Štátni manažéri išli do Košíc lietadlom, poslali si tam aj limuzíny

Na poklepanie základného kameňa diaľničného obchvatu Prešova za viac ako 300 miliónov eur prišli manažéri lietadlom.

Poklepkávanie základného kameňa na výstavbu úseku diaľnice D1 Prešov, západ - Prešov, juh(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Lietadlo miesto limuzíny. Takýto spôsob dopravy v utorok využili niektorí manažéri štátnej Národnej diaľničnej spoločnosti na poklepávanie základného kameňa na výstavbu prešovského diaľničného obchvatu.

V stredu na to upozornil na Facebooku opozičný poslanec Miroslav Beblavý, podľa ktorého manažérov NDS v Košiciach čakali štátne limuzíny, ktoré vyštartovali prázdne z Bratislavy do Košíc, aby v Košiciach mohli riaditelia nastúpiť a nechať sa odviesť do Prešova.

Minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd), ktorý sa začiatku výstavby zúčastnil tiež, šiel autom. Érsek zmluvu na výstavbu 8-kilometrového úseku diaľnice D1 Prešov s obchvatom mesta podpísal v apríli, cestu postaví konzorciom okolo spoločnosti Eurovia.

Ide o historicky jeden z najdrahších úsekov diaľnice D1 na jeden kilometer. Vyjde na viac ako 40 miliónov eur. Celá diaľnica má stáť niečo viac ako 340 miliónov eur.

Letenka 65 eur

„Pán poslanec má nesprávne informácie. Letecky do Košíc cestovali traja z piatich členov predstavenstva,“ povedala pre Denník N hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti Miroslava Michalová.

V stanovisku však konkrétne mená nespomenula. Neoficiálne sa však podľa Denník N hovorí o generálnom riaditeľovi Jánovi Ďurišinovi, investičnom riaditeľovi Ladislavovi Dudášovi a finančnom riaditeľovi Ľubomírovi Belfim.

„Zdôrazňujeme, že členovia predstavenstva ešte pred obstaraním leteniek deklarovali, že všetky náklady spojené s nákupom a úhradou letenky preplatia z vlastných zdrojov. Pre informáciu uvádzame, že cena letenky predstavovala 65 eur a traja členovia vedenia hradili z vlastných peňazí aj cestu taxíkom na letisko v Bratislave,“ dodala Michalová.

Z pohľadu NDS išlo o výnimočný stav pre pracovnú vyťaženosť. Na druhej strane Érsek spolu s ďalšími tromi zamestnancami z ministerstva cestoval na východ krajiny autom.

„Túto cestu sme využili, tak ako zvykneme, na návštevu ďalších stavenísk a na pracovné rokovania,“ povedala jeho hovorkyňa Karolína Ducká. Či prípadne vyvodí zodpovednosť, zatiaľ nie je známe. Aktuálne je totiž na summite v Lipsku.

Autá aj vlak

Na svoju prepravu využíval lietadlá aj prezident Andrej Kiska. Ten s tým však prestal od kedy minister vnútra Robert Kaliňák (Smer) ukázal informácie o využívaní vládnej letky ministerstva za posledné roky. Najviac podľa neho bol na palube Kiska a že väčšina jeho letov nesúvisela s výkonom jeho ústavných kompetencií.

Kiska, ktorý Kalíňákovi povedal, že klame, využil na svoju prepravu do Popradu aj štátny IC vlak a vládnu limuzínu.

Informácie o využívaní vládnych vrtuľníkov, ktorými zvykne lietať aj premiér Robert Fico, ministerstvo odmieta zverejniť.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  4. Moskva alebo Petrohrad?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  2. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  3. Modern luxury next to the Blue Church
  4. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  5. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  6. Moskva alebo Petrohrad?
  7. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  8. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  9. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  10. HB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 651
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 226
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 2 260
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 174
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 586
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 414
  7. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 397
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 104
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 076
  10. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 906

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo by sa mali Slováci začať báť Čechov

Slovensko bude musieť vynaložiť viac úsilia a vynaliezavosti, aby ho Brusel v zhluku „podivných“ demokracií na východ od Nemecka rozpoznal

KOMENTÁRE

Fico útokom na Kisku škodí hlavne sebe

Všetky pokusy o priamu konfrontáciu sa doteraz vždy skončili porážkou Fica.

EKONOMIKA

V Belgicku zadržali 112 slovenských kamiónov pre možné vykorisťovanie vodičov

Polícia skúma, či nedošlo k sociálnemu dumpingu.

Neprehliadnite tiež

Podľa nemeckých ekonómov má Trump na svetovú ekonomiku negatívny vplyv

Jedinou oblasťou, v ktorej boli reakcie ekonómov na Trumpove kroky v úrade prezidenta viac pozitívne ako negatívne, bola oblasť boja s nelegálnou migráciou.

Nemci jedia horšie maslo ako Česi, odhalil dTest

Testy neziskovej organizácie dTest odhalili, že maslo rovnakej značky bolo kvalitnejšie v Česku.

Rozpočet EÚ na rok 2018 trestá Turecko a dá viac na boj proti propagande z Ruska

Budúcoročný rozpočet Únie bude voči pôvodnému návrhu bohatší o 105 miliónov eur.

Bundesbank: Nemecká ekonomika pokračuje v prudkom raste

Domáca spotreba je už dlhší čas jedným z motorov expanzie najväčšej európskej ekonomiky.