Sedem miliónov unikátov, jeden algoritmus. Nutella prepojila technológiu s kreativitou

Krém z lieskových orieškov sa v originálnych baleniach predal za jeden mesiac.

Nutella použila unikátny algoritmus. Ilustračné foto. (Zdroj: Ogilvy & Mather Italy)

RÍM, BRATISLAVA. Známu orieškovú nátierku Nutella si mohlo sedem miliónov talianskych zákazníkov kúpiť v balení, aké nemal nikto iný na svete. Postarala sa o to kampaň s názvom Nutella Unica, v ktorej vzniklo sedem miliónov jedinečných farebných obalov.

Kampaň vymyslela reklamná agentúra Ogilvy & Mather Italy. Sloganom bolo heslo "Rovnaký ako ty nie je nikto." Cieľom kampane bolo vyzdvihnúť heslo rozmanitosti, čo je podľa reklamky aj charakteristická črta temperamentného talianskeho národa.

Agentúra Ogilvy & Mather Italy na svojej webovej stránke informuje, že jednotlivé motívy vznikli softvérovo použitím prepracovaných algoritmov.

Krém z lieskových orieškov v originálnych baleniach mal u Talianov taký úspech, že sa sedem miliónov balení vypredalo za jeden mesiac.

Nejde o úplne originálny počin. Nápojový gigant Coca-Cola pred dvomi rokmi v Izraeli a vlani následne v Spojených štátoch vytvoril v spolupráci s firmou HP podobnú kampaň. V predaji bolo vtedy niekoľko miliónov fliaš Coca-Coly light, z ktorých každá mala unikátny obal. Aj tie vygeneroval počítačový softvér.

Nutella zas mala na Slovensku pred časom kampaň s personalizovanými obalmi. Zákazníci si mohli nechať vytlačiť obal Nutelly, na ktorom bolo meno podľa ich výberu.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 711
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 727
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 115
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 049
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 190
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 618
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 618
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 451
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 437
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 042

Téma: Umelá inteligencia


Hlavné správy zo Sme.sk

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza. Veríme, že ju vyrieši so cťou.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.