Denne vyrobia tisíc áut. Čo stratí Slovensko a Volkswagen štrajkom

Výrazné zvýšenie platov je nezmyselné, podľa ministra hospodárstva môže zneistiť automobilku pri ďalších investíciách na Slovensku.

V bratislavskom závode sa vyrobí denne tisíc vozidiel.(Zdroj: Archív SME)
  • Prvý štrajk v histórii závodu sa má začať v utorok.
  • Zamestnanci žiadajú pridať 16 percent, teda asi tristo eur mesačne.
  • Odborári chcú ešte cez víkend rokovať.
  • Minister Žiga: Ich požiadavky sú nerozumné

BRATISLAVA. Nehybné stroje, výrobné haly bez robotníkov, poloprázdna jedáleň a nezvyčajné ticho. V utorok ráno prestane väčšina zamestnancov automobilky Volkswagen pracovať, odborári na vtedy ohlásili štrajk za zvýšenie platov o dvesto až tristo eur.

Ak pracovníci naozaj v utorok nenastúpia do práce, bude to vôbec prvý štrajk v histórii podniku.

Volkswagen zamestnáva vyše 12-tisíc ľudí, podľa predsedu Moderných odborov Zoroslava Smolinského sa do štrajku zapojí väčšina z nich.

Vedenie automobilky ani po definitívnom ohlásení štrajku v stredu nezmenilo názor a požadované zvýšenie platov považuje za „neprimerané“. Smolinský napriek tomu očakáva, že budú spolu ďalej rokovať.

Za svoje odbory v stredu vyhlásil: „Ide o ľudí, stále sme pripravení rokovať, aj cez víkend.“

Oficiálne ohlásenie štrajku teda môže byť len stupňovaním tlaku na vedenie fabriky, či skutočne ľudia nenastúpia do práce, bude jasné až v utorok ráno.

Z výrobných pásov Volkswagenu vyjde denne v priemere tisíc vozidiel. Koľko podnik stratí na prípadnom štrajku? A ako to poškodí slovenské hospodárstvo?

Krátky výpadok asi zvládnu

Odborári ohlásili časovo neobmedzený štrajk. Či prídu ľudia do závodu a nebudú robiť alebo ostanú doma, Smolinský nespresnil. Tvrdí, že začatie štrajku odhlasovalo 8.600 zamestnancov podniku, teda asi 70 percent.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4Y3X na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4Y3X na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  2. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  3. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 18 032
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 023
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 330
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 091
  5. Kam do tepla v januári? 1 750
  6. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 472
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 393
  8. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 1 249
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 904
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 865

Téma: Zoroslav Smolinský


Článok je zaradený aj do ďalších tém Štrajk vo Volkswagene

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zarábajú milióny na úkor štátu. Priekupníkov dreva sa nedarí odstaviť

Niektoré firmy, ktoré len skupujú drevo a posúvajú ho ďalej, majú s Lesmi SR uzatvorené nevypovedateľné zmluvy.

DOMOV

Dobré ráno: Kto zarába na slovenských lesoch

Ako u nás funguje biznis s drevom.

KOMENTÁRE

Starostlivosť vzorného hospodára

Podozrenie, že sa o milióny podelili, asi napadá kdekomu.

Neprehliadnite tiež

Štát nakoniec nekúpi podiel v Štvorke, SIM-karty začne predávať aj mimo pôšt

Slovenská pošta mala predkupné právo na 20 percent akcií Swan Mobile, nakoniec ho nevyužije.

Štát chce pri Jaguari stavať hotel, škôlku aj nákupné centrum

V priemyselnom parku pri Nitre vzniknú nielen fabriky, ale aj občianska vybavenosť pre verejnosť.

Jaguar kúpil pozemky pod fabrikou, štátu sa vrátia desaťtisíce

Britská automobilka plánuje neďaleko Nitry spustiť výrobu svojich vozidiel na konci tohto roka.

Čína zavedie ďalšie špecifické emisné limity pre veľké podniky

Vláda v Pekingu chce pokračovať v boji so znečistením.