MILÁNO. Talianska módna značka Prada vykázala vlani najmenší zisk od roku 2011, keď prišla s prvotnou verejnou ponukou svojich akcií (IPO). Verí však, že tento rok dosiahne lepšie výsledky, vďaka oživeniu predaja luxusných produktov v Číne.
Konkrétne, čistý zisk módneho domu Prada, ktorý vlastní aj značky Miu Miu, Church's a Car Shoe, v roku 2016 klesol o 16 % na 278,3 milióna eur. Zaostal tak za odhadmi analytikov, ktorí Prade predpovedali zisk v priemere 294,7 milióna eur.
Módny dom vlani najviac zasiahol pokles dopytu v Ázii, kde generuje zhruba polovicu tržieb. Ale už v 2. polroku 2016 sa tempo poklesu globálnych tržieb Prady pri konštantných menových kurzoch spomalilo na 6 % z 13 % v prvých šiestich mesiacoch 2016.
A v 4. kvartáli 2016 zaznamenala Prada oživenie predaja v Číne, kde jej tržby vzrástli o dvojciferné číslo.
Aj európsky trh sa v 2. polroku začal zotavovať, zvlášť britský. Tržby Prady v Británii po júnovom referende o brexite tiež stúpli o dvojciferné číslo. Dôvodom bolo oslabenie libry, ktoré do butikov prilákalo najmä zahraničných turistov.