Atény lákajú lodiarske firmy, aby sa po brexite presťahovali do Grécka

Grécko je krajinou s najväčším počtom vlastníkov lodí na svete.

Ilustračné foto.(Zdroj: dovolenka.sme.sk)

ATÉNY. Grécka vláda chce presvedčiť majiteľov lodí a poisťovne, ktoré sa špecializujú na lode, aby po brexite presťahovali svoje európske centrály z Londýna do Grécka.

"Sme v kontakte s piatimi veľkými poisťovacími maklérmi, ktorí uvažujú o presťahovaní svojho sídla do niektorej z členských krajín Európskej únie (EÚ)," uviedol minister dopravy Panagiotis Kurumblis. Odmietol však prezradiť mená firiem, pretože rozhovory sú súkromné. Dodal, že rokovania budú pokračovať aj tento mesiac a budú sa týkať podmienok, ktoré by prilákali tieto firmy do Grécka.

Článok pokračuje pod video reklamou

Vláda v Aténach zároveň požiadala gréckych majiteľov lodí so sídlom v Británii, aby zvážili návrat do vlasti, aj keď im môže vzhľadom na zložitú finančnú situáciu ponúkať len málo peňažných stimulov, povedal minister. Grécko sa namiesto toho pokúsi apelovať na ich vlastenectvo, dodal.

Lodná veľmoc

Grécko je krajinou s najväčším počtom vlastníkov lodí na svete, majú dohromady až 16-% podiel na svetovej obchodnej flotile. Grécko tak v tomto smere predbehlo Japonsko aj Čínu. A grécke lode tvoria 50 % námornej prepravnej kapacity EÚ, povedal Kurumblis.

Vláda by chcela, aby sa grécky prístav Pireus stal jedným z najväčších lodiarskych centier na svete a moderným námorným uzlom. "Chceme vytvoriť servisné centrum pre lodnú dopravu v Pireu," povedal.

Lodná doprava sa podieľa približne 7 % na výkone gréckej ekonomiky. Kabinet by preto chcel zvýšiť aj aktivity súvisiace s lodnou dopravou, ako sú napríklad opravy plavidiel. A plánuje rozvíjať aj regionálne prístavy, ktoré by mohli poskytovať služby výletným lodiam a jachtám, napríklad v oblasti tzv. domovského prístavu, v ktorom sa plavby začínajú aj končia.

Lode a turizmus

V roku 2015 zaznamenalo Grécko viac ako 4 milióny cestujúcich na výletných lodiach, vďaka čomu sa stalo po Taliansku a Španielsku treťou najobľúbenejšou destináciou v Európe. Príjmy z výletných lodí tak v sledovanom období dosiahli 489 miliónov eur.

Grécko však potrebuje zlepšiť infraštruktúru, aby mohlo poskytnúť prístav novým lodiam s kapacitou vyše 4000 cestujúcich. Grécka vláda preto uvažuje, že požiada prevádzkovateľov výletných lodí, aby investovali do prístavov, ktoré ich zaujímajú, výmenou za stimuly, napríklad zvýhodnené prístavné poplatky.

Okrem toho ministerstvo lodnej dopravy spolupracuje s gréckou komisiou pre kapitálové trhy. Chcú prilákať gréckych majiteľov lodí na burzu v Aténach a presvedčiť ich, aby si pre emisiu dlhopisov zvolili Atény, a nie iné burzy. Dve alebo tri veľké grécke lodné spoločnosti už vraj prejavili záujem, povedal Kurumblis. K prvej emisii dlhopisov by tak mohlo dôjsť už v septembri.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kreditná karta – áno alebo nie
  2. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  3. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  4. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  6. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  7. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  8. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  9. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  1. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  2. MiddleCap Equity Partners a Mayfair Assets ukončili fúziu
  3. Súboj olympionikov na Malom Dunaji
  4. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  5. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  6. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  7. Kreditná karta – áno alebo nie
  8. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  9. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  10. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 26 929
  2. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 8 850
  3. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 8 361
  4. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 7 866
  5. Kreditná karta – áno alebo nie 7 126
  6. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 6 538
  7. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 5 685
  8. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 4 873
  9. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou 4 453
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 3 966

Téma: Daňové priznanie 2018


Článok je zaradený aj do ďalších tém Brexit

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Dostali ste vyšší účet za teplo? Na svedomí to môže mať váš sused

Príčin nedoplatkov v ročnom vyúčtovaní nákladov za byt môže byť veľa – chyba pri počítaní aj zlá batéria.

EKONOMIKA

Kočner a Rusko do väzby nepôjdu, rozhodol súd

Špecializovaný trestný súd rozhodoval viac ako osem hodín.

Neprehliadnite tiež

Národniari chcú, aby reťazce z obratu podporovali domáce výrobky

Podľa Andrej Danka pôjde o osobitný odvod.

Pellegrini: V štáte nie je situácia, aby museli farmári ísť do ulíc

Premiér odmietol, že by sa Matečná alebo on sám báli prísť medzi farmárov.

Americký výrobca motoriek Harley-Davidson predpokladá zvýšenie cien v Európe

Harley-Davidson uviedol, že clá ho poškodia dvakrát.

Inštitút osobného bankrotu využíva čoraz viac ľudí

Dlhov sa môže po novom dlžník zbaviť pomocou jednej z dvoch alternatív.

Kurz eura rastie, obchodníkov upokojilo Taliansko

Dolár klesá, čiastočne na úkor vyššieho záujmu o takzvané komoditné meny.