NEW YORK. Americké vydavateľstvo The New York Times sa v prvom štvrťroku vrátilo k zisku, pretože rastúci záujem o digitálne spravodajstvo kompenzovalo klesajúce tržby u tlačových novín. Firma v stredu oznámila, že zarobila 13,2 milióna dolárov po minuloročnej strate 8,3 milióna dolárov.
Zisk na akciu bez zahrnutia jednorazových položiek dosiahol 11 centov. Analytici ho pritom podľa prieskumu agentúry Reuters odhadovali iba na sedem centov. Cena akcií podniku reagovala na zverejnenie hospodárskych výsledkov výrazným rastom.
Celkové príjmy spoločnosti sa v prvom štvrťroku medziročne zvýšili o päť percent na takmer 400 miliónov dolárov. Generálny riaditeľ podniku Mark Thompson upozornil, že počet predplatiteľov digitálneho spravodajstvo sa zvýšil o 308 tisíc, čo predstavuje najvýraznejší štvrťročný nárast v histórii spoločnosti.
Príjmy z digitálnej reklamy stúpli o zhruba 19 percent na 50 miliónov dolárov. Na celkových reklamných príjmoch podniku sa tak podieľali takmer dvoma pätinami. Príjmy z tlačovej reklamy naopak klesli o 18 percent na zhruba 80 miliónov dolárov.