SME
Nedeľa, 11. apríl, 2021 | Meniny má JúliusKrížovkyKrížovky

Trnavská automobilka žiada pomoc od štátu. Chce 18,63 mil. eur

Žiadateľ o investičnú pomoc je súčasťou skupiny PSA Peugeot Citroën.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: TASR/AP)

BRATISLAVA. Trnavská automobilka PCA Slovakia, s.r.o., žiada poskytnutie štátnej investičnej pomoci na realizáciu projektu rozšírenia výroby v Trnave, a to na spustenie výroby nového vozidla segmentu B.

Vyplýva to z investičného zámeru zverejneného Ministerstvom hospodárstva (MH) SR, ktorý je v pripomienkovom konaní.

"Realizácia investičného zámeru s oprávnenými investičnými nákladmi v nominálnej výške 99 miliónov eur je rozložená na obdobie rokov 2016 až 2021. V priamej súvislosti s investičným zámerom žiadateľ vytvorí 420 nových pracovných miest do konca roka 2018," konštatuje sa v materiáli.

Skryť Vypnúť reklamu

V súvislosti s plánovanou realizáciou investičného zámeru žiadateľ podľa rezortu hospodárstva požaduje poskytnutie investičnej pomoci v celkovej nominálnej výške 18,63 milióna eur vo forme úľavy na dani z príjmu.

"Požadovaná investičná pomoc spĺňa definičné znaky investičnej pomoci, predmetom ktorej je rozšírenie výroby motorových vozidiel v existujúcom automobilovom závode a vytvorenie nových pracovných miest v lokalite Trnava," konštatovalo MH SR.

Hlavnou činnosťou PCA Slovakia, s.r.o., je výroba motorových vozidiel. V roku 2003 začala výstavba nového závodu PSA Peugeot Citroën na Slovensku pri Trnave a s výrobou prvého modelu sa začalo v roku 2006. Celková investícia PSA Peugeot Citroën na Slovensku už presiahla 1 miliardu eur. V roku 2015 žiadateľ o pomoc vyrobil viac ako 303.000 vozidiel. Spoločnosť k 31. decembru 2016 zamestnávala 2865 kmeňových zamestnancov. Spolu s agentúrnymi zamestnancami zamestnáva približne 3717 ľudí, pričom s nepriamymi pracovnými pozíciami prostredníctvom svojich dodávateľov dáva prácu celkom takmer 10.000 ľuďom.

Skryť Vypnúť reklamu

V závode v Trnave sa doposiaľ vyrábali 4 modely, a to Peugeot 207 (od júna 2006, investícia 700 miliónov eur), Citroën C3 Picasso (od 1. štvrťroku 2009, PSA vyrába výhradne na Slovensku, investícia 100 miliónov eur), Peugeot 208 (od novembra 2012, nahradil Peugeot 207, investícia 120 miliónov eur). Koncom roka 2016 začala len na Slovensku produkcia nového modelu Citroën C3, v poradí štvrtého modelu vyrábaného v Trnave (investícia 80 miliónov eur).

Žiadateľ o investičnú pomoc je súčasťou skupiny PSA Peugeot Citroën, pod ktorú patria dve globálne značky Peugeot a Citroën. PSA Peugeot Citroën predal v roku 2015 po celom svete takmer 3 milióny vozidiel. PSA Peugeot Citroën je s tržbami 55,4 miliardy eur druhým najväčším výrobcom automobilov v Európe.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest
  2. Nové medzinárodné príležitosti vo vzdelávaní 2021 – 2027
  3. Pán Králiček: Aj keď predávate „len“ kávu, musíte inovovať
  4. Pomoc z prírody pri infekcii covid-19
  5. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie
  6. Novinka, ktorá sa neodmieta: Niké predstavuje Bonus bez limitu
  7. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko
  8. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov?
  9. Úspech predali Američanom. Ako sa zrodil slovenský 3D sen?
  10. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou
  1. Virtuálny Suptech workshop o Blockchain technológiách
  2. Ranný rituál plný zdravia pre celú rodinu
  3. Koľko ovocia by ste mali denne zjesť? Máme odpoveď
  4. Wüstenrot poisťovňa dosiahla čistý zisk 1,8 milióna eur
  5. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest
  6. Skúšanie a monitorovanie technických systémov na FVT
  7. Prekonalo Vaše dieťa COVID-19?
  8. Za 16 rokov pomohli Prešovskému kraju získať milióny eur
  9. Slovník investora 04: Kto môže investovať
  10. Na čo si dať pozor pri zateplení fasády
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 28 593
  2. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 27 772
  3. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov? 22 768
  4. Úspech predali Američanom. Ako sa zrodil slovenský 3D sen? 20 704
  5. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 13 878
  6. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 13 543
  7. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 12 696
  8. Aj sladkosti môžu byť zdravé. Viete, ako ich spoznáte? 8 999
  9. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 7 124
  10. Najprv eštebák, potom oligarcha. Aká bola Širokého éra? 6 405
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Peugeot

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Eva Petričková na sociálnych sieťach ukazuje, že aj autistické deti vedia byť fantastické.

Deťom chýbajú terapie, rodičom oddych.

9. apr
Vizualizácia projektu Metropolis.

Metropolis zapadol prachom.

16 h
Dnes píše Matúš Ritomský

Dovoľme si hovoriť o konci pandémie

Publicista Matúš Ritomský.

Na prekonanie poslednej fázy pandémie potrebujeme rozumný optimizmus.

8. apr

Ako vidí spätne reláciu s Cibulkovou?

9. apr

Neprehliadnite tiež

Chorvátsko spustilo propagačnú kampaň Dovolenka, akú si zaslúžite. Chce zaplniť doteraz prázdne pláže.

Očkovanie zamestnancov v oblasti cestovného ruchu má absolútnu prioritu.

9 h
Na snímke prvé nabíjanie elektrovozidiel pomocou GridBooster systému - prvej rýchlo nabíjacej stanice v strednej a východnej Európe v Bratislave.

Ekologizácia dopravného sektora je kľúčová na dosiahnutie klimatických cieľov.

14 h
Ilustračné foto

Mimoriadne negatívne sa lockdown prejavil pred Vianocami.

15 h
Zakladatelia firmy Zlatko a Ján Juríkovci.

Pandémia zvýšila záujem aj ďalšie produkty.

16 h