Na križovatky Triblavina a Blatné sa budú môcť napojiť kolektory

Práve po kolektoroch volajú aktivisti z občianskeho združenia Triblavina.

Ilustračné foto.(Zdroj: SME - Vladimír Šimíček)

BRATISLAVA. Diaľničné križovatky Triblavina a Blatné sa stavajú tak, aby sa v budúcnosti na ne mohli napojiť kolektory, ktoré by viedli popri diaľnici, ak to bude potrebné. Pre TASR to uviedla hovorkyňa ministerstva dopravy Karolína Ducká.

Práve po kolektoroch volajú aktivisti z občianskeho združenia (OZ) Triblavina, ktorí však žiadajú, aby boli vybudované pri plánovanom rozšírení diaľnice D1.

"Minister dopravy zriadil expertnú komisiu, ktorá jednoznačne a na základe všetkých opravných modelov odporučila výstavbu križovatky a diaľnice so štyrmi plnohodnotnými pruhmi bez kolektorov," tvrdí Ducká.

Článok pokračuje pod video reklamou

Najlepšie riešenie

Rezort dopravy trvá na tom, že zvolené riešenie je pre ľudí v okolí Bratislavy najlepšie, považuje ho za efektívne a opodstatnené z dopravných aj ekonomických dôvodov.

"Už sa stavia veľký obchvat Bratislavy a iba na vstupe do hlavného mesta od Senca a Pezinka prinesie obyvateľom štyri nové diaľničné križovatky. Ak do toho započítame aj vznikajúce križovatky Triblavina a Blatné, tak v tejto oblasti bude šesť nových diaľničných križovatiek, čo zabezpečí dostatok pripojení na zlepšenie dopravnej obsluhy tohto regiónu," podotkla hovorkyňa ministerstva dopravy.

Rezort odmieta tvrdenia aktivistov, že križovatku Triblavina stavia štát, aby vyhovel spoločnosti Starland Holding. Tá totiž v dotknutej lokalite plánuje rozsiahly developersky projekt.

Ministerstvo tvrdí, že pri rozhodovaní o plánovaní stavieb prijíma riešenia, ktoré sú opodstatnené z dopravných a ekonomických dôvodov.

"Rozhodovací proces o plánovaní ciest je založený na verejnom záujme a na odborných a technických podkladoch, neovplyvňujú ho individuálne súkromné záujmy," podotkla Ducká s tým, že o križovatke Triblavina sa rozhodlo už za vlády Ivety Radičovej v roku 2011.

Bezcenné pozemky

Aktivisti z OZ Triblavina tento týždeň vyhlásili, že križovatka Triblavina sa stavia bez kolektorov s cieľom napojiť na diaľnicu 300 hektárov doteraz bezcenných pozemkov firmy Starland. "Po napojení na diaľnicu z nich budú lukratívne pozemky," povedal predseda združenia Milan Grožaj.

Starland podľa neho získa nielen na zhodnotení svojho majetku, ale predá ďalším spoločnostiam napojenie na niečo, čo sama nevybudovala. Ako podotkol, firma má od konkurenčných developerov v území vyberať takzvaný pripojovací poplatok za prístup ku križovatke.

Predseda predstavenstva Starland Holding Ronald Tahotný považuje tvrdenia OZ Triblavina za absurdné. Ich boj za kolektory nie je podľa jeho slov úprimný, pretože hája svoje vlastné záujmy v lokalite.

OZ Triblavina má podľa neho úzke prepojenie na majiteľov pozemkov v lokalite Triblavinskej cesty a ak tie nebudú napojené na kolektory, tak stratia veľkú hodnotu.

"Celý súboj, či má byť Triblavina s kolektormi alebo bez, je len o hodnote pozemkov, ktoré sú v okolí Triblavinskej cesty," skonštatoval. Celková hodnota dotknutých pozemkov má byť viac ako 100 miliónov eur.

Aktivisti majú podľa Tahotného hájiť záujmy developerov a investorov v danej lokalite. Všetky pozemky pod cestami, ktoré sa majú napájať následne na cestnú infraštruktúru, v rámci pozemkových úprav podľa jeho slov bezplatne odovzdali obciam. "Ak niekto tvrdí, že Starland niečo blokuje, tak je to klamstvo," podotkol.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  4. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  5. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  6. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  7. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  8. Vizuálny smog je problém
  9. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  10. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou
  1. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  2. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  3. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  4. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  5. Keď Slováci krotia morský vietor
  6. Ochrana pred tropickou horúčavou
  7. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  8. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  9. Savills Investment Management kupuje Gdanski Business Center II
  10. Škôlka od srdca
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 16 808
  2. Vizuálny smog je problém 10 210
  3. Reportáž: Hranolky z McDonald’s sú zložené z 5 ingrediencií 5 369
  4. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 5 223
  5. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 3 652
  6. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 3 302
  7. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 276
  8. Prešovská Spinea tromfla Japoncov a spresnila roboty 2 969
  9. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 2 721
  10. Historickým vláčikom sa prichádza previezť stále viac turistov 2 633

Téma: Križovatky


Článok je zaradený aj do ďalších tém Slovensko

Hlavné správy zo Sme.sk

AUTO

Vývojár palív v F1 pre SME: Niekedy vieme viac ako technici

Benoit Poulet už začína vyvíjať benzín na budúci rok.

Autorská strana Beaty Balogovej

Sme notorickí začiatočníci v tom, ako hovoriť o smrti

Na príchod dieťaťa sa systematicky pripravujeme, ale umieranie ukrývame ako nejaké zlyhanie.

DOMOV

Kiska podľa šéfa SIS nebol kompetentný vedieť o únose

Kompetentná nebola ani prokuratúra.

Neprehliadnite tiež

Nebankovky našli nový biznis model v minipôžičkách za extrémny úrok

Nekalé praktiky pri požičiavaní peňazí nezmizli.

Železnice chcú otestovať mobilnú aplikáciu na dobrovoľníkoch

Šancu má prvých päťsto dobrovoľníkov.

České Tesco utlmí v krajine svoj biznis, skráti otváracie hodiny

Česi údajne v neskorých hodinách nenakupujú.

Turecká kríza podporuje dolár, ten je najsilnejší za uplynulý rok

Prepad tureckej líry negatívne zasiahol euro.