MADRID. Španielsky reťazec Inditex, najväčší maloobchodný predajca odevov na svete, zaznamenal v 1. štvrťroku nárast zisku vďaka vyšším tržbám. Upevnil si tak svoj náskok pred konkurenciou.
Čistý zisk odevného gigantu, ktorý aj na Slovensku prevádzkuje sieť predajní Zara, Bershka, Stradivarius a Pull & Bear, sa v 1. štvrťroku zvýšil o 18 % na 654 miliónov eur z 554 miliónov eur v rovnakom období minulého roka.
Konkurencii čísla klesali
Tržby Inditexu vzrástli o 14 % na 5,57 miliardy eur zo 4,88 miliardy eur pred rokom.
Zisk spoločnosti pred úrokmi, zdanením, odpismi a amortizáciou (EBITDA) v sledovanom období stúpol o 17 % na 1,11 miliardy eur.
Tieto údaje sa zhruba zhodujú s odhadmi analytikov, ktorí Inditexu predpovedali čistý zisk 655 miliónov eur a tržby 5,54 miliardy eur.
Na porovnanie, konkurenčný švédsky reťazec Hennes & Mauritz (H&M) zaznamenal v 1. kvartáli pokles čistého zisku o 3 % pre slabší rast tržieb.
Expandovali
Inditex, ktorého celý názov je Industria de Diseno Textil, uviedol, že jeho celkové tržby vrátane on-line predaja sa pri konštantných menových kurzoch v 1. štvrťroku a za prvých päť týždňov 2. kvartálu zvýšili o 12 %.
Reťazec ďalej oznámil, že všetky jeho značky v 1. štvrťroku expandovali a Zara spustila on-line predaj v Singapure, Malajzii, Thajsku a Vietname.
Inditex otvoril v 1. štvrťroku 93 nových obchodov, predovšetkým jeho značky Zara a Stradivarius. Na konci apríla tak reťazec prevádzkoval celkovo 7385 obchodov po celom svete. Na jeseň plánuje Zara začať s on-line predajom aj v Indii.