BRATISLAVA. Brennan Agranoff z amerického Oregonu mal iba trinásť rokov, keď dostal doslova nápad za milión: dizajnové ponožky.
"V sklade mám toľko ponožiek, že každý deň až do smrti môžem nosiť iný pár. Je to šokujúce," hovorí v súčasnosti už 17-ročný zakladateľ a riaditeľ spoločnosti HoopSwagg pre portlandskú televíznu stanicu KATU.
Obchod s ponožkami
Brennan mal v sebe podnikateľského ducha už od detstva. Ako osemročný nakupoval Brennan Agranoff rôzne predmety v garážových výpredajoch, ktoré sa vzápätí snažil speňažiť na eBayi.
“Nikdy nepodceňujte silu a schopnosť vašich deti robiť niečo cool.
„
Nápad na rozbehnutie skutočného biznisu dostal v roku 2013. Počas stredoškolského basketbalového zápasu ho zaujala pomerne bizarná vec. Všimol si, že väčšina športovcov nosí nudné biele alebo čierne atletické ponožky od Nike. Chýbala im hravosť. Práve tá sa mala stať základom jeho dizajnerských kúskov.
Nasledujúcich šesť mesiacov premýšľal nad logistickou a technologickou podporou pre svoj podnikateľský projekt, opisuje jeho príbeh KATU.
Na rozbehnutie obchodu však nemal peniaze a tak sa obrátil na rodičov. Synov projekt ich spočiatku veľmi neoslovil. Mysleli si, že nemá veľkú šancu na úspech. Ambiciózny Agranoff bol neodbytný a nakoniec dostal od rodičov injekciu vo výške tritisíc dolárov.
Ponožky pre všetkých
S výrobou ponožiek, ktoré sú podľa Agranoffa určené všetkým od šesť do 80 rokov, začal v garáži rodinného domu v americkom Sherwoode. Prvý rok jeho spoločnosť rástla pomaly.
Agranoff rozbehol kampaň na sociálnych sieťach a zakrátko sa zo štýlových ponožiek stala na internete senzácia.
Pozornosť k značke HoopSwagg pritiahli najmä ponožky inšpirované vzorom koberca, ktorý sa nachádza na medzinárodnom letisku v americkom Portlande.
Objem predaja postupne stúpal. Firma rástla a priestory rodinnej garáže už nevyhovovali.
Na svojom pozemku postavili halu s rozlohou 1 500 metrov štvorcových, ktorá by lepšie vyhovovala podmienkam výroby, skladovania a distribúcie tovaru.
Kľúčom k jeho úspechu je podľa mladého Američana sebestačnosť. Sám sa naučil programovať webové stránky, aby zlepšil ich spravovanie a postupne sa zlepšoval pri tvorbe grafiky. Napriek tomu, že je farboslepý, je stále jediným grafikom HoopSwaggu.
Na ponožkách, ktoré navrhuje, sa objavuje množstvo originálnych motívov. Od kobercových vzorov až po vesmírne galaxie, dokonca aj obrázky kôz, ktoré chovajú.
Ponožky s kozami sú jedným z jeho najobľúbenejších motívov a zároveň patria medzi najpredávanejšie.
"Sú to naše skutočné kozy. Je naozaj skvelé vidieť ich po celom svete," povedal Agranoff pre americkú televíziu KGNS.
Brennanov otec Brian pre americký server CBS hodnotí s odstupom času investíciu do synovho podnikania pozitívne. "Nikdy nepodceňujte silu a schopnosť vašich deti robiť niečo cool."
Úspešná spoločnosť
HoopSwagg je po štyroch rokoch mimoriadne úspešná firma. Denne vybaví sedemdesiat až sto objednávok, pričom jeden pár ponožiek stojí necelých pätnásť dolárov. Na čiastočný úväzok zamestnáva 17 pracovníkov.
Ešte donedávna ponúkala firma zákazníkom na výber z viac ako dvesto párov ponožiek s originálnymi vzormi, ktoré Agranoff sám navrhol.
V polovici apríla tohto roku oznámil HoopSwagg svoju prvú akvizíciu. Spoločnosť kúpila konkurenčný web TheSockGame.com.
Prevzatím konkurencie rozšíril HoopSwagg nielen svoju zákaznícku základňu, ale aj ponuku vzorov. Pribudlo ďalších tristo rôznych grafických návrhov.
V budúcnosti chce Agranoff dať zákazníkom možnosť navrhovať aj vlastné vzory a potlače.
Ponožky predáva najmä cez vlastnú webovú stránku, ale aj prostredníctvom Amazonu, eBay a Etsy.
V najbližších rokoch sa chce HoopSwagg presadiť aj v maloobchode a rozšíriť svoju ponuku, povedal úspešný podnikateľ pre americkú CNN.