PEKING, SOUL. Juhokórejská automobilka Hyundai, ktorá na kľúčovom čínskom trhu zápasí s tlakom miestnych výrobcov a protikórejskými náladami, otvorí v Číne svoje prvé centrum na propagáciu značky.
Zároveň uvažuje nad montážou luxusných vozidiel Genesis na tamojšom trhu. Uviedli to zdroje oboznámené s plánmi firmy.
Cieľom je zlepšenie pozície značky Hyundai v Číne, kde mnohí považujú túto značku len za lacnejšieho výrobcu taxíkov.
Zhoršili si pozíciu
Nie tak dávno bola firma Hyundai a sesterská Kia na 3. mieste v rebríčku predaja zahraničných automobiliek.
V posledných mesiacoch ale protikórejské nálady v Číne v dôsledku rozmiestnenia amerického protiraketového systému THAAD, ale aj rastu konkurencie zo strany čínskych firiem pozíciu juhokórejských spoločností výrazne zhoršili.
Už pred zhoršením vzťahov podiel Hyundai/Kia na čínskom trhu zaznamenal prudký pokles. V minulom roku dosiahol 8,1 %, najmenej za posledných osem rokov. A tento rok sa situácia ešte viac zhoršila.
Nové centrum
V úsilí riešiť krízu identity Hyundai v septembri otvorí v Číne centrum, ktorého cieľom bude propagácia značky a zlepšenie pozície automobilky na trhu.
Podobné tri má v Soule a jedno v Moskve. Spomínané centrum plánovala firma už pred zhoršením vzťahov, teraz je však viac než potrebné.
Okrem toho firma uvažuje nad montážou niektorých modelov Genesis na čínskom trhu. Podľa dvoch zdrojov oboznámených s plánmi firmy by si tak znížila výšku dovozných ciel.
Predbežne chce vozidlá vyrábať z komponentov dovezených z Južnej Kórey, to je však podľa jedného zo zdrojov len prvý krok.