BRATISLAVA. Poslucháči koncom minulého roka a začiatkom tohto roka najčastejšie počúvali Rádio Expres, televízni diváci najviac sledovali TV Markíza a najčítanejším denníkom bol Nový Čas.
Vyplýva to z dát z prieskumov spoločnosti MEDIAN SK, ktoré zbierali od 19. septembra do 18. decembra 2016 a následne od 9. januára do 2. apríla tohto roku.
Prieskum uskutočnili na vzorke 4 054 respondentov vo veku 14 až 79 rokov.
Medzi rádiami vedie Express
V počúvanosti rádií vedie Rádio Expres s 19 percentami. Nasledujú Rádio Slovensko so 17 percentami a Fun rádio s 11 percentami. Rádio Jemné a Rádio Europa 2 dosiahli sedempercentnú počúvanosť.
Na ďalších miestach sú Rádio Regina a Rádio Vlna so šiestimi percentami. Výsledky počúvanosti sa odrážajú aj v podiele na trhu (share). Rádio Expres malo 22-percentný podiel na trhu a Rádio Slovensko malo podiel 21 percent.
S 12-percentným podielom sa na trhu pohybovalo Fun rádio. Osempercentný podiel mali Rádio Regina, Rádio Europa 2 a Rádio Jemné. Rádio Vlna dosiahlo sedem percent. Ostatné rozhlasové stanice držali spolu 15-percentný podiel z trhu.
Štyri milióny divákov
Televíziu v štvrtom kvartáli 2016 a prvom kvartáli tohto roku celkovo sledovali takmer štyri milióny divákov. Najviac z nich (45 percent) videlo program Televízie Markíza.
Sledovanosť na úrovni 32 percent zaznamenala TV JOJ a za ňou sa umiestnila verejnoprávna Jednotka (RTVS) s 24 percentami. Sumárna sledovanosť všetkých televízií bola 82 percent.
V podiele na trhu viedla s 36 percentami TV Markíza. TV JOJ dosiahla 22 percent a za ňou sa so 16-percentným podielom na trhu umiestnila Jednotka RTVS.
Z celoštátnych denníkov si udržal prvú pozíciu Nový Čas s čítanosťou 15 percent. Čítanosť na úrovni šesť percent mali v štvrtom kvartáli 2016 a prvom kvartáli tohto roku denníky Sme a Pravda.
Nasleduje denník Plus jeden deň s piatimi percentami a Šport so štyrmi percentami. Korzár a denník Hospodárske noviny mali čítanosť tri percentá populácie vo veku 14 až 79 rokov.
Posledné vydanie niektorého celoštátneho denníka čítalo 28 percent populácie. Za posledných 14 dní čítalo niektorý z celoštátnych denníkov 62 percent ľudí.
Zaujali Záhradkár aj Zdravie
Najčítanejším týždenníkom je podľa zistení MEDIAN SK Plus 7 dní s čítanosťou osem percent. Šesťpercentnú čítanosť mali týždenníky Báječná žena, Život a Nový čas pre ženy. Štyri percentá obyvateľov SR čítali týždenník Slovenka.
Eurotelevízia a Katolícke noviny dosiahli trojpercentnú čítanosť. Sieť týždenníkov Regionálne noviny (RegionPRESS ) dosiahla 10 percent a sieť Petit Press MY noviny šesťpercentnú čítanosť.
Posledné vydanie niektorého z týždenníkov si prelistovalo alebo prečítalo 37 percent ľudí. Za posledné tri mesiace tak spravilo 68 percent populácie.
Najčítanejším dvojtýždenníkom sa stal TV max s čítanosťou päť percent. Nasledujú Tele plus s dvomi percentami. Dvojtýždenníky Bratislavské noviny, Relax, Žena a život a Stop dosiahli jednopercentnú čítanosť.
Sieť titulov ECHO Dvojtýždenníky dosiahla čítanosť tri percentá. Celková čítanosť dvojtýždenníkov predstavuje 13 percent populácie vo veku 14 až 79 rokov . Dvojtýždenníky si v posledných šiestich mesiacoch prečítalo 23 percent populácie.
Z bežne dostupných mesačníkov boli najviac čítané Záhradkár a Zdravie, ktoré mali sedempercentnú čítanosť.
Nasledujú Eva a EMMA s piatimi percentami, mesačník Nový čas Krížovky so štyrmi percentami a za nimi s trojpercentnou čítanosťou tituly Dobré jedlo a Auto magazín.
Celková čítanosť mesačníkov bola na úrovni 41 percent. Za posledný rok si mesačník prečítalo 51 percent ľudí.