok sa nedohodli, štrajk vo Volkswagene bude

„Platí, že štrajk v utorok ráno začne,“ vyhlásili odborári. Ani v pondelok sa s firmou na zvýšení platov nedohodli.

Predseda odborov vo Volkswagene Zoroslav Smolinský v pondelok informoval, že s vedením sa ani na dvanásty pokus nedohodli.(Zdroj: SME/Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Odborári sa ani v pondelok nedohodli s vedením spoločnosti Volkswagen Slovakia na zvýšení miezd.

Predseda Moderných odborov Volkswagen Zoroslav Smolinský na mimoriadnom brífingu v pondelok popoludní povedal len toľko, že dostali od manažmentu ďalšiu ponuku. „Je neprijateľná,“ vyhlásil bez spresnenia jej podrobností.

Tvrdí, že v pondelok žiadne ďalšie rokovania nebudú: „Platí, že štrajk v utorok ráno začne."

Ak zamestnanci naozaj nenastúpia v utorok od 6.00 hod. do práce, pôjde o vôbec prvý štrajk v histórii podniku. Smolinský tvrdí, že súhlas so štrajkom podpísalo 8.600 z 12.300 zamestnancov podniku. Koľko sa ich reálne do štrajku zapojí, bude jasné až po zastavení výroby.

Odborári požadujú v súhrnne 16-percentné zvýšenie počas dvoch rokov, Volkswagen naproti tomu ponúkal 8,5-percentné zvýšenie v dvoch rokov.

Predseda predstavenstva Volkswagen Slovakia Ralf Sacht vyhlásil, že počas pondelkových rokovaní ponuku zvýšili.

Tento rok by sa mzdy dvihli o 4,5 percenta, na budúci rok o ďalších 4,2 percenta, v súhrnne teda Volkswagen zvýšil pôvodnú ponuku o 0,2 percenta.

Odborármi požadované zvýšenie platov o 12+4 percent by znamenalo, že vedenie podniku by muselo nájsť tento rok navyše 33,2 milióna a na budúci rok ďalších 11,1 miliónov eur.

Volkswagenom ponúkaných 4,5+4,2 percenta by znamenalo, že podnik musí uvoľniť navyše na platy 12,4 milióna tento rok a 11,6 milióna eur na budúci rok.

„Ďalej sme rokovali o ďalších bodoch, museli sme však napokon bohužiaľ konštatovať, že zastúpenie zo strany odborov nie je ochotné ustúpiť zo svojich vysokých požiadaviek,“ povedal Sacht, podľa ktorého „nastolené požiadavky odborov sú rovnako vysoké ako na začiatku“.

Takéto požiadavky Sacht odmieta s vysvetlením, že „trvale by poškodili náš podnik“. Tvrdí tiež, že zvýšenie v súhrnne o 8,7 percenta je „dobrá ponuka a ústretový krok“.

„Sme kedykoľvek pripravení rokovať. Ale odbory sa budú musieť vzdať časti svojich požiadaviek. 16-percentné zvyšovanie nie je pre nás cesta. Aj v najbližších hodinách, dňoch sa budeme usilovať dostať odbory za rokovací stôl,“ reagoval Sacht na otázku, či budú rokovania pokračovať aj v noci.

V pondelok sa začali šíriť špekulácie, že vedenie podniku posunie začiatok plánovanej trojtýždňovej odstávky na utorok, aby tak minimalizovalo straty zo štrajku. „Je to síce špekulácia, ale môžem povedať, že o tom nerozmýšľame,“ povedal Sacht.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 530
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 751
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 080
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 070
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 175
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 635
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 629
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 439
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 429
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 051

Téma: Štrajk vo Volkswagene


Článok je zaradený aj do ďalších tém Autá Volkswagen

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: S migmi si načas vystačíme, no bude to drahšie

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.