Denne vyrobia tisíc áut. Čo stratí Slovensko a Volkswagen štrajkom

Výrazné zvýšenie platov je nezmyselné, podľa ministra hospodárstva môže zneistiť automobilku pri ďalších investíciách na Slovensku.

V bratislavskom závode sa vyrobí denne tisíc vozidiel.(Zdroj: Archív SME)
  • Prvý štrajk v histórii závodu sa má začať v utorok.
  • Zamestnanci žiadajú pridať 16 percent, teda asi tristo eur mesačne.
  • Odborári chcú ešte cez víkend rokovať.
  • Minister Žiga: Ich požiadavky sú nerozumné

BRATISLAVA. Nehybné stroje, výrobné haly bez robotníkov, poloprázdna jedáleň a nezvyčajné ticho. V utorok ráno prestane väčšina zamestnancov automobilky Volkswagen pracovať, odborári na vtedy ohlásili štrajk za zvýšenie platov o dvesto až tristo eur.

Ak pracovníci naozaj v utorok nenastúpia do práce, bude to vôbec prvý štrajk v histórii podniku.

Článok pokračuje pod video reklamou

Volkswagen zamestnáva vyše 12-tisíc ľudí, podľa predsedu Moderných odborov Zoroslava Smolinského sa do štrajku zapojí väčšina z nich.

Vedenie automobilky ani po definitívnom ohlásení štrajku v stredu nezmenilo názor a požadované zvýšenie platov považuje za „neprimerané“. Smolinský napriek tomu očakáva, že budú spolu ďalej rokovať.

Za svoje odbory v stredu vyhlásil: „Ide o ľudí, stále sme pripravení rokovať, aj cez víkend.“

Oficiálne ohlásenie štrajku teda môže byť len stupňovaním tlaku na vedenie fabriky, či skutočne ľudia nenastúpia do práce, bude jasné až v utorok ráno.

Z výrobných pásov Volkswagenu vyjde denne v priemere tisíc vozidiel. Koľko podnik stratí na prípadnom štrajku? A ako to poškodí slovenské hospodárstvo?

Krátky výpadok asi zvládnu

Odborári ohlásili časovo neobmedzený štrajk. Či prídu ľudia do závodu a nebudú robiť alebo ostanú doma, Smolinský nespresnil. Tvrdí, že začatie štrajku odhlasovalo 8.600 zamestnancov podniku, teda asi 70 percent.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4Y3X na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4Y3X na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  3. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  10. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 19 991
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 15 140
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 12 088
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 825
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 448
  6. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 5 946
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 4 570
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 582
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 2 461
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 210

Téma: Zoroslav Smolinský


Hlavné správy zo Sme.sk

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Kto bude udeľovať Ficove štátne vyznamenania

Nové štátne ceny chce udeľovať vláda.

Stĺpček Jakuba Fila

Vatry zvrchovanosti, Svätopluk. Prečo nie august 1968?

Že si komunisti nevšimli november ´89, sa stalo smutnosmiešnou glosou ich sveta.

KULTÚRA

Vraždu Kuciaka nemali chuť spracúvať. Ukázalo sa, že je čas

Joj chystá tretie pokračovanie seriálu Za sklom.

Neprehliadnite tiež

Kauzou Dieselgate je postihnutá ešte pätina vozidiel Volkswagen

Spoločnos splnila sľúbený akčný plán, to však bolo všetko.

Doprava na Mlynských nivách sa komplikuje

Prestavba prináša zmeny. Vodiči sa musia vyzbrojiť trpezlivosťou.

Šefčovič dohodol rokovania medzi Ukrajinou a Ruskom o tranzite plynu

Treba oddeliť staré problémy od nových, bude sa rokovať o novej zmluve.

Britská Banka Lloyds bude mať po brexite v Európe tri pobočky

Predpokladalo sa, že banka bude svoje kontinentálne podnikanie riadiť iba z Berlina.

Ukrajina a Rusko rokujú o tranzite plynu do EÚ po roku 2020

Tranzit ruského plynu cez Ukrajinu do EÚ znamená pre Kyjev príjmy.