BRATISLAVA. Mimovládna organizácia Aliancia žien - Cesta späť organizuje druhý ročník ankety Sexistický kix.
Široká verejnosť môže vyberať najsexistickejšiu reklamu vo verejnom a internetovom priestore na Slovensku do konca mája na internetovej stránke sexistickykix.sk.
Ľudia do ankety nominovali 55 reklám, výsledky hlasovania vyhlásia 2. júna.
Výrazne viac nominácií
Počet nominovaných reklám oproti vlaňajšku narástol o 70 percent. Diana Gregorová, spoluorganizátorka Sexistického kixu, prisudzuje nárast počtu väčšiemu záujmu o anticenu a aj vyššej citlivosti verejnosti voči sexistickej reklame.
„V tomto svetle vyzývame reklamných zadávateľov, ktorí sa opakovane prezentujú sexisticky, aby prehodnotili účinnosť svojej reklamnej stratégie. Až šesť firiem má v tomto ročníku nominovanú viac ako jednu sexistickú reklamu,“ uviedla Gregorová.
Cigániková: Nebola sexistická
Reklama s najvyšším počtom bodov získa anticenu Sexistický kix. Druhú anticenu udeľuje odborná porota v zložení Jana Cviková (ASPEKT), Katarína Farkašová (Aliancia žien – Cesta späť), Oľga Gyárfášová (Univerzita Komenského, členka Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu), Michal Hvorecký (autor a prekladateľ), Paula Jójárt (členka správnej rady Slovensko-českého ženského fondu), Kristýna Pešáková (NESEHNUTÍ) a Róbert Slovák (Klub reklamných agentúr Slovenska).
Anticenu za najsexistickejšiu reklamu roka vyhrala poslankyňa. V Česku však majú ešte väčší hardcore ČítajteVlaňajšou víťazkou ankety sa stala Janka Cigániková, ktorá kandidovala na post poslankyne pred marcovými parlamentnými voľbami.
Na fotografii má poslankyňa zobrazené nohy, obuté má červené lodičky, ktoré ladia s červenými nohavičkami, ktoré má vyzlečené a siahajú jej do polovice lýtok.
„Nie je to cena, na ktorú sa dá byť pyšný. Dostala som ju za sexistickú kampaň, ale podľa mňa moja kampaň vôbec nebola sexistická,“ povedala pri prevzatí ceny Cigániková.