PARÍŽ. Francúzska spoločnosť LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, najväčší svetový výrobca módneho tovaru, dosiahla v 1. kvartáli 2017 lepšie tržby, ako sa očakávalo. Oživil sa totiž záujem o luxusné produkty, odevy, kožené výrobky i nápoje.
Skupina LVMH, do ktorej patria okrem výrobcu luxusných kožených produktov Louis Vuitton aj módne značky Donna Karan, Marc Jacobs a tiež producenti parfumov, kozmetiky a šampanského Dom Perignon a koňaku Hennessy, zaznamenala v 1. štvrťroku 2017 nárast tržieb o 15 % na 9,99 miliardy eur.
Analytici pritom predpovedali módnemu koncernu v prvých troch mesiacoch roka tržby v priemere 9,5 miliardy eur.
Motorom rastu celkových tržieb LVMH boli najmä módne značky, zvlášť Louis Vuitton a Fendi. Aj tržby z predaja vín a destilátov, a tiež odbyt parfumov a kozmetiky prekonali očakávania trhu.
Prudké zvýšenie dopytu po koňaku Hennessy v 1. štvrťroku dokonca spôsobilo, že v skladoch ho začína byť nedostatok, čo ovplyvní predaj v tomto roku.