Na Slovensku odštartoval pilotný projekt školských autobusov

Projekt slúži nato, aby štát zistil, aký je oň záujem.

Projekt je výsledkom dohody troch ministrov.(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Na Slovensku začal premávať školský autobus, ktorý bude slúžiť na bezplatnú prepravu žiakov na trase Vojka - Bodíky - Dobrohošť - Rusovce do tamojšej základnej školy a späť.

Pilotný projekt školských autobusov potrvá do konca júna.

Má zvýšiť bezpečnosť cestovania detí do škôl a pomôcť obciam rozhodnúť sa, či financovať vlastnú školu, alebo uprednostniť prepravu detí do školy v susednej obci či meste.

Je výsledkom dohody ministra školstva, vedy, výskumu a športu Petra Plavčana (nominanta SNS), ministra vnútra Roberta Kaliňáka (Smer) a ministra dopravy a výstavby Árpáda Érseka (Most-Híd).

Článok pokračuje pod video reklamou

Dvojmesačné testovanie

"Všetci traja sa z rozbehnutia projektu tešíme. Má viacero pozitívnych efektov. Obce si v budúcnosti budú môcť zvážiť šetrenie finančných prostriedkov, ktorými prispievajú na chod škôl. Súčasne sa zvyšuje bezpečnosť detí, lebo vodič autobusu si na ne počká, aby nastúpili v mieste bydliska a vystúpili pri svojej škole," uviedol minister školstva Plavčan.

Podľa jeho slov bude počas dvoch mesiacov prebiehať testovanie projektu, predbežné náklady na vodiča a pohonné hmoty má rezort prepočítané, autobusy dodá ministerstvo vnútra.

"Predpokladáme, že po vyhodnotení dvojmesačnej premávky budeme schopní nastaviť výzvu aj pre ostatných záujemcov a začiatkom budúceho školského roka by aj ďalšie obce mohli mať svoje školské autobusy. Finančne sme pripravení pokryť predpokladaný záujem, teda niekoľko desiatok až stoviek autobusov," dodal Plavčan.

Rozhodujúci bude postoj rodičov

Ako povedal minister vnútra Kaliňák, jeho rezort je v projekte školských autobusov logistickým partnerom, ktorý okrem techniky poskytne aj preškoľovanie vodičov a skúsenosti z podobných projektov.

Zdôraznil, že obce budú môcť autobusy využívať aj na pomoc seniorom či športovým klubom. Podľa Kaliňáka slúži pilotný projekt nato, aby štát zistil, aký je oň záujem a aké požiadavky zo strany obcí budú prichádzať.

Vyjadril názor, že rozhodujúci môže byť postoj rodičov, ktorí sa rozhodnú, či je pre nich lepšie a pohodlnejšie posielať deti do menšej školy, alebo zvolia dochádzku detí do väčšej školy s väčším množstvom mimoškolských aktivít, do ktorej sa deti budú prepravovať autobusmi.

"Pilotný projekt môže priniesť veľa prekvapivých informácií aj pre nás. Nakoniec rozhodnú rodičia o tom, ktorá škola má ostať a rozvíjať sa, a ktorá má ísť do útlmového režimu," dodal Kaliňák.

Minister Érsek vidí prínos projekt školských autobusov v zvýšení bezpečnosti žiakov, lepšej organizácii dopravy a zefektívnení školského systému. Zároveň podľa neho uľahčí život rodičom, ktorí musia čas denného programu vyčleniť na odvoz detí do a zo škôl.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  2. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  3. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  6. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  7. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  8. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  9. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  10. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  1. Virtuálne sídlo v Bratislave
  2. Dovolenka snov či chladnička plná jedla? Oslavujte s BILLA
  3. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  4. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  5. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  6. Čo nemôžete zaregistrovať ako ochrannú známku?
  7. Potrebujete ochrannú známku pre Váš produkt ?
  8. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  9. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  10. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 469
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 991
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 492
  4. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 751
  5. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 192
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 601
  7. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 7 314
  8. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 7 294
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 6 432
  10. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 963

Téma: Árpád Érsek


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Šéf Reportérov: Otázky na Kočnera podráždili Fica aj Sulíka

Nebojím sa žalôb, tvrdí šéf Reportérov RTVS Vincent Štofaník.

Píše Petr Kocina

Podvody so záverečnými prácami sa vymkli kontrole

Kauza Dankovej práce je takou hanbou, pri ktorej sa ťažko hľadajú paralely.

PRIMÁR

Záchranár: Aj samotné stláčanie hrudníka dokáže zachrániť život

Rozhovor s prezidentom Červeného kríža.

ČESKOSLOVENSKÍ LEGIONÁRI

V zákopoch i na železnici. Legionári krstili republiku krvou

Československí vojaci sa postarali aj o výnimočnú epizódu 1. svetovej vojny.

Neprehliadnite tiež

Rýchlostná trať len pre Slovensko nemá veľký význam, tvrdí ministerstvo

Inštitút pre dopravu a hospodárstvo je v prípade projektu vysokorýchlostnej trate skeptický.

Izrael je podľa USA výborné miesto pre investície do technológií

USA zvýšia svoju účasť na infraštrukturálnych projektoch v Izraeli.

Inštitút pre dopravu kritizuje meškanie pri výstavbe diaľnic

Inštitút má výhrady aj k schváleniu zmien v projekte výstavby diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7.

Bernaťák: Osobitný odvod pre reťazce je ešte predmetom diskusie

Akákoľvek panika je v prípade osobitného odvodu podľa Bernaťáka zbytočná.

Britské firmy sa podľa prieskumu pripravujú na tvrdý brexit

Slabý pokrok v rokovaniach medzi Londýnom a Bruselom ohrozuje firmy aj ekonomiku.