LONDÝN. Výpadok počítačového systému vyjde leteckú spoločnosť British Airways (BA) poriadne draho.
Zrušenie a meškanie letov tento víkend vyvolalo chaos a frustráciu, čo sa negatívne odrazí aj na jej výsledkoch. A problémy pokračujú aj dnes, už tretí deň po sebe.
Zhruba sto miliónové straty
Analytici banky Citigroup odhadujú, že zrušenie letov v sobotu 27. mája sa dotklo zhruba 175-tisíc pasažierov a ďalších zasiahlo 28. mája a dnes.
Tiež predpovedajú, že straty leteckej spoločnosti dosiahnu približne 100 miliónov eur, z toho 40 miliónov eur predstavujú denné straty tržieb a 60 miliónov eur náklady na kompenzácie klientom v súlade s legislatívou Európskej únie.
Zástupca spoločnosti International Airlines Group (IAG), ktorá je vlastníkom British Airways, uviedol, že v tomto štádiu je príliš skoro pokúšať sa o odhady strát. Londýnska burza je dnes pre sviatok zatvorená, takže s akciami IAG sa neobchodovalo.
Loading
...
Sú pripravení
British Airways musela práve na začiatku predĺženého víkendu, keď sa veľa ľudí chystalo odísť, zrušiť v sobotu všetky lety z najrušnejšieho londýnskeho letiska Heathrow aj z letiska Gatwick južne od Londýna.
Niektorí pasažieri následne stornovali svoje pobyty, iní zase uviazli na letiskách.
Problémy pokračovali aj v nedeľu a niektoré lety na kratšie vzdialenosti z Heathrow boli zrušené aj dnes.
Podľa legislatívy Únie cestujúci spoločnosti, ktorej let mešká viac ako 3 hodiny pre jej vlastné problémy - napríklad s výpadkom počítačového systému, musí dostať kompenzáciu vo výške 250 eur v hotovosti pri letoch do vzdialenosti 1500 kilometrov, 400 pri letoch do 3-tisíc kilometrov a 600 eur pri letoch do ešte vzdialenejších destinácií.
A tieto kompenzácie sa môžu zvýšiť o účty za ubytovanie v hoteloch, jedlo, nápoje a ďalšie náklady.
Cestujúci sa však niekedy len s ťažkosťami domáhajú svojich práv. Zástupkyňa BA však tvrdí, že aerolínie sú pripravené dodržať nariadenia, ale ani ona zatiaľ nemala k dispozícii žiadne čísla.