SME
Streda, 1. december, 2021 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky

Hyundai chce zlepšiť svoju pozíciu v Číne

Nie tak dávno bol Hyundai a Kia na 3. mieste v rebríčku predaja zahraničných automobiliek.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: SITA, AP)

PEKING, SOUL. Juhokórejská automobilka Hyundai, ktorá na kľúčovom čínskom trhu zápasí s tlakom miestnych výrobcov a protikórejskými náladami, otvorí v Číne svoje prvé centrum na propagáciu značky.

Zároveň uvažuje nad montážou luxusných vozidiel Genesis na tamojšom trhu. Uviedli to zdroje oboznámené s plánmi firmy.

Cieľom je zlepšenie pozície značky Hyundai v Číne, kde mnohí považujú túto značku len za lacnejšieho výrobcu taxíkov.

Zhoršili si pozíciu

Nie tak dávno bola firma Hyundai a sesterská Kia na 3. mieste v rebríčku predaja zahraničných automobiliek.

Skryť Vypnúť reklamu

V posledných mesiacoch ale protikórejské nálady v Číne v dôsledku rozmiestnenia amerického protiraketového systému THAAD, ale aj rastu konkurencie zo strany čínskych firiem pozíciu juhokórejských spoločností výrazne zhoršili.

Už pred zhoršením vzťahov podiel Hyundai/Kia na čínskom trhu zaznamenal prudký pokles. V minulom roku dosiahol 8,1 %, najmenej za posledných osem rokov. A tento rok sa situácia ešte viac zhoršila.

Nové centrum

V úsilí riešiť krízu identity Hyundai v septembri otvorí v Číne centrum, ktorého cieľom bude propagácia značky a zlepšenie pozície automobilky na trhu.

Podobné tri má v Soule a jedno v Moskve. Spomínané centrum plánovala firma už pred zhoršením vzťahov, teraz je však viac než potrebné.

Okrem toho firma uvažuje nad montážou niektorých modelov Genesis na čínskom trhu. Podľa dvoch zdrojov oboznámených s plánmi firmy by si tak znížila výšku dovozných ciel.

Skryť Vypnúť reklamu

Predbežne chce vozidlá vyrábať z komponentov dovezených z Južnej Kórey, to je však podľa jedného zo zdrojov len prvý krok.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Desať dôvodov, prečo študovať na Trnavskej univerzite
  2. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  3. Buďte v najlepšej spoločnosti!?
  4. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  5. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije?
  6. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  7. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  8. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  9. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť
  10. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  2. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  3. dm a jej zákazníci podporili vznik 15 vzdelávacích centier
  4. Anketu Elektromobil roka 2021 ovládla ŠKODA
  5. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  6. Zmeny v systéme revíznych postupov
  7. Compliance – kto by mal byť zodpovedný?
  8. Tabaková mládež. Čo s ňou?
  9. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  10. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes?
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 555
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 15 116
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 842
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 7 783
  5. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 587
  6. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 5 771
  7. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 671
  8. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom 3 106
  9. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 691
  10. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne 2 126
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Logo podcastu Dobré ráno.

Dorsey odchádza z čela Twitteru.


a 3 ďalší 2 h

Blogy SME

  1. Tomáš Tenczer: Prečo šéfovia neznášajú home office
  2. Jiří Ščobák: Na změnu zdravotní pojišťovny už zbývá jen pár dní
  3. INEKO: Vďaka biosimilárnym liekom Slovensko ušetrí 32 miliónov eur ročne
  4. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  5. Ústav aplikovanej psychológie FSEV UK: Medzipohlavné rozdiely v deľbe práce
  6. Miroslav Pollák: Utečenci a „ekonomickí migranti“
  7. Milan Kuruc: Čomu pomohol odporúčaný homeoffice?
  8. Inštitút strategických politík: Ničivá druhá vlna COVID-19 v Indii môže predznamenať úpadok Módího moci
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 11 323
  2. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 855
  3. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 5 213
  4. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 5 097
  5. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 4 958
  6. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 951
  7. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 4 368
  8. Pavel Macko: Špinavý útok voči mojej rodine trvá už šesť rokov! 4 060
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
Skryť Zatvoriť reklamu