Ceny áut by mohli po brexite vzrásť, výrobcovia sa obávajú zdražovania

Európsky automobilový priemysel sa po odchode Británie z Únie obáva zdražovania.

Ilustračné foto.(Zdroj: SME - Tomáš Benedikovič)

BRUSEL, LONDÝN. Európsky automobilový priemysel sa po vystúpení Británie z Európskej únie (EÚ) obáva nárastu nákladov.

"Predajné ceny áut by sa mohli celkom zvýšiť," uviedla generálna tajomníčka zväzu dodávateľov Clepa Sigrid de Vriesová.

Hraničné kontroly dvihnú ceny

Podniky v automobilovom priemysel sú cezhranične úzko previazané, upozornil generálny tajomník zväzu európskych výrobcov áut Erik Jonnaert.

Podľa údajov ACEA sa jedno vozidlo skladá približne z 30.000 komponentov, ktoré sa vyrábajú a montujú v rozličných krajinách.

Zavedenie ciel v obchode medzi Britániou a zvyšnými štátmi EÚ by preto pocítili aj motoristi. Kontroly tovaru na hraniciach a rozdielne prepisy sa môžu prejaviť aj na cenovkách.

Nové podmienky

Británia by mala vystúpiť z Únie na jar v roku 2019. Dovtedy sa obe strany musia dohodnúť na budúcich odchodných podmienkach.

Zo zvyšných štátov EÚ sa vlani do Británie vyviezlo 2,4 milióna vozidiel v celkovej hodnote 42 miliárd eur, čo zodpovedá približne 31 % celkovej hodnoty exportu.

Z Británie do EÚ sa vyviezlo 909.000 vozidiel v celkovej hodnote asi 16 miliárd eur, čo predstavovalo 43 % objemu exportu.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 711
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 727
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 115
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 049
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 190
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 618
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 618
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 451
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 437
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 042

Téma: Európska únia


Článok je zaradený aj do ďalších tém Brexit

Hlavné správy zo Sme.sk

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza. Veríme, že ju vyrieši so cťou.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.