Do Aeromobilu vstupuje nový investor. Mohol by ho dostať do predaja

V druhej polovici tohto roka chce spoločnosť začať prijímať predobjednávky a prvé lietajúce autá by mohli putovať k zákazníkom na prelome rokov 2018 a 2019.

Aeromobil.(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Len prednedávnom podnikateľ roku 2015 oznámil vstup juhokórejského investora LG Hausys do svojej spoločnosti, teraz chce pomôcť ďalšiemu inovatívnemu projektu.

Do spoločnosti Aeromobil, ktorá na Slovensku vyvíja inovatívne autá, vstupuje nový investor. Je ním Patrick Hessel, ktorý je zakladateľ a výkonný riaditeľ spoločnosti c2i. Vyrába kompozitné diely pre letecký a automobilový priemysel.

„Pokročilý stupeň virtuálneho dizajnu, simulácií a výpočtov na mňa urobil výrazný dojem. Už počas predchádzajúcich dvoch rokov, AeroMobil 3.0 ukázal svoje letové a jazdné schopnosti,“ konštatoval Hessel.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: AeroMobil bude symbolom Slovenska

Prejsť na sériovú výrobu

Investícia podľa jeho slov umožní spoločnosti prechod do výroby a produkcie najnovšieho modelu a jeho prototypov. "Tím, ktorý sa zišiel v AeroMobile je absolútne unikátny a má obrovský potenciál dosiahnuť globálnu zmenu v osobnej doprave," doplnil Hessel.

Finančný vstup podnikateľa roka 2015 prišiel len krátko po tom, čo v jeho firme nadpolovičný balík akcií získala spomínaná juhokórejská spoločnosť LG Hausys. Ide o dcéru kórejskej skupiny LG.

Navyše, prišli tiež v čase, keď sa na trhu podľa informácií Trendu objavili informácie o nezhodách medzi zakladateľmi spoločnosti AeroMobile Jurajom Vaculíkom a Štefanom Kleinom. Klein mal dokonca z firmy vycúvať, čo však spoločnosť poprela.

Vďaka novému investorovi spoločnosť podľa spoluzakladateľa a šéfa spoločnosti Juraja Vaculíka onedlho dokončí a predstaví fyzický model, ktorý bude veľmi blízko finálnemu produktu pre sériovú výrobu.

„Výsledkom našej inžinierskej a analytickej práce je veľmi presný obraz toho, ako náš produkt bude fungovať a zároveň sme presvedčení, že vozidlo, ktoré predstavíme, sme schopní dodať bez výraznejších zmien,“ dodal Vaculík.

V druhej polovici tohto roka chce spoločnosť začať prijímať predobjednávky a prvé lietajúce autá by mohli putovať k zákazníkom na prelome rokov 2018 a 2019. Koľko bude stáť, zatiaľ výrobcovia nezverejnili.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Slovenský podnikateľ roka s nemeckou precíznosťou a svetovými ambíciami

Aj pre letecký priemysel

Spoločnosť c2i, ktorá vstupuje ako nový investor do spoločnosti Aeromobil, nie je v automobilovom či leteckom priemysle nováčikom. Vyrába preň ultraľahké karbónové komponenty.

Slovenská firma dodáva komponenty napríklad pre výrobcov ako sú BMW, Porsche, Jaguar Land Rover a B/E Aerospace.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  2. Používate make-up? Potom spozornite
  3. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  4. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  5. Legendárna Transsibírska magistrála
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  8. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  9. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  10. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  1. Top 10 inzerovaných áut za posledné 3 roky
  2. Henkel taught 5000 students in Slovakia about sustainability
  3. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  4. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  5. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  6. Používate make-up? Potom spozornite
  7. Legendárna Transsibírska magistrála
  8. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  9. Vianočný bázar chalaňov
  10. Vianočné mecheche 2017
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 33 954
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 136
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 060
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 010
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 049
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 043
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 035
  8. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 991
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť 677
  10. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 628

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Velez-Zuzulová: Išla som do niečoho, čo sa doteraz nikomu nepodarilo

Som športovkyňa, ktorá sa nikdy neuspokojí s tým, čo dosiahla, hovorí slovenská slalomárka.

KOMENTÁRE

Soros píše pre SME. O takzvanom Sorosovom pláne

Rozhodnutie, ako riešiť migračnú krízu, robia priamo členské štáty EÚ.

KOMENTÁRE

Rok 1998: Keď Mečiar urobil národu jedinú službu

Najviac pomohol tým, že odišiel.

KOMENTÁRE

Horcruxy na ústavnom súde

Prezident výberom Mamojku, Laššákovej a Duriša trafil jednu z lepších kombinácií.

Neprehliadnite tiež

Ruský Rosnefť získal vo Venezuele licencie na prieskum plynových polí

Rusi sú blízkym spojencom Venezuely, ktorá je v dôsledku prepadu cien ropy a hyperinflácie na pokraji ekonomického kolapsu.

Inflácia v eurozóne sa v novembri zrýchlila na 1,5 percenta

Najnižšiu medziročnú mieru inflácie vykázali v novembri 2017 Cyprus.

EasyJet prevzala časti aktív skrachovanej aerolinky Air Berlin

Ani jedna strana nezverejnila žiadne finančné detaily o akvizícii.

O vlastné kryptomeny začínajú mať záujem aj centrálne banky

Prístup centrálnych bánk a vlád ku kryptomenám sa medzi krajinami líši.

Jedna banka v eurozóne nespĺňa kapitálové požiadavky Európskej centrálnej banky

ECB požiadala komerčné banky, aby si vytvorili kapitálové rezervy vo výške 10,6 percenta svojich rizikových aktív.