Známe e-shopy kopírujú nové trendy rýchlejšie než Zara

Kým sa oblečenie inšpirované najnovšími trendmi dostane do on-line obchodov, trvá to len pár týždňov.

Utečenci pracovali aj vo fabrike, ktorá dodáva odevy pre spoločnosť ZARA.(Zdroj: wikipedia.com)

BRATISLAVA. Zara bola kedysi priekopníkom medzi módnymi reťazcami, dokázala totiž do svojich regálov najrýchlejšie dostať veci s podobným štýlom ako sa objavili na prehliadkach známych návrhárov.

Teraz ju ale predbehli on-line obchody, ktoré podobné veci dokážu ponúkať svojim zákazníkom už týždeň potom, ako sa niekde na verejnosti objavia.

Vyplýva to z výskumu agentúry Fung Global Retail & Technology, ktorý na svojom webe zverejnil portál Business Insider.

Iba pár týždňov

On-line obchody ako ASOS, Boohoo a Missguided, ktoré sa špecializujú na módne a cenovo dostupné oblečenie pre mladých, totiž zlepšili svoj dodávateľský reťazec a presunuli produkciu bližšie ku kľúčovým trhom. Vďaka tomu sa ich výrobný proces výrazne zrýchlil.

Napríklad ASOS trvá podľa analýzy len dva až osem týždňov, kým dokáže nový módny produkt ponúknuť svojich zákazníkom. Boohoo to trvá dva týždne a Misguided to stihne dokonca za menej ako sedem dní.

Pre porovnanie, kým sa veci dostanú do regálov v Zare, trvá to aj päť týždňov a reťazcu H & M dokonca šesť mesiacov.

„Rýchla móda sa stáva veľmi rýchlou módou,“ uvádza správa s tým, že práve to je problém pre reťazce ako Zara a H & M, ktorých úspech bol postavený práve na rýchlom inšpirovaní sa módou.

Ešte rýchlejší

Online obchody sa okrem toho snažia stále ponúkať nové veci, čo sa im, zdá sa, aj vypláca.

Spoločnosti Boohoo, ktorá vznikla v roku 2006 v Británií, vzrástli tržby za rok o 51 percent. Firme ASOS, ktorá vznikla v roku 2000, vzrástli medziročne tržby vlani o 26 percent.

Najúspešnejší je Missguided. Vznikol v roku 2009 a za posledný rok sa jeho tržby zvýšili o 75 percent.

Tieto online obchody najskôr nové modely vyrobia v malom a až keď sa uchytia medzi zákazníkmi, začnú ich vyrábať vo väčšom. Táto stratégia im pomáha rýchlo prispôsobiť ponuku meniacemu sa dopytu.

Vo svojich najnovších štvrťročných výsledkoch spoločnosť H & M oznámila pokles čistých ziskov o 3 percentá. A generálny riaditeľ Karl-Johan Persson uviedol, že firma preto výrazne investuje do toho, aby bol ich dodávateľský reťazec rýchlejší a flexibilnejší.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 6 050
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 560
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 4 047
  4. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 3 640
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 2 954
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 055
  7. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 613
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 567
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 086
  10. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM® 661

Téma: Obchod a nakupovanie


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Tour bola bez Sagana nudná, no ponúkla aj nový objav

Vybrali sme päť najzaujímavejších momentov z tohtoročnej Tour de France.

PLUS

Spievajúci dom týral operou celú ulicu

Je to najabsurdnejší susedský spor, ktorý sa na Slovensku odohral.

KULTÚRA

Zomrel Štefan Nosáľ, zakladateľ a dlhoročný vedúci Lúčnice

Štefan Nosáľ ostane navždy s nami, odkazujú členovia Lúčnice.

KOMENTÁRE

Nemému Dankovi ani vlastná hovorkyňa nerozumie

Problém je v samotnej SNS a v jej softvéri.

Neprehliadnite tiež

S bicyklom do vlaku? Sebe lístok kúpite z domu, bicyklu nie

Kúpe lístka na stanici sa dá vyhnúť, ale cestujúci riskuje, že do vlaku Železničnej spoločnosti nedostane vôbec.

Na zhrdzavené a rozkradnuté dedičstvo komunistov pôjdu milióny

Závlahový systém je čoraz dôležitejší pre globálne otepľovanie, chystá sa modernizácia z eurofondov. Hovorí sa o sto miliónoch eur.

Ľudia v roamingu prestali šetriť. Svoje telefóny využívajú viac

V krajinách Únie ľudia telefonujú, esemeskujú a surfujú na internete za rovnaké ceny ako doma.