Farboslepý tínedžer navrhuje štýlové ponožky. Na ich predaji zarába milióny

Na ponožkách, ktoré navrhuje sedemnásťročný Američan Brennan Agranoff nájdete kobercové vzory, vesmírne galaxie, dokonca aj obrázky kôz, ktoré chovajú.

Brennan Agranoff z amerického Oregonu zarába na ponožkách milióny.(Zdroj: TASR/AP)

BRATISLAVA. Brennan Agranoff z amerického Oregonu mal iba trinásť rokov, keď dostal doslova nápad za milión: dizajnové ponožky.

"V sklade mám toľko ponožiek, že každý deň až do smrti môžem nosiť iný pár. Je to šokujúce," hovorí v súčasnosti už 17-ročný zakladateľ a riaditeľ spoločnosti HoopSwagg pre portlandskú televíznu stanicu KATU.

Článok pokračuje pod video reklamou

Obchod s ponožkami

Brennan mal v sebe podnikateľského ducha už od detstva. Ako osemročný nakupoval Brennan Agranoff rôzne predmety v garážových výpredajoch, ktoré sa vzápätí snažil speňažiť na eBayi.

Nikdy nepodceňujte silu a schopnosť vašich deti robiť niečo cool.

Brennanov otec Brian Agranoff

Nápad na rozbehnutie skutočného biznisu dostal v roku 2013. Počas stredoškolského basketbalového zápasu ho zaujala pomerne bizarná vec. Všimol si, že väčšina športovcov nosí nudné biele alebo čierne atletické ponožky od Nike. Chýbala im hravosť. Práve tá sa mala stať základom jeho dizajnerských kúskov.

Nasledujúcich šesť mesiacov premýšľal nad logistickou a technologickou podporou pre svoj podnikateľský projekt, opisuje jeho príbeh KATU.

Na rozbehnutie obchodu však nemal peniaze a tak sa obrátil na rodičov. Synov projekt ich spočiatku veľmi neoslovil. Mysleli si, že nemá veľkú šancu na úspech. Ambiciózny Agranoff bol neodbytný a nakoniec dostal od rodičov injekciu vo výške tritisíc dolárov.

Ponožky pre všetkých

S výrobou ponožiek, ktoré sú podľa Agranoffa určené všetkým od šesť do 80 rokov, začal v garáži rodinného domu v americkom Sherwoode. Prvý rok jeho spoločnosť rástla pomaly.

Agranoff rozbehol kampaň na sociálnych sieťach a zakrátko sa zo štýlových ponožiek stala na internete senzácia.

Pozornosť k značke HoopSwagg pritiahli najmä ponožky inšpirované vzorom koberca, ktorý sa nachádza na medzinárodnom letisku v americkom Portlande.

Loading

...

Objem predaja postupne stúpal. Firma rástla a priestory rodinnej garáže už nevyhovovali.

Na svojom pozemku postavili halu s rozlohou 1 500 metrov štvorcových, ktorá by lepšie vyhovovala podmienkam výroby, skladovania a distribúcie tovaru.

Kľúčom k jeho úspechu je podľa mladého Američana sebestačnosť. Sám sa naučil programovať webové stránky, aby zlepšil ich spravovanie a postupne sa zlepšoval pri tvorbe grafiky. Napriek tomu, že je farboslepý, je stále jediným grafikom HoopSwaggu.

Na ponožkách, ktoré navrhuje, sa objavuje množstvo originálnych motívov. Od kobercových vzorov až po vesmírne galaxie, dokonca aj obrázky kôz, ktoré chovajú.

Ponožky s kozami sú jedným z jeho najobľúbenejších motívov a zároveň patria medzi najpredávanejšie.

"Sú to naše skutočné kozy. Je naozaj skvelé vidieť ich po celom svete," povedal Agranoff pre americkú televíziu KGNS.

Brennanov otec Brian pre americký server CBS hodnotí s odstupom času investíciu do synovho podnikania pozitívne. "Nikdy nepodceňujte silu a schopnosť vašich deti robiť niečo cool."

Úspešná spoločnosť

HoopSwagg je po štyroch rokoch mimoriadne úspešná firma. Denne vybaví sedemdesiat až sto objednávok, pričom jeden pár ponožiek stojí necelých pätnásť dolárov. Na čiastočný úväzok zamestnáva 17 pracovníkov.

Ešte donedávna ponúkala firma zákazníkom na výber z viac ako dvesto párov ponožiek s originálnymi vzormi, ktoré Agranoff sám navrhol.

V polovici apríla tohto roku oznámil HoopSwagg svoju prvú akvizíciu. Spoločnosť kúpila konkurenčný web TheSockGame.com.

Prevzatím konkurencie rozšíril HoopSwagg nielen svoju zákaznícku základňu, ale aj ponuku vzorov. Pribudlo ďalších tristo rôznych grafických návrhov.

V budúcnosti chce Agranoff dať zákazníkom možnosť navrhovať aj vlastné vzory a potlače.

Ponožky predáva najmä cez vlastnú webovú stránku, ale aj prostredníctvom Amazonu, eBay a Etsy.

V najbližších rokoch sa chce HoopSwagg presadiť aj v maloobchode a rozšíriť svoju ponuku, povedal úspešný podnikateľ pre americkú CNN.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  3. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  9. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto
  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  3. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  8. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  9. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  10. OMV pozýva na pretekársky supervíkend na okruhu Slovakiaring
  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 10 335
  2. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 9 396
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 268
  4. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 570
  5. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 212
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 5 574
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 510
  8. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 4 501
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 3 784
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto 3 303

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Aký bol šampionát v Rusku? Plný sexizmu, politiky a simulovania

Prinášame najzaujímavejšie momenty z MS 2018 vo futbale.

Komentár Zuzany Kepplovej

Paška robí Dankovi zlého psa. A šteká na ombudsmanku

Patakyová v úrade nie je zaviazaná politikom, ktorí ju zvolili.

DOBRE RÁNO

Dobré ráno: Odsúdili vás? Staňte sa rovno primátorom

Ako sa u nás robí komunálna politika.

Blog Jozefa Drahovského

Ako sa falšujú parkovacie preukazy zdravotne postihnutých

Preukaz je lákavým artiklom.

Neprehliadnite tiež

Vedec: Skúmame obezitu. Naše telo je naprogramované na prejedanie sa

Pomocou behaviorálnych metód sa nám pri takmer nulových nákladoch podarilo priniesť do štátneho rozpočtu 200 miliónov libier, hovorí Luke Ravenscroft.

Kaufland skúša happy hour, na Slovensku to bežné nie je

Obchodné reťazce bojujú o zákazníkov rôznymi spôsobmi.

Teplé počasie oplyvnilo úrodu. Menej bude maku, obilnín aj zemiakov

Vysoké teploty a suchá trápili viaceré okresy.

Ekonomika Iránu sa zhoršuje. Chameneí zvolal naliehavú schôdzu

Irán sa obáva nových sankcií zo strany USA.

Globálny predaj osobných počítačov vzrástol, prvýkrát za šesť rokov

Vplyv na predaj osobných počítačov majú najmä smartfóny.