Životnú zákazku za pol miliardy získal náhodou (profil Miroslava Remetu)

Dúha nepatrí medzi najväčšie stavebné firmy, v Košiciach rekonštruovala električkové trate s meškaním. Sklz avizuje aj na tuneli Višňové.

Prešovský podnikateľ Miroslav Remeta(Zdroj: archív)

BRATISLAVA. Do prvej stavebnej ligy sa Miroslav Remeta, vyšetrovaný pre machinácie s daňami, dostal len v polovica roka 2014, keď s ním štát podpísal zmluvu na výstavbu tunela Višňové. Zákazku za bezmála pol miliardy eur vtedy získal aj s talianskou stavebnou spoločnosťou Salini Impregilo, ktorá má hlavné slovo pri výstavbe najdlhšieho tunela v krajine.

Dovtedy sa Remetova stavebná spoločnosť Dúha skôr podieľala na menších stavebných prácach. Na diaľnici medzi Fričovcami a Sviniou na východe krajiny robila napríklad prekládku a výstavbu nového potoka, cez súťaže získala rekonštrukcie pár hasičských staníc, ale to boli zákazky v hodnote pár stotisíc eur.

Článok pokračuje pod video reklamou

Dúha stavala aj niektoré priemyselné parky - v Kechneci neďaleko Košíc či v Záborskom neďaleko Prešova. Na východe Slovenska sa Dúha zviditeľnila modernizáciou električkových tratí v Košiciach, ktorú odovzdávala po termíne.

Remetova spoločnosť Dúha je dnes stredne veľkou stavebnou spoločnosťou. Za rok 2016 jej tržby dosiahli niečo viac ako 30 miliónov eur. Strabag, ktorý je na čele rebríčka, mal tržby v roku 2015 cez 450 miliónov eur, druhý Doprastav cez 300 miliónov.

Prečítajte si tiež: Daniari: Remetovu Dúhu podozrievame z väčších machinácií

Ako sa k tunelu dostal

K svojej životnej zákazke na tunel Višňové sa Dúha dostala vlastne náhodou. V súťaži, ktorú vypisoval ešte Ján Figeľ z KDH, neponúkla najnižšiu cenu a skončila až na treťom mieste.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4XJ2 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4XJ2 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Rozprávkové tankovanie
  3. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  6. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  7. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  8. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  2. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  3. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  4. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  5. Rozprávkové tankovanie
  6. AAA Auto zorganizovalo autogramiádu
  7. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  8. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  9. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 13 467
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 931
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 447
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 393
  5. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 9 924
  6. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 500
  7. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 563
  8. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 7 108
  9. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 914
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 076

Téma: Slovenské tunely


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Penta nevyplatí Kočnerove zmenky za 11 miliónov

Nie je známe, kde sú zmenky a kto je ich majiteľom.

AUTORSKÁ STRANA MATÚŠA KRČMÁRIKA

Český diktátor je o krok bližšie

Čechom akoby to bolo jedno.

Stĺpček Osmelené

O čom sa s deťmi hovorí horšie ako sexe a smrti? O peniazoch

Financie obchádzame, no ony neobídu nás.

Neprehliadnite tiež

Eurozóna podľa šéfa Euroskupiny ustojí rozpočet Talianska

Rím trojnásobne prekročí cieľ rozpočtového schodku, ktorý si stanovila predošlá vláda a odsúhlasila Komisia.

Bratislava a Trnava budú spolupracovať v integrovanom dopravnom systéme

Železničná doprava by mala byť v roku 2019 zapojená do integrovaného dopravného systému už z Trnavy.

Jaguar spustí výrobu pri Nitre už o týždeň

Jaguar investuje do výstavby závodu na Slovensku 1,4 miliardy eur.

OĽaNO chce rokovať so Smerom o dochôdkoch. Prihliadať by sa malo aj na odpracované roky

OĽaNO kritizuje návrh Smeru pre nespravodlivosť v zákone.

Penta nevyplatí Kočnerove zmenky za 11 miliónov

Nie je známe, kde sú zmenky a kto je ich majiteľom.