Známe e-shopy kopírujú nové trendy rýchlejšie než Zara

Kým sa oblečenie inšpirované najnovšími trendmi dostane do on-line obchodov, trvá to len pár týždňov.

Utečenci pracovali aj vo fabrike, ktorá dodáva odevy pre spoločnosť ZARA.(Zdroj: wikipedia.com)

BRATISLAVA. Zara bola kedysi priekopníkom medzi módnymi reťazcami, dokázala totiž do svojich regálov najrýchlejšie dostať veci s podobným štýlom ako sa objavili na prehliadkach známych návrhárov.

Teraz ju ale predbehli on-line obchody, ktoré podobné veci dokážu ponúkať svojim zákazníkom už týždeň potom, ako sa niekde na verejnosti objavia.

Vyplýva to z výskumu agentúry Fung Global Retail & Technology, ktorý na svojom webe zverejnil portál Business Insider.

Iba pár týždňov

On-line obchody ako ASOS, Boohoo a Missguided, ktoré sa špecializujú na módne a cenovo dostupné oblečenie pre mladých, totiž zlepšili svoj dodávateľský reťazec a presunuli produkciu bližšie ku kľúčovým trhom. Vďaka tomu sa ich výrobný proces výrazne zrýchlil.

Napríklad ASOS trvá podľa analýzy len dva až osem týždňov, kým dokáže nový módny produkt ponúknuť svojich zákazníkom. Boohoo to trvá dva týždne a Misguided to stihne dokonca za menej ako sedem dní.

Pre porovnanie, kým sa veci dostanú do regálov v Zare, trvá to aj päť týždňov a reťazcu H & M dokonca šesť mesiacov.

„Rýchla móda sa stáva veľmi rýchlou módou,“ uvádza správa s tým, že práve to je problém pre reťazce ako Zara a H & M, ktorých úspech bol postavený práve na rýchlom inšpirovaní sa módou.

Ešte rýchlejší

Online obchody sa okrem toho snažia stále ponúkať nové veci, čo sa im, zdá sa, aj vypláca.

Spoločnosti Boohoo, ktorá vznikla v roku 2006 v Británií, vzrástli tržby za rok o 51 percent. Firme ASOS, ktorá vznikla v roku 2000, vzrástli medziročne tržby vlani o 26 percent.

Najúspešnejší je Missguided. Vznikol v roku 2009 a za posledný rok sa jeho tržby zvýšili o 75 percent.

Tieto online obchody najskôr nové modely vyrobia v malom a až keď sa uchytia medzi zákazníkmi, začnú ich vyrábať vo väčšom. Táto stratégia im pomáha rýchlo prispôsobiť ponuku meniacemu sa dopytu.

Vo svojich najnovších štvrťročných výsledkoch spoločnosť H & M oznámila pokles čistých ziskov o 3 percentá. A generálny riaditeľ Karl-Johan Persson uviedol, že firma preto výrazne investuje do toho, aby bol ich dodávateľský reťazec rýchlejší a flexibilnejší.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  3. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  4. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  5. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  6. Kam do tepla v januári?
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  8. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  6. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  8. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  9. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  10. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 15 701
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 925
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 663
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 956
  5. Kam do tepla v januári? 2 489
  6. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 377
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 354
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 226
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 310
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život 1 099

Téma: Obchod a nakupovanie


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Diskriminácia, sťažujú sa veriaci na nový poplatok za sobáš

Za cirkevný sobáš sa doteraz matričný poplatok neplatil, kresťanským aktivistom sa jeho zavedenie nepáči. Ministerstvo vnútra im sľubuje stretnutie.

DOMOV

Dobré ráno: Kto je Harabin a kto ho chce za prezidenta

Konšpirácie už nestačia, Harabina chcú za prezidenta

KOMENTÁRE

Profesionálni kresťania objavili novú diskrimináciu

Úrady si účtujú poplatok za akýsi administratívny úkon.

KOMENTÁRE

Harabin je šašo, nebezpečný bude Kotleba

Kotleba nemá čo prehrať, s hanbou neodíde, môže len oživiť svoj kapitál.

Neprehliadnite tiež

PSD2: Bez zvolenia banky nič neprevedú

Históriu transakcií uvidia tretie strany aj bez autorizácie klienta.

PSD2: Treba ustrážiť, komu dávate súhlas a na čo

Osobné údaje klientov budú môcť noví hráči speňažiť, napríklad podľa histórie transakcií môžu lepšie cieliť reklamu.

Vďaka PSD2 vzniknú k účtom lepšie aplikácie

Európska smernica: cez nové aplikácie budete môcť obsluhovať účty vo viacerých bankách naraz

Swan oslobodil svoju mobilnú sieť od Číňanov

V prospech čínskej štátnej banky bola doteraz založená celá mobilná sieť Štvorky aj príjmy od jej zákazníkov.

Diskriminácia, sťažujú sa veriaci na nový poplatok za sobáš

Za cirkevný sobáš sa doteraz matričný poplatok neplatil, kresťanským aktivistom sa jeho zavedenie nepáči. Ministerstvo vnútra im sľubuje stretnutie.