SME
Streda, 25. november, 2020 | Meniny má KatarínaKrížovkyKrížovky
DOPRAVA A LOGISTIKA

Firmy chcú uľahčiť kamionistom prejazd Európou, tlačia na spoločné mýto

Európska komisia pripravuje reformu. Predstaviť ju chce v najbližších dňoch

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: SME/Jozef Jakubčo)

BRATISLAVA. Kamionisti, ktorí chcú ísť dnes z Lisabonu do Bratislavy cez Lyon, Miláno, Mníchov a Viedeň, potrebujú minimálne päť rôznych zmlúv s prevádzkovateľom mýtneho systému v danej krajine a päť jednotiek na palubnej doske, ktoré im umožnia platiť mýto za prejazd diaľnicou.

Európska komisia chcela tento postup zjednodušiť. Pokúsila sa zaviesť jednotný systém európskeho mýta, ktorý mal dopravným firmám nielen znížiť byrokratické náklady, ale zrejme aj zlacnieť prejazdy európskymi krajinami. Dodnes však Európska únia tento systém nezrealizovala a konečný termín nie je známy.

SkryťVypnúť reklamu

Aj preto sa niektoré súkromné firmy rozhodli Európsku úniu nahradiť. Namiesto nej spustili svoj systém európskeho platenia za diaľnice v niektorých krajinách. Jednou z firiem, ktorá sa na takýto krok odhodlala, je spoločnosť DKV Euro Service.

Tá vodičom umožnila s jednou jednotkou jazdiť vo Francúzsku, v Španielsku a Portugalsku a platiť poplatky za tunely v Belgicku a Nemecku.

Od roku 2018 spolu so spoločnosťou T-Systems s nemeckým výrobcom značky Mercedes – spoločnosťou Dailmer plánuje zaviesť úplne nový systém. Spustiť ho chce v deviatich krajinách. Ide napríklad o susedné Maďarsko, Poľsko, Rakúsko či Nemecko.

„Vidíme od dopravcov jednoznačný dopyt po zjednodušení administratívy,“ povedal Ondřej Pavlík, výkonný riaditeľ slovenskej a českej pobočky spoločnosti DKV Euro Service. V ďalších rokoch by firma DKV chcela tento systém rozšíriť na ďalšie krajiny, ale aj mosty či tunely.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: J&T predala podiel v mýtnej firme SkyToll Čítajte 

Prečo jednotné mýto?

S jednotným európskym mýtom prišla Európska komisia pred niekoľkými rokmi. Jednotné európske mýto chcela pre ťažké úžitkové autá zaviesť od októbra 2012, pre zvyšné autá dva roky na to.

Týmto krokom chcela podporovať spoplatňovanie ciest, ktoré je založené na vzdialenosti.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4XET na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4XET na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Študuj na univerzite s viac ako 60 ročnou tracíciou!
  2. Imunitnú bombu do tela dostanete vďaka Vitaglucanu
  3. Máš dosť teórie a poučiek? Študuj, cestuj, pracuj a ži!
  4. Na VŠEMvs získaš kvalitné štúdium v moderných priestoroch
  5. Ako vybrať AKU reťazovú pílu
  6. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny
  7. Rozbiehať biznis v čase korony? Ide to
  8. Táto pomôcka zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  9. Hubert – keď život chutí už 195 rokov
  10. V mlieku už nie sme sebestační. Čo sa musí zmeniť?
  1. Nová služba v Pezinku – bezplatný zber elektroodpadu
  2. OFFICE ROKA 2020 poukáže na transformáciu pracovného prostredia
  3. V mlieku už nie sme sebestační. Čo sa musí zmeniť?
  4. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie
  5. Hubert – keď život chutí už 195 rokov
  6. Ako vybrať AKU reťazovú pílu
  7. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť
  8. Budúcnosť M&A v Európe
  9. Zdravá pečeň zlepšuje metabolizmus aj celkové zdravie
  10. Právo: Kto sú najväčší právnici a kde všade zostanú súdy
  1. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 24 808
  2. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 20 572
  3. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 12 460
  4. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 10 974
  5. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 681
  6. Spájame Slovensko - 4 nové expresné autobusové linky 8 583
  7. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 245
  8. Príbehy vyhorených, tandem okolo Bödöra a nová trať v Bratislave 8 026
  9. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 8 019
  10. Oslávte nový rok v teple: Cestujte na Zanzibar úplne bezpečne 7 873
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Európska únia

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Európska komisia
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Počet nezamestnaných Američanov sa zvýšil

O dávky v nezamestnanosti minulý týždeň v USA požiadalo 778-tisíc ľudí.

Na fotografii z 13. marca 2020 ľudia čakajú v rade v garáži, aby požiadali o dávky v nezamestnanosti v Hospitality Training Academy v meste Los Angeles.

Majetok poskytovateľov zdravotnej starostlivosti vylúčia z exekúcií

Pohľadávky môžu byť uplatnené, ale len na činnosti v zariadeniach, ktoré priamo nesúvisia so starostlivosťou.

Ilustračná fotografia.

Minister Budaj vymenoval nového šéfa Envirofondu

Novým riaditeľom Environmentálneho fondu sa stal Ľubomír Vačok.

Minister životného prostredia Ján Budaj.

Rezort financií plánuje spolupracovať so samosprávami na pláne obnovy

Samosprávy by mali s ministerskými úradníkmi konzultovať projekty štátu približne raz do týždňa.

Minister financií Eduard Heger.