Šéf štátnych železníc robí zmeny, odvolal ekonomického riaditeľa

Dušan Šefčík, ktorý chvíľu šéfoval Železniciam Slovenskej republiky, skončil. Novým ekonomickým riaditeľom sa stal v sektore neznámy Juraj Tkáč

Železnice Slovenskej republiky modernizujú napríklad železničnú trať pri Trenčíne.(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Dušan Šefčík, ktorý sa po výmene riaditeľa štátneho správcu tratí Železníc Slovenskej republiky tesne po minuloročných voľbách zosunul na stoličku ekonomického riaditeľa, po necelom roku vo svojej funkcii skončil.

Odvolal ho podľa informácií SME generálny riaditeľ spoločnosti Martin Erdössy. Ten do funkcie nastúpil v novembri po nástupe ministra dopravy Arpáda Érseka (Most-Híd).

Šefčík bol pritom dlhoročným ekonomickým riaditeľom firmy aj počas exministrov dopravy Jána Počiatka a dnešného šéfa Sociálnej poisťovne Ľubomíra Vážneho (obaja Smer). Chvíľu tiež firme počas Počiatkovej éry šéfoval.

„Môžem túto informáciu potvrdiť,“ povedala hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky Martina Pavliková. Bližšie informáciu však štátna spoločnosť nekomentovala.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Rýchlejšia trať cez Trenčín opäť mešká, stavbári chcú nový termín

Novým ekonomickým riaditeľom firmy, ktorá spravuje železničné trate a väčšinu železničných staníc, sa stal Juraj Tkáč. V železničnom sektore ide pomerne o neznámeho človeka.

Železnice Slovenskej republiky patria medzi najväčších štátnych investorov. Modernizuje viaceré železničné trate od Trenčíne smerom na Žilinu.

Práve úsek pri Trenčine, medzi Zlatovcami a Trenčianskou Teplou patrí medzi dlhodobo problémové. Stavbári zo spoločnosti TSS Grade, ktorá je lídrom konzorcia, už mešká skoro rok a pol.

„Dúfam, verím, že Trenčín bude dokončený tento rok. Momentálne sa to rieši s dodávateľom, predbežne nám oznámil termín 10. mesiac roku 2017," povedal Erdössy vo februári.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 454
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 766
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 074
  4. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 057
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 168
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 648
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 633
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 432
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 427
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 053

Téma: Vlaky


Článok je zaradený aj do ďalších tém Železnice Slovenskej republiky

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: S migmi si načas vystačíme, no bude to drahšie

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.