DOPRAVA A LOGISTIKA

Firmy chcú uľahčiť kamionistom prejazd Európou, tlačia na spoločné mýto

Európska komisia pripravuje reformu. Predstaviť ju chce v najbližších dňoch

Ilustračné foto(Zdroj: SME/Jozef Jakubčo)

BRATISLAVA. Kamionisti, ktorí chcú ísť dnes z Lisabonu do Bratislavy cez Lyon, Miláno, Mníchov a Viedeň, potrebujú minimálne päť rôznych zmlúv s prevádzkovateľom mýtneho systému v danej krajine a päť jednotiek na palubnej doske, ktoré im umožnia platiť mýto za prejazd diaľnicou.

Európska komisia chcela tento postup zjednodušiť. Pokúsila sa zaviesť jednotný systém európskeho mýta, ktorý mal dopravným firmám nielen znížiť byrokratické náklady, ale zrejme aj zlacnieť prejazdy európskymi krajinami. Dodnes však Európska únia tento systém nezrealizovala a konečný termín nie je známy.

Článok pokračuje pod video reklamou

Aj preto sa niektoré súkromné firmy rozhodli Európsku úniu nahradiť. Namiesto nej spustili svoj systém európskeho platenia za diaľnice v niektorých krajinách. Jednou z firiem, ktorá sa na takýto krok odhodlala, je spoločnosť DKV Euro Service.

Tá vodičom umožnila s jednou jednotkou jazdiť vo Francúzsku, v Španielsku a Portugalsku a platiť poplatky za tunely v Belgicku a Nemecku.

Od roku 2018 spolu so spoločnosťou T-Systems s nemeckým výrobcom značky Mercedes – spoločnosťou Dailmer plánuje zaviesť úplne nový systém. Spustiť ho chce v deviatich krajinách. Ide napríklad o susedné Maďarsko, Poľsko, Rakúsko či Nemecko.

„Vidíme od dopravcov jednoznačný dopyt po zjednodušení administratívy,“ povedal Ondřej Pavlík, výkonný riaditeľ slovenskej a českej pobočky spoločnosti DKV Euro Service. V ďalších rokoch by firma DKV chcela tento systém rozšíriť na ďalšie krajiny, ale aj mosty či tunely.

Prečítajte si tiež: J&T predala podiel v mýtnej firme SkyToll

Prečo jednotné mýto?

S jednotným európskym mýtom prišla Európska komisia pred niekoľkými rokmi. Jednotné európske mýto chcela pre ťažké úžitkové autá zaviesť od októbra 2012, pre zvyšné autá dva roky na to.

Týmto krokom chcela podporovať spoplatňovanie ciest, ktoré je založené na vzdialenosti.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4XET na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4XET na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Odborári pokračujú v zbieraní podpisov za zastropovanie dôchodku
  3. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  5. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  6. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  7. Tip hypošpecialistu: Najlepší čas na Adlerovu je teraz!
  8. Jana Vaľová: Pokračujme po dobrej ceste
  9. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  10. Zvodný jesenný look s AVONom a Darou!
  1. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  2. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  3. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  5. Tip hypošpecialistu: Najlepší čas na Adlerovu je teraz!
  6. Jana Vaľová: Pokračujme po dobrej ceste
  7. Sú "firmy na predaj" vhodné pre začínajúcich podnikateľov?
  8. Dôležité zmeny v založení s.r.o. od 1.9.2018
  9. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro
  10. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára!
  1. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 21 444
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 726
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 402
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 388
  5. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 285
  6. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 7 810
  7. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 899
  8. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 600
  9. Sládok Pilsner Urquell: Neviem prečo zdokonalovať Prazdroj 4 200
  10. Nepodceňujte príznaky psoriázy 3 453

Téma: Európska únia


Hlavné správy zo Sme.sk

TV

Cez čiaru s Pavlom Fejérom: Ľudí v Humennom ovláda strach

O tom, ako v meste vládne primátorka, sa šíria nelichotivé príbehy.

DOMOV

Polícia smeruje k obvineniu Kočnera z vraždy

Zsuzsová nemala dôvod na objednávku vraždy Kuciaka, upozornil Najvyšší súd.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Kočnera vodili v putách, polícia hľadala dôkazy

Ako fungoval Marian Kočner a zmenky.

Neprehliadnite tiež

Počet voľných pracovných miest v USA je rekordne vysoký

Firmy takisto prijali rekordný počet zamestnancov.

Predajcovia ponúkajú akcie na autá, ktoré nespĺňajú najnovšie limity

Od začiatku septembra platia nové emisné normy.