LONDÝN. Britský výrobca luxusného tovaru Burberry oznámil za minulý obchodný rok pokles zisku o 5 %, pod čo sa do veľkej miery podpísali jednorazové náklady spojené s reštrukturalizáciou.
Tržby však vzrástli a firma zároveň potvrdila pôvodnú prognózu hospodárskych výsledkov v tomto obchodnom roku.
Spoločnosť uviedla, že jej zisk pred zdanením dosiahol za obchodný rok 2016/2017, ktorý sa skončil 31. marca, 394,8 milióna libier (460,44 milióna eur). V predchádzajúcom obchodnom roku zaznamenala zisk na úrovni 415,6 milióna libier.
Upravený zisk pred zdanením, bez započítania mimoriadnych položiek, však dosiahol 462,4 milióna libier oproti 420,6 milióna libier v predchádzajúcom obchodnom roku.
Zvýšili sa aj tržby, a to o 10 % na 2,77 miliardy libier. Prispel k tomu najmä pokles kurzu libry po referende v júni 2016, v ktorom Briti rozhodli o odchode krajiny z Európskej únie.
Burberry totiž väčšinu tržieb generuje na zahraničných trhoch a oslabenie libry predaj jej produktov podporilo.