Ceny áut by mohli po brexite vzrásť, výrobcovia sa obávajú zdražovania

Európsky automobilový priemysel sa po odchode Británie z Únie obáva zdražovania.

Ilustračné foto.(Zdroj: SME - Tomáš Benedikovič)

BRUSEL, LONDÝN. Európsky automobilový priemysel sa po vystúpení Británie z Európskej únie (EÚ) obáva nárastu nákladov.

"Predajné ceny áut by sa mohli celkom zvýšiť," uviedla generálna tajomníčka zväzu dodávateľov Clepa Sigrid de Vriesová.

Hraničné kontroly dvihnú ceny

Podniky v automobilovom priemysel sú cezhranične úzko previazané, upozornil generálny tajomník zväzu európskych výrobcov áut Erik Jonnaert.

Podľa údajov ACEA sa jedno vozidlo skladá približne z 30.000 komponentov, ktoré sa vyrábajú a montujú v rozličných krajinách.

Zavedenie ciel v obchode medzi Britániou a zvyšnými štátmi EÚ by preto pocítili aj motoristi. Kontroly tovaru na hraniciach a rozdielne prepisy sa môžu prejaviť aj na cenovkách.

Nové podmienky

Británia by mala vystúpiť z Únie na jar v roku 2019. Dovtedy sa obe strany musia dohodnúť na budúcich odchodných podmienkach.

Zo zvyšných štátov EÚ sa vlani do Británie vyviezlo 2,4 milióna vozidiel v celkovej hodnote 42 miliárd eur, čo zodpovedá približne 31 % celkovej hodnoty exportu.

Z Británie do EÚ sa vyviezlo 909.000 vozidiel v celkovej hodnote asi 16 miliárd eur, čo predstavovalo 43 % objemu exportu.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 15 454
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 688
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 269
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 1 997
  5. Kam do tepla v januári? 1 756
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 388
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 326
  8. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 310
  9. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 912
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 898

Téma: Európska únia


Článok je zaradený aj do ďalších tém Brexit

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

Neprehliadnite tiež

Ľudí bez práce je zas o čosi menej, nezamestnanosť klesla na 5,94 percenta

Od konca minulého roka je na Slovensku bez práce historicky najmenej ľudí od vzniku republiky.

RegioJet odvezie viac ľudí, na trase medzi Bratislavou a Komárnom pridal sedadlá

RegioJet v súčasnosti prepravuje na trase medzi Bratislavou, Dunajskou Stredou a Komárnom približne 2,7 až 3 milióny cestujúcich.

Odborári z KOVO v trnavskej automobilke odmietli Moderné odbory pre výroky jeho predsedu

Rozbuškou konfliktu malo byť vyjadrenie Smolinského na sociálnej sieti, v ktorom mal napadnúť odborový zväz KOVO ako celok.

Štát nakoniec nekúpi podiel v Štvorke, SIM-karty začne predávať aj mimo pôšt

Slovenská pošta mala predkupné právo na 20 percent akcií Swan Mobile, nakoniec ho nevyužije.