Skončia známe luxusné butiky? Ničia ich e-shopy a vysoké nájmy

Za menší butik sa na niektorých adresách platí aj deväť miliónov dolárov ročne.

Ralph Lauren na Piatej Avenue v New Yorku.(Zdroj: TASR)

PRAHA. Známe módne značky sa začínajú zbavovať svojich luxusných butikov na prestížnych adresách. Príčinou sú vysoké nájmy a nárast predaja na internete, uvádza nemecký denník Handelsblatt.

Prominentnou obeťou tohto trendu sa tento týždeň stala značka Ralph Lauren. Americká firma sa rozhodla zatvoriť svoju reprezentačnú predajňu na newyorskej Piatej avenue.

Do problémov sa nedávno dostala aj tamojšia hlavná predajňa klenotníckej značky Tiffany.

Článok pokračuje pod video reklamou

Milióny za nájom

Na Piatej avenue, parížskej triede Champs-Élysées alebo londýnskej Bond Street musela mať pritom doteraz svoje zastúpenie každá firma s luxusným tovarom.

Butiky im navrhovali známi architekti, stavali sa z tých najušľachtilejších materiálov a čo najväčšie. Sú to vlastne výkladné skrine značiek, kde sa predáva iba vybraný tovar.

Náklady na jeden takýto butik sa pohybujú medzi 5 až 50 miliónmi eur. Nezáleží na tom, ako obchod zarába, dôležitá je prestíž.

Toto využívajú majitelia nehnuteľností, ktorí dvíhajú ceny každým rokom vyššie. Na Piatej avenue sa vlani za štvorcový meter platilo takmer 30-tisíc dolárov (vyše 28-tisíc eur) ročne.

Menší butik s rozlohou 300 štvorcových metrov tak stojí takmer deväť miliónov dolárov (asi 8,5 milióna eur) ročne.

Podobné butiky pritom majú luxusné značky aj mimo Spojených štátov a Európy, napríklad v ázijskom Kuala Lumpure alebo v Singapure.

Exkluzívne weby

Vysoké ceny, menej turistov v New Yorku, ani drahý dolár ale nie sú jedinou príčinou toho, že sa Ralph Lauren rozhodol zavrieť svoju reprezentačnú predajňu.

Podľa prieskumov totiž stále menej zákazníkov nakupuje v predajniach jednej značky. Radšej utrácajú pohodlne na internete. Luxusné módne domy sa preto musia presťahovať na internet za nimi.

To, čo ušetria na nájmoch, tak zaplatia webovým dizajnérom. Aj vlastná webová stránka alebo komunikácia na sociálnych sieťach musia sprostredkovávať rovnaký pocit exkluzivity ako predtým módne butiky.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Odborári pokračujú v zbieraní podpisov za zastropovanie dôchodku
  2. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  3. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  5. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  6. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  7. Tip hypošpecialistu: Najlepší čas na Adlerovu je teraz!
  8. Jana Vaľová: Pokračujme po dobrej ceste
  9. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's?
  10. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro
  1. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  2. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  3. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  5. Tip hypošpecialistu: Najlepší čas na Adlerovu je teraz!
  6. Jana Vaľová: Pokračujme po dobrej ceste
  7. Sú "firmy na predaj" vhodné pre začínajúcich podnikateľov?
  8. Dôležité zmeny v založení s.r.o. od 1.9.2018
  9. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro
  10. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára!
  1. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 21 446
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 751
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 405
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 388
  5. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 320
  6. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 7 934
  7. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 900
  8. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 639
  9. Sládok Pilsner Urquell: Neviem prečo zdokonalovať Prazdroj 4 099
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 3 417