Najkratší, len 20-kilometrový let končí, ľudia ho nechceli

Medzi letiskami leží Bodamské jezero a autom je trasa dlhá až 66 kilometrov.

Ilustračné foto.(Zdroj: People's Viennaline)

BRATISLAVA. Lietať medzi švajčiarskym letiskom St. Gallen-Altenrhein a nemeckým Friedrichshafenom začali rakúske aerolinky minulý rok v novembri. Z pôvodne plánovaných osem minút stihli lietadlá často pristáť už za päť minút.

Po piatich mesiacoch oznámili aerolinky, že končia. Posledný let naplánovali na 14. apríla. Na trasu medzi letiskami vzdialenými vzdušnou čiarou len 20 km sa nepodarilo nalákať cestujúcich.

Letecká spoločnosť ponúkala každodenne dva spoje v oboch smeroch. Letenka stála približne 40 eur.

Článok pokračuje pod video reklamou

Medzi letiskami leží Bodamské jezero a autom je trasa dlhá 66 kilometrov.

Z Friedrichshafenu let ďalej pokračoval do Kolína nad Rýnom, cestujúci si však mohli kúpiť letenku len na kratšiu trasu.

„Zaznamenali sme malý, ale značný pokrok v počte cestujúcich, ale nemyslíme si, že by bolo možné, aby sme dosiahli plánovaný počet pasažierov," povedal majiteľ aeroliniek Markus Kopf s tým, že udržiavanie spojov na trase by podľa neho bolo naďalej finančne neúnosné.

Spoločnosť dúfala, že by ročne na krátkej trase mohla prepraviť 40-tisíc ľudí. Za päť mesiacov si letenku však kúpilo len 2300 cestujúcich.

Zrušenie letu privítali ochrancovia životného prostredia, ktorí od začiatku tvrdili, že spotreba paliva na osemminútový let je príliš vysoká. Aerolinky tvrdili, že pri hodinovej jazde okolo jazera vyprodukuje auto toľko emisií ako lietadlo pri tomto krátkom lete.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  3. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  4. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  5. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  6. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  7. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  1. Spomaľovači internetu v mobile – 5 tipov ako s nimi zatočíte
  2. Create your own map in a new museum
  3. Ako bojovať proti plesniam v interiéri
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  8. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  9. S dobrým pivom leto chutí
  10. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  1. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 25 204
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 24 869
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 22 207
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 10 997
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 237
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 620
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 964
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 305
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 036
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 921

Téma: Lietadlá


Hlavné správy zo Sme.sk

AUTORSKÁ STRANA PETRA TKAČENKA

Tri mýty o brexite

Briti už si hrozienka vyberať nebudú.

Neprehliadnite tiež

Úrad verejného obstarávania ponúka pomoc obciam, ktoré zasiahli povodne

Cieľom pomoci je zaručenie transparentného krízového manažmentu.

Matečná: Hranice Karpatských bukových pralesov určí skupina odborníkov

Presné výmery Karpatských bukových pralesov žiada UNESCO.

Juncker nepredloží Trumpovi žiadnu obchodnú ponuku

Spojené štáty a Európska únia sú na pokraji obchodnej vojny.

Ministerstvo dopravy zazmluvnilo z eurofondov na projekty dve miliardy eur

Polovica z dvoch miliárd eur pôjde na diaľnice.