Slovensko má vo férovom obchodovaní rezervy, upozornili mimovládky

Záujem o Fair Trade výrobky na Slovensku rastie.

Ilustračné foto(Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Záujem o Fair Trade výrobky na Slovensku rastie, aj keď je to podľa mimovládnych organizácií u nás stále oveľa menej diskutovaná téma ako v niektorých západných krajinách.

"Treba si uvedomiť, že naše spotrebiteľské správanie má výrazný vplyv na životy ľudí v rozvojových krajinách," hovorí Klára Tóthová zo Slovenského centra pre komunikáciu a rozvoj.

Podľa jej slov by sa ľudia mali zaujímať o to, či boli potraviny a výrobky z rozvojových krajín vypestované či vyrobené v spravodlivých podmienkach. Či nevznikli v spoločnostiach, ktoré zamestnávajú deti, a či zamestnanci dostali spravodlivú odmenu.

Článok pokračuje pod video reklamou

"V rámci našich aktivít ukazujeme, že aj na Slovensku už existujú firmy, ktoré podnikajú sociálne a solidárne," uviedla Tóthová.

Produkcia z Ekvádoru

Na pozvanie mimovládnych organizácií - Slovenského centra pre komunikáciu a rozvoj (SCKR) a CEEV Živica pricestovali v týchto dňoch na Slovensko propagátorky Fair Trade produkcie z Ekvádoru.

Fabiola Ramónová a Lianne Zoeteweijová zastupujú Združenie malých producentov banánov v El Guabo, Ekvádor, ktoré reprezentuje malých producentov banánov dodržiavajúcich zásady Fair Trade systému.

V súčasnosti ho tvorí 125 členských spoločností, ktoré vyvážajú do Európy, USA, Nového Zélandu a Kanady.

"Našim členom sme umožnili zlepšiť kvalitu pestovania, zvýšiť ich výnosy, a tým aj návratnosť, ktorú získajú za svoje ovocie. Vďaka tomu sa im výrazne zlepšil životný štandard, ich budúcnosť nie je taká neistá ako predtým, ich deti môžu študovať," vysvetľujú propagátorky.

Férové obchodovanie

Na Slovensko prišli diskutovať o možnostiach férového obchodovania aj u nás. Stretnú sa so zástupcami mimovládnych organizácií, ale aj akademickej obce a s manažérmi veľkých obchodných reťazcov.

"V posledných rokoch sa však stále viac Slovákov a Sloveniek zaujíma o lokálnu produkciu a bioprodukty. A to je dobrý trend. Ľudia, ktorých zaujíma, odkiaľ pochádza daný produkt, rozmýšľajú aj o tom, v akých podmienkach bol vypestovaný alebo vyrobený a sú si za takéto výrobky ochotní priplatiť," uzavrela Petra Ježeková z organizácie Živica.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  2. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  3. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  4. Dva rekordy na druhý pokus
  5. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  6. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  7. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  8. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  9. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  10. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  1. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  2. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  3. Company´s autumn in the High Tatras
  4. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  5. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  6. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  7. Dva rekordy na druhý pokus
  8. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  9. Objednali ste sa už u zubára? Preventívne ...
  10. Virtuálne sídlo v Bratislave
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 953
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 15 516
  3. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 995
  4. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 9 850
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 763
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 460
  7. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 615
  8. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 483
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 6 908
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 6 155

Téma: Obchod a nakupovanie


Hlavné správy zo Sme.sk

BRATISLAVA

Historik: V Bratislave môže byť ukrytý poklad, ktorý doteraz nikto neobjavil

O tom, že mestský kat iba nestínal hlavy, ale riadil aj nevestinec a vyprázdňoval latríny, hovorí historik Vladimír Tomčík.

Autorská strana Michaely Terenzani

Keď Slovák kandidoval v meste Brusel

Aj naši cudzinci sa po Henrym Acordovi zaujímajú o komunálne voľby.

DOMOV

Bývalý redaktor STV: Bol som súčasťou propagandy. Keby som bol riaditeľ, tiež sa vyhodím

Téma manipulácie v médiách je podľa Jozefa Brezovského aktuálna.

Neprehliadnite tiež

Obchodné vzťahy medzi dodávateľmi a odberateľmi potravín budú férovejšie

Zákon o poctivých vzťahov v obchode by mal platiť od júla 2019.

Rekreačné poukazy majú byť povinné pre firmy s päťdesiat a viac zamestnancami

Zamestnanec bude môcť podľa návrhu požiadať o benefit po dvoch rokoch pomeru.

Úspory v druhom pilieri netreba pre možnú krízu presúvať

Ideálny je mix garantovaných a negarantovaných fondov.

Eurostat zrevidoval slovenský deficit za minulý rok.

Schodok verejných financií Slovenska dosiahol v minulom roku 0,78 percenta HDP.

Deficit verejných financií a verejný dlh eurozóny aj celej Únie klesli

Slovenský deficit verejných financií vlani klesol na 0,8 percenta HDP.