LONDÝN. Britská módna značka Mulberry oznámila za obchodný rok 2016/2017 rast zisku o vyše pätinu. Prispel k tomu najmä zvýšený záujem o nové produkty, aj keď tržby v Británii podporili najmä turisti.
Spoločnosť, ktorá je známa svojimi koženými kabelkami, v stredu oznámila, že zisk pred zdanením dosiahol v obchodnom roku 2016/2017, ktorý sa skončil 31. marca, 7,5 milióna libier (8,53 milióna eur).
V obchodnom roku 2015/2016 predstavoval zisk 6,2 milióna libier. Medziročne to znamená rast zisku takmer o 21 %. Tržby sa zvýšili o 8 % na 168,1 milióna libier.
V Británii ťažila spoločnosť najmä z dopytu zahraničných turistov navštevujúcich Londýn. Dopyt zo strany domácich zákazníkov mierne klesol.
Firma uviedla, že pozitívne údaje sú do veľkej miery výsledkom novej stratégie. V rámci nej sa Mulberry začala v posledných rokoch viac sústreďovať na cenovo dostupnejšie výrobky. Okrem toho k vyšším tržbám a zisku prispel aj internetový predaj, ale aj presunutie niektorých obchodov do lukratívnejších lokalít.
(1 EUR = 0,87960 GBP)