Veľký prieskum: Čo ľuďom prekáža na bankách

Ľuďom na Slovensku prekáža, ak im bankári neodbytne núkajú produkty, ktoré nechcú.

Ilustračné foto.(Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Neprehľadný internetbanking, dotieraví bankári, ale aj množstvo poplatkov. To sú veci, ktoré najviac hnevajú Slovákov pri využívaní bankových služieb.

Vyplýva to z celonárodného prieskumu kvality bánk, ktorý uskutočnil hodnotiaci systém Staffino v spolupráci s porovnávacím webom Finančná hitparáda na vzorke 3300 ľudí.

Veľa klikov, žiadny výsledok

Nelichotivé prvenstvo získal internetbanking, každý piaty človek ho vo svojej banke považuje za neprehľadný a nespoľahlivý.

„Aby som dostávala informácie, ktoré potrebujem, musím sa strašne veľa preklikávať. Pri zadávaní prevodov musím zadať mimoriadne veľa údajov. Som veľmi sklamaná,“ posťažovala sa napríklad Daniela.

Približne štrnásť percent ľudí kritizuje neochotu a neprofesionalitu bankárov. Obzvlášť im vadí, ak im zamestnanci opakovane núkajú produkty, ktoré nechcú.

Skúsenosti s tým má aj Vladimíra, ktorá sa do prieskumu takisto zapojila.

„Stalo sa mi, že som v jednom telefonáte musela trikrát zopakovať, že nechcem navyšovať limit na svojej karte. Už som bola naozaj naštvaná. Moje „NIE“ bolo jasné od začiatku. Chápem, že aj zamestnanci banky majú svoje kvóty, ale toto bolo priveľa,“ povedala.

Ľuďom ďalej prekáža výška poplatkov, dĺžka vybavenia, byrokracia či zavádzajúce reklamy.

„V mojich očiach ste sa stali symbolom neférovosti. Vkuse meníte podmienky, rušíte služby v rámci balíka a sprísňujete podmienky na získanie zliav,“ odkázal svojej banke napríklad Peter.

Call centrá fungujú, ako majú

Klienti sa v prieskume mali vyjadriť aj k tomu, čo si na službách bánk najviac pochvaľujú. Každý piaty oceňuje kvalitu a spoľahlivosť call centra či príjemné priestory pobočiek.

"Na call centre mi vždy poradia a vyjdú v ústrety. Ešte sa mi nestalo, že by mi nezodpovedali otázku alebo nevyriešili problém. A to som klientom viac ako desať rokov," uviedol v prieskume Marcel.

Zaujímavé je, že ľudia dobre ohodnotili aj prístup zamestnancov, pričom v rovnakom prieskume iní ľudia povedali, že im správanie zamestnancov vadí.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  3. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  4. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  5. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  6. Kam do tepla v januári?
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  8. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  6. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  8. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  9. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  10. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 15 701
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 925
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 663
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 956
  5. Kam do tepla v januári? 2 489
  6. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 377
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 354
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 226
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 310
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život 1 099

Téma: Prieskumy volebných preferencií


Článok je zaradený aj do ďalších tém Banky, Internet

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Diskriminácia, sťažujú sa veriaci na nový poplatok za sobáš

Za cirkevný sobáš sa doteraz matričný poplatok neplatil, kresťanským aktivistom sa jeho zavedenie nepáči. Ministerstvo vnútra im sľubuje stretnutie.

DOMOV

Dobré ráno: Kto je Harabin a kto ho chce za prezidenta

Konšpirácie už nestačia, Harabina chcú za prezidenta

KOMENTÁRE

Profesionálni kresťania objavili novú diskrimináciu

Úrady si účtujú poplatok za akýsi administratívny úkon.

KOMENTÁRE

Harabin je šašo, nebezpečný bude Kotleba

Kotleba nemá čo prehrať, s hanbou neodíde, môže len oživiť svoj kapitál.

Neprehliadnite tiež

PSD2: Bez zvolenia banky nič neprevedú

Históriu transakcií uvidia tretie strany aj bez autorizácie klienta.

PSD2: Treba ustrážiť, komu dávate súhlas a na čo

Osobné údaje klientov budú môcť noví hráči speňažiť, napríklad podľa histórie transakcií môžu lepšie cieliť reklamu.

Vďaka PSD2 vzniknú k účtom lepšie aplikácie

Európska smernica: cez nové aplikácie budete môcť obsluhovať účty vo viacerých bankách naraz

Swan oslobodil svoju mobilnú sieť od Číňanov

V prospech čínskej štátnej banky bola doteraz založená celá mobilná sieť Štvorky aj príjmy od jej zákazníkov.

Diskriminácia, sťažujú sa veriaci na nový poplatok za sobáš

Za cirkevný sobáš sa doteraz matričný poplatok neplatil, kresťanským aktivistom sa jeho zavedenie nepáči. Ministerstvo vnútra im sľubuje stretnutie.