Sulík: Západoeurópske štáty chcú zneužiť pravidlá v doprave

Sulíkovi prekáža, napríklad, zákaz prespávania v kabínach kamiónov.

Richard Sulík z SaS.(Zdroj: SITA)

BRUSEL. Západoeurópske štáty chcú zneužiť pravidlá o vyslaných pracovníkoch v doprave na ochranu vlastných trhov, uviedol pre TASR europoslanec Richard Sulík.

Európska komisia (EK) pre túto oblasť v stredu (31.5.) navrhla jednotné európske pravidlá, ktoré majú garantovať vodičom pri práci v zahraničí vyšší plat a ďalšie sociálne výhody.

EK navrhuje, aby pri medzinárodnej doprave boli vodiči, ktorí strávia aspoň tri dni na území iného členského štátu, považovaní za vyslaných pracovníkov. V tom prípade majú nárok na minimálnu mzdu v danom štáte. Tento systém v súčasnosti uplatňujú len niektoré členské štáty a EK chce, aby platil naprieč Úniou.

Článok pokračuje pod video reklamou

"Samotná minimálna mzda je v poriadku. Keď napríklad štáty ako Nemecko alebo Francúzsko trvajú na tom, že vodič kamiónu, ktorý jazdí po Nemecku, ale je zo Slovenska, má dostávať aspoň minimálnu mzdu nemeckú, s tým sa dá súhlasiť. Západné štáty ale tento inštitút, využívajú na to, aby sťažovali fungovanie našich dopravcov, preto, lebo súbežne s tým si navymýšľali niekoľko ďalších administratívnych prekážok," vyhlásil Sulík.

Zákaz prespávania v kabínach

Prekáža mu napríklad zákaz prespávania v kabínach kamiónov, ktorý už uplatňuje Nemecko a objavil sa aj v návrhu EK. Rovnako kritizuje, že francúzske úrady vyžadujú od vodičov z iných štátov dokumenty vo francúzštine.

"Tieto západoeurópske krajiny majú plné ústa rečí o tom, ako treba byť solidárny, ako dôležitý je spoločný trh, ako sú veľkí Európania, ale v tom momente, ako ide o ich záujmy, zrazu na to všetko zabudnú, zrazu si nekompromisne chránia svoje trhy," dodal Sulík.

V otázke odpočinku vodičov nákladných vozidiel a autobusov EK presadzuje nový systém povinného odpočinku. Vodiči by po šiestich dňoch práce mali odpočívať najmenej 45 hodín.

Najviac dvakrát do mesiaca by mohli mať skrátený odpočinok na 24 hodín, ale zamestnávateľ im to musí neskôr kompenzovať. EK chce tiež zamestnávateľom uložiť povinnosť zohnať vodičom ubytovanie, aby nespali v kabínach.

Oslabenie konkurencie

Opatrenia, týkajúce sa vodičov pracujúcich v zahraničí, podrobil kritike europoslanec Ivan Štefanec. Návrh z dielne EK je podľa neho v rozpore s logikou spoločného európskeho trhu.

"Jeho cieľom nie je zlepšiť situáciu kamionistov, ale oslabovať konkurenciu a vytlačiť aj slovenské prepravné spoločnosti z Nemecka. Výsledkom môže byť len prepúšťanie u nás, najmä u malých firiem, a prevzatie trhu veľkými nadnárodnými prepravnými firmami," vysvetlil.

Štefanec prisľúbil, že sa, podobne ako v minulosti, postaví proti opatreniam, ktoré poškodzujú slovenských podnikateľov v iných členských štátoch.

Návrh od EK ale v rozhovore pre TASR privítal generálny riaditeľ prepravnej spoločnosti Bring Trucking, a.s., Martin Ľupták.

Za veľký problém považuje skutočnosť, že časť európskych predpisov v doprave si ešte niektoré členské štáty upravujú po svojom, čím vzniká veľa nečakaných problémov. Vyslovil sa za jednotnú a zjednodušenú európsku legislatívu.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  2. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  3. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  9. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  10. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 18 137
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 14 321
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 365
  4. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 283
  5. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 7 676
  6. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 6 737
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 5 137
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 907
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 2 741
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 324

Téma: Európska únia


Článok je zaradený aj do ďalších tém Doprava (Senec), Doprava (Trnava), Doprava (Zvolen), Doprava (Trenčín)

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Pozrite si nové vozne, železnice sľubujú modernejšie cestovanie

Vozne nasadia na najvyťaženejšie linky.

Komentár Zuzany Kepplovej

Po Helsinkách môže mať Putin pocit, že sa vrátil v čase

Čo tam po vyšetrovaní, keď sú rôzne názory na vec. Všakže.

Neprehliadnite tiež

Ukrajina a Rusko rokujú o tranzite plynu do EÚ po roku 2020

Tranzit ruského plynu cez Ukrajinu do EÚ znamená pre Kyjev príjmy.

Šéf Eurokomisie Juncker sa stretne s Trumpom

Plánujú diskutovať o napätých obchodných vzťahoch medzi Úniou  a USA.

Generačná výmena v rodinných podnikoch je pre krajiny V4 aktuálna

Osveta je dôležitá, aby firmy vedeli urobiť generačnú výmenu.