DUSSELDORF. Módny reťazec C&A ponúkne úplne kompostovateľné ekotričko, za ktoré zákazník zaplatí sedem až deväť eur.
Podľa predstavenstva obchodného domu trvali práce na novom tričku celé mesiace. Firma ním chce dokázať, že trvalo udržateľný textil ide ponúkať aj masovo.
Bude tak možné preorientovať sa z dnešného modelu – kúp, párkrát obleč a vyhoď – k modelu uzatvoreného kruhu, kedy sa už pri návrhu tovaru myslí nad jeho ďalším použitím.
Loading
...
Tričká sú z biobavlny a použité na ne boli nejedovaté farby. Pri ich vzniku sa dbalo na optimálnu spotrebu energií a vody, rovnako ako na zdravie tých, ktorí ich vyrábali. Dokonca aj logo, pripevnené na vnútornej strane oblečenia, nie je ako obvykle z polyesteru, ale z biobavlny, rovnako ako švy.
“Aj keď oblečenie bude možné ekologicky zlikvidovať, kým ho budeme nakupovať na kvantá, životnému prostrediu tým v zásade nepomôžeme,
„
Tričko sa tak môže pýšiť certifikátom Cradle-to-Cradle, ktorý sa udeľuje len takým výrobkom, u ktorých je snaha o plnú recyklovateľnosť. Medzi ochrancami životného prostredia sa projekt stretol so sympatiami, hoci nadšením neprekypovali.
"Aj keď oblečenie bude možné ekologicky zlikvidovať, kým ho budeme nakupovať na kvantá, životnému prostrediu tým v zásade nepomôžeme," myslí si odborníčka na textil z Greenpeace Alexandra Perschauová. Napriek tomu ale podľa nej ide o krok správnym smerom.
"Ak je cieľom C&A vylepšiť svoj imidž, nesmie sa jednať o jednorazovú akciu. Ponuka sa musí rozšíriť aj o nohavice, blúzky a ďalšie oblečenie," dodáva marketingový expert Martin Fassnacht z nemeckej vysokej školy ekonomickej WHU.