Pracovná klíma vo Volkswagene je zlá, nejde nám len o platy (rozhovor)

Vyššie platy si podľa odborového predáka zaslúžia, lebo práca v Bratislave je ťažšia než v iných závodoch Volkswagenu: „Vyrábajú sa tu tie najluxusnejšie vozidlá koncernu.“

Zoroslav Smolinský pracuje v bratislavskom Volkswagene od roku 1992. (Zdroj: SME/Tibor Somogyi)

V utorok ráno sa pravdepodobne začne vôbec prvý štrajk v bratislavskom závode Volkswagenu, vedenie sa s odborármi ani cez víkend nedohodlo na zvyšovaní platov.

Predseda Moderných odborov Volkswagen ZOROSLAV SMOLINSKÝ nepopiera, že nimi požadované 16-percentné zvyšovanie platov môže nakoniec priniesť prepúšťanie či presun výroby do cudziny. „Žiadame zvýšenie v priemere o 160 eur, to nie je tak veľa,“ vraví.

Zvýšenie platov považuje za primerané zložitej práci na najluxusnejších modeloch áut, ktoré sa v bratislavskom závode vyrábajú.

Je možné, že nezačnete v utorok ráno štrajkovať?

„Šanca je vždy. Závisí to najmä od zamestnávateľa. Keď je tvrdohlavý, čo tí ľudia majú robiť?“

Volkswagen hovorí, že ponuka na súhrnné zvýšenie platov o 8,5 percenta v dvoch rokoch je posledná.

„Zamestnanci boli v minulosti vždy maximálne ochotní a lojálni. Keď prebiehali zmeny vo výrobe vozidiel, boli flexibilní a stále v práci. Keď sme pred dvoma rokmi riešili časové konto, zamestnávateľ tvrdil, že nám tie ťažké stavy vykompenzuje.“

Dnes sa celá energia sústreďuje na výrobu áut. Ľudia akoby tu neexistovali.

Zoroslav Smolinský

Je normálne, že zamestnanci sa prispôsobujú požiadavkám zamestnávateľa vzhľadom na zmeny na výrobných linkách.

„Za posledné roky u nás nabiehalo do výroby veľmi veľa zložitých a komplikovaných vozidiel. Či už to bol e-UP!, alebo facelifty Volkswagen Touareg, alebo Audi Q7. To všetko je spojené s nasadením zamestnancov, keďže nábeh nikdy nie je 100-percentný. Vždy sa vyskytnú nejaké problémy a v takej situácii zamestnanci reagujú aj na úkor voľného času.“

Keď sa však Volkswagen rozhodne, že bude v Bratislave vyrábať nový Touareg alebo Porsche Cayenne, nie je to nakoniec aj ocenenie kvality závodu a jeho zamestnancov?

„Určite, je to nejaké ocenenie. Týchto ocenení už ozaj máme veľa, ale s platovými záležitosťami sme sa za posledné roky ďaleko nepohli.“

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa preplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom SME1 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa preplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom SME1 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Zoroslav Smolinský


Článok je zaradený aj do ďalších tém Štrajk vo Volkswagene, Autá Volkswagen, Rozhovory z denníka SME

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Čo všetko sa stalo, aby zo Sagana bola superstar

Začínal na sestrinom bicykli.

ŠPORT

Peter Sagan: Superstar made in Slovakia

Začínal na sestrinom bicykli, dnes zarába šesť miliónov ročne.

Neprehliadnite tiež

Tesco bojuje proti plytvaniu s jedlom, do roku 2030 zníži potravinový odpad o polovicu

Vo Veľkej Británii Tesco zverejňuje údaje o potravinovom odpade každé štyri roky, najnovšie ich bude zverejňovať aj na Slovensku či v Česku.

Londýnčania sú proti zrušeniu Uberu, petíciu podpísalo vyše pol milióna ľudí

Uber v Londýne dlhodobo čelí útokom tradičných taxikárov, podľa ktorých nerešpektuje bezpečnostné pravidlá, čím ohrozuje cestujúcich.