OZ KOVO navrhuje vo Volkswagene nárast miezd o pevnú sumu

Moderné odbory požadujú zvýšenie miezd zamestnancov o 16 percent.

(Zdroj: Volkswagen)

BRATISLAVA. Kolektívne vyjednávanie v automobilke Volkswagen Slovakia (VW SK) je aj po ôsmich kolách bez výsledku. Upozornil na to Odborový zväz (OZ) KOVO, ktorý navrhuje zvýšenie tarifných miezd o pevnú sumu 120 eur. Pomohlo by to podľa neho trom štvrtinám zamestnancov.

Zväz pripomenul, že ani ôsme kolo kolektívneho vyjednávania vo VW SK, ktoré sa konalo minulý týždeň, neprinieslo posun k naplneniu požiadaviek odborárov. Rokovania vedú Moderné odbory Volkswagen (MOV), ktoré sú väčšinovou odborovou organizáciou v podniku. Dnes sa už druhýkrát koná vyjednávanie za účasti sprostredkovateľky.

Moderné odbory požadujú zvýšenie miezd zamestnancov o 16 %. "OZ KOVO, ktorý tiež pôsobí v závode VW SK, už na samom začiatku vyjednávania predložil návrh, ktorého podstatou bolo zvýšenie miezd nie na základe percentuálneho zvýšenia, ale plošne pre všetkých zamestnancov," uviedla podpredsedníčka Rady OZ KOVO Monika Benedeková.

Návrh základnej organizácie OZ KOVO požadoval zvýšenie tarifných miezd všetkých zamestnancov o pevnú sumu 120 eur (11 % v priemere) a ďalšie zvýšenie o 40 eur do nadtarifných zložiek. "Tento návrh by v praxi znamenal pre nižšie príjmové skupiny zamestnancov spoločnosti VW SK dokonca väčšie navýšenie ako modernými odbormi navrhovaných 16 %," tvrdí Benedeková.

Návrh základnej organizácie OZ KOVO však MOV podľa nej odmietli, a tak nie je predmetom kolektívneho vyjednávania so zamestnávateľom. Je pritom presvedčená, že by pomohol najmä kategóriám zamestnancov, ktorých mzda je nižšia ako tarifná mzda v tarifnej triede sedem a ktorí tvoria 75 % zamestnancov podniku.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  4. Moskva alebo Petrohrad?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  1. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  2. Modern luxury next to the Blue Church
  3. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  4. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  5. Moskva alebo Petrohrad?
  6. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  7. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  8. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  10. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 299
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 972
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 081
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 688
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 559
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 416
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 077
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 015
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 827
  10. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 720

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

SVET

Zomrel masový vrah Charles Manson

Manson zomrel vo väzení prirodzenou smrťou.

Neprehliadnite tiež

Štátne Cargo reaguje na Ficov balíček, chce znížiť príspevky zamestnancom

Zmeny v príspevkoch predstavili traja poslanci za stranu Smer, prihlásil sa k nim aj premiér a minister práce.

Štyri rady, ako sa vyhnúť studeným radiátorom v byte

Vzduch v radiátoroch a potrubiach môže zdvihnúť náklady až o desať percent.

Jaguar prekladisko nedostane, železnice stopli jeho výstavbu

Zákazku získala spoločnosť Strabag. Celková investícia sa mala vyšplhať na úroveň 52 miliónov eur.