BRATISLAVA. Kamionisti, ktorí chcú ísť dnes z Lisabonu do Bratislavy cez Lyon, Miláno, Mníchov a Viedeň, potrebujú minimálne päť rôznych zmlúv s prevádzkovateľom mýtneho systému v danej krajine a päť jednotiek na palubnej doske, ktoré im umožnia platiť mýto za prejazd diaľnicou.
Európska komisia chcela tento postup zjednodušiť. Pokúsila sa zaviesť jednotný systém európskeho mýta, ktorý mal dopravným firmám nielen znížiť byrokratické náklady, ale zrejme aj zlacnieť prejazdy európskymi krajinami. Dodnes však Európska únia tento systém nezrealizovala a konečný termín nie je známy.
Aj preto sa niektoré súkromné firmy rozhodli Európsku úniu nahradiť. Namiesto nej spustili svoj systém európskeho platenia za diaľnice v niektorých krajinách. Jednou z firiem, ktorá sa na takýto krok odhodlala, je spoločnosť DKV Euro Service.
Tá vodičom umožnila s jednou jednotkou jazdiť vo Francúzsku, v Španielsku a Portugalsku a platiť poplatky za tunely v Belgicku a Nemecku.
Od roku 2018 spolu so spoločnosťou T-Systems s nemeckým výrobcom značky Mercedes – spoločnosťou Dailmer plánuje zaviesť úplne nový systém. Spustiť ho chce v deviatich krajinách. Ide napríklad o susedné Maďarsko, Poľsko, Rakúsko či Nemecko.
„Vidíme od dopravcov jednoznačný dopyt po zjednodušení administratívy,“ povedal Ondřej Pavlík, výkonný riaditeľ slovenskej a českej pobočky spoločnosti DKV Euro Service. V ďalších rokoch by firma DKV chcela tento systém rozšíriť na ďalšie krajiny, ale aj mosty či tunely.
J&T predala podiel v mýtnej firme SkyToll ČítajtePrečo jednotné mýto?
S jednotným európskym mýtom prišla Európska komisia pred niekoľkými rokmi. Jednotné európske mýto chcela pre ťažké úžitkové autá zaviesť od októbra 2012, pre zvyšné autá dva roky na to.
Týmto krokom chcela podporovať spoplatňovanie ciest, ktoré je založené na vzdialenosti.