Štátni manažéri išli do Košíc lietadlom, poslali si tam aj limuzíny

Na poklepanie základného kameňa diaľničného obchvatu Prešova za viac ako 300 miliónov eur prišli manažéri lietadlom.

Poklepkávanie základného kameňa na výstavbu úseku diaľnice D1 Prešov, západ - Prešov, juh(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Lietadlo miesto limuzíny. Takýto spôsob dopravy v utorok využili niektorí manažéri štátnej Národnej diaľničnej spoločnosti na poklepávanie základného kameňa na výstavbu prešovského diaľničného obchvatu.

V stredu na to upozornil na Facebooku opozičný poslanec Miroslav Beblavý, podľa ktorého manažérov NDS v Košiciach čakali štátne limuzíny, ktoré vyštartovali prázdne z Bratislavy do Košíc, aby v Košiciach mohli riaditelia nastúpiť a nechať sa odviesť do Prešova.

Minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd), ktorý sa začiatku výstavby zúčastnil tiež, šiel autom. Érsek zmluvu na výstavbu 8-kilometrového úseku diaľnice D1 Prešov s obchvatom mesta podpísal v apríli, cestu postaví konzorciom okolo spoločnosti Eurovia.

Ide o historicky jeden z najdrahších úsekov diaľnice D1 na jeden kilometer. Vyjde na viac ako 40 miliónov eur. Celá diaľnica má stáť niečo viac ako 340 miliónov eur.

Letenka 65 eur

„Pán poslanec má nesprávne informácie. Letecky do Košíc cestovali traja z piatich členov predstavenstva,“ povedala pre Denník N hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti Miroslava Michalová.

V stanovisku však konkrétne mená nespomenula. Neoficiálne sa však podľa Denník N hovorí o generálnom riaditeľovi Jánovi Ďurišinovi, investičnom riaditeľovi Ladislavovi Dudášovi a finančnom riaditeľovi Ľubomírovi Belfim.

„Zdôrazňujeme, že členovia predstavenstva ešte pred obstaraním leteniek deklarovali, že všetky náklady spojené s nákupom a úhradou letenky preplatia z vlastných zdrojov. Pre informáciu uvádzame, že cena letenky predstavovala 65 eur a traja členovia vedenia hradili z vlastných peňazí aj cestu taxíkom na letisko v Bratislave,“ dodala Michalová.

Z pohľadu NDS išlo o výnimočný stav pre pracovnú vyťaženosť. Na druhej strane Érsek spolu s ďalšími tromi zamestnancami z ministerstva cestoval na východ krajiny autom.

„Túto cestu sme využili, tak ako zvykneme, na návštevu ďalších stavenísk a na pracovné rokovania,“ povedala jeho hovorkyňa Karolína Ducká. Či prípadne vyvodí zodpovednosť, zatiaľ nie je známe. Aktuálne je totiž na summite v Lipsku.

Autá aj vlak

Na svoju prepravu využíval lietadlá aj prezident Andrej Kiska. Ten s tým však prestal od kedy minister vnútra Robert Kaliňák (Smer) ukázal informácie o využívaní vládnej letky ministerstva za posledné roky. Najviac podľa neho bol na palube Kiska a že väčšina jeho letov nesúvisela s výkonom jeho ústavných kompetencií.

Kiska, ktorý Kalíňákovi povedal, že klame, využil na svoju prepravu do Popradu aj štátny IC vlak a vládnu limuzínu.

Informácie o využívaní vládnych vrtuľníkov, ktorými zvykne lietať aj premiér Robert Fico, ministerstvo odmieta zverejniť.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 454
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 766
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 074
  4. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 057
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 168
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 648
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 633
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 432
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 427
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 053

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: S migmi si načas vystačíme, no bude to drahšie

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.