Pri Jarovciach sa začali prípravné práce stavby diaľnice D4

V súčasnosti je stále nedoriešený problém s časťou pozemkov v katastrálnom území Jarovce.

Ilustračné foto.(Zdroj: SME - Ján Krošlák)

BRATISLAVA. V katastrálnom území mestskej časti Bratislava-Jarovce sa začali prípravné práce stavby diaľnice D4 na úseku Jarovce - Ivanka sever. Dokumentuje to aj oplotenie vyznačenej plochy na poliach v blízkosti Jaroviec. Pre TASR to vo štvrtok potvrdila hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti Michaela Michalová.

"Oplotenie oranžovej farby vymedzuje trvalý a dočasný záber predmetnej stavby. Samotná realizácia objektov stavby diaľnice D4 na úseku Jarovce - Ivanka sever sa však môže začať až po nadobudnutí právoplatnosti stavebného povolenia," uviedla Michalová s tým, že samotné práce zabezpečuje Ministerstvo dopravy a výstavby SR, ktoré pôvodne rátalo so začatím stavebných prác v roku 2016.

V súčasnosti je stále nedoriešený problém s časťou pozemkov v katastrálnom území Jarovce, ktoré mestské zastupiteľstvo obce prenajalo súkromnej spoločnosti na výstavbu a prevádzkovanie golfového ihriska. Na tie isté pozemky však vydal príslušný stavebný úrad územné rozhodnutie o ich využití pre potreby výstavby diaľnice D4.

"Národná diaľničná spoločnosť požiadala o vyvlastnenie pozemkov v katastri Jaroviec, hoci my sme súhlasili s ich odpredajom. Obec sa proti tomu odvolala a v súčasnosti rokujeme o možnej dohode," povedal dnes pre TASR starosta Jaroviec Pavel Škodler.

Úsek diaľnice D4 Jarovce - Ivanka sever predstavuje dopravné prepojenie existujúcich diaľničných ťahov D2 a D1 v južnej a východnej časti hlavného mesta SR Bratislavy. Výstavbou tohto úseku sa odkloní tranzitná doprava smerujúca do Rakúska a Maďarska, ktorá v súčasnosti prechádza po diaľnici D1 zastavaným územím mesta.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 381
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 974
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 100
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 793
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 639
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 450
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 081
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 023
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 850
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 479

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Jaguar prekladisko nedostane, železnice stopli jeho výstavbu

Zákazku získala spoločnosť Strabag. Celková investícia sa mala vyšplhať na úroveň 52 miliónov eur.

Švédsky koncern Vattenfall investuje milióny do jadrovej elektrárne

Vattenfall predal svoje tepelné elektrárne v Nemecku.

Irán a Pakistan sa usilujú vytvoriť zónu voľného obchodu

Prekážkou na dosiahnutie cieľa je fakt, že medzi bankami oboch krajín nie je priame prepojenie.