Skončia známe luxusné butiky? Ničia ich e-shopy a vysoké nájmy

Za menší butik sa na niektorých adresách platí aj deväť miliónov dolárov ročne.

Ralph Lauren na Piatej Avenue v New Yorku.(Zdroj: TASR)

PRAHA. Známe módne značky sa začínajú zbavovať svojich luxusných butikov na prestížnych adresách. Príčinou sú vysoké nájmy a nárast predaja na internete, uvádza nemecký denník Handelsblatt.

Prominentnou obeťou tohto trendu sa tento týždeň stala značka Ralph Lauren. Americká firma sa rozhodla zatvoriť svoju reprezentačnú predajňu na newyorskej Piatej avenue.

Do problémov sa nedávno dostala aj tamojšia hlavná predajňa klenotníckej značky Tiffany.

Článok pokračuje pod video reklamou

Milióny za nájom

Na Piatej avenue, parížskej triede Champs-Élysées alebo londýnskej Bond Street musela mať pritom doteraz svoje zastúpenie každá firma s luxusným tovarom.

Butiky im navrhovali známi architekti, stavali sa z tých najušľachtilejších materiálov a čo najväčšie. Sú to vlastne výkladné skrine značiek, kde sa predáva iba vybraný tovar.

Náklady na jeden takýto butik sa pohybujú medzi 5 až 50 miliónmi eur. Nezáleží na tom, ako obchod zarába, dôležitá je prestíž.

Toto využívajú majitelia nehnuteľností, ktorí dvíhajú ceny každým rokom vyššie. Na Piatej avenue sa vlani za štvorcový meter platilo takmer 30-tisíc dolárov (vyše 28-tisíc eur) ročne.

Menší butik s rozlohou 300 štvorcových metrov tak stojí takmer deväť miliónov dolárov (asi 8,5 milióna eur) ročne.

Podobné butiky pritom majú luxusné značky aj mimo Spojených štátov a Európy, napríklad v ázijskom Kuala Lumpure alebo v Singapure.

Exkluzívne weby

Vysoké ceny, menej turistov v New Yorku, ani drahý dolár ale nie sú jedinou príčinou toho, že sa Ralph Lauren rozhodol zavrieť svoju reprezentačnú predajňu.

Podľa prieskumov totiž stále menej zákazníkov nakupuje v predajniach jednej značky. Radšej utrácajú pohodlne na internete. Luxusné módne domy sa preto musia presťahovať na internet za nimi.

To, čo ušetria na nájmoch, tak zaplatia webovým dizajnérom. Aj vlastná webová stránka alebo komunikácia na sociálnych sieťach musia sprostredkovávať rovnaký pocit exkluzivity ako predtým módne butiky.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  3. Keď Slováci krotia morský vietor
  4. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  5. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  6. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  7. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  8. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  9. Vizuálny smog je problém
  10. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  3. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  4. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  5. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  6. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  7. Keď Slováci krotia morský vietor
  8. Ochrana pred tropickou horúčavou
  9. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  10. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 11 545
  2. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 10 199
  3. Najkrajšie americké národné parky 10 072
  4. Vizuálny smog je problém 3 223
  5. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 3 015
  6. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 2 887
  7. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate 2 427
  8. Keď Slováci krotia morský vietor 2 133
  9. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 2 022
  10. Križovatka si vyžiada rozsiahlu odstávku teplej úžitkovej vody 1 341

Hlavné správy zo Sme.sk

PÍŠE LUBOŠ PALATA

Česko sa stalo základňou vietnamskej rozviedky

Únos je len špičkou ľadovca.

KOŠICE KORZÁR

Účtovník mafiánskeho klanu chce pôsobiť ďalej na Slovensku

Pre klan kúpil hotel v Tatrách. Košice si vybrali pre lety do Nemecka.

DNES PÍŠE MATIA LENICKÁ

Nedráždite bieleho muža

Vyrúbali mu višňový sad.

Neprehliadnite tiež

Americká akciová burza rastie napriek zložitej celkovej situácii

Burza na Wall Street pokračovala v piatok v pozitívnom trende z predchádzajúceho dňa.

Boj so suchom a zabezpečenie vody sa v Česku stáva aktuálnym, tvrdí odborník

Budovanie nádrží na malých riekach, ktoré je v Česku nepopulárne, sa bude musieť začať už v blízkej budúcnosti.

Dopyt po nikle stúpa, producenti batérií aj investori sa zásobia

Výrobcovia a investori očakávajú rozmach výroby elektromobilov.