BRATISLAVA. Slovenská firma, ktorá prevádzkuje sieť bistier pod značkou SushiTime si vyskúšala crowdfunding, od českých zákazníkov tak za päť dní vyzbierala šesť miliónov českých korún (približne 227-tisíc eur).
Z vyzbieraných peňazí sa firma rozhodla založiť kiosky, prvý otvorila v bratislavskom obchodnom centre OC Central na Trnavskom mýte. Ďalšie kiosky by mali vznikať okrem Bratislavy aj v Prahe.
Kiosky by mali byť umiestnené na miestach s vysokou návštevnosťou ľudí, ako napríklad v obchodných centrách, na vlakových staniciach či letiskách.
„Snažíme sa byť zákazníkom bližšie v miestach, kde denne vybavujú svoje nákupy a služby,“ povedal pre magazín Forbes jeden zo spolumajiteľov firmy Tomáš Hozlár.
„Kiosky sú priestor, kde na mieste pripravujeme čerstvé suši doplnené o šaláty, dezerty či nápoje. Stavili sme na stále rastúci potenciál suši a exotických jedál v take away forme a na maximálnu čerstvosť," dodal.
SushiTime sa rozhodol vyskúšať crowdfundring okrem iného aj preto, aby firma zistila, ako je vnímaná jej značka či dôveryhodnosť.
Pôvodne plánovali vyzbierať štyri milióny korún, no po nástupe investorov navýšili emisiu na šesť miliónov korún.
Najvyšší vklad bol 400-tisíc korún, investor získal trojročné dlhopisy so šesťpercentným úrokom. Celkovo sumu vyzbierali za päť dní od viac ako dvesto investorov.