SME
Utorok, 13. apríl, 2021 | Meniny má AlešKrížovkyKrížovky

Kto postaví napojenie D1 na obchvat Bratislavy, má byť jasné tento mesiac

Napojenie diaľnice D1 na novovznikajúcu D4 má byť hotové na začiatku roka 2019.

Vizualizácia obchvatu Bratislavy.Vizualizácia obchvatu Bratislavy. (Zdroj: Cintra)

BRATISLAVA. V priebehu tohto mesiaca by malo padnúť rozhodnutie o tom, kto bude stavať napojenie existujúcej diaľnice D1 v križovatke Ivanka-sever na nový obchvat Bratislavy na D4.

Rozhodnúť sa má, či si túto stavbu zoberie na svoje plecia Národná diaľničná spoločnosť (NDS), alebo ju bude stavať konzorcium na čele s firmou Cintra, ktoré má na starosti projekt obchvatu mesta. Na stretnutí s novinármi to uviedol investičný riaditeľ NDS Ladislav Dudáš.

"Ani to nemôžeme vedieť neskôr, pretože to nie že my by sme vlastnými kapacitami nestihli, to už by sa koncesionár dostal do problémov, aby to stihol," uviedol Dudáš.

Skryť Vypnúť reklamu

Začiatok roka 2019

Napojenie diaľnice D1 na novovznikajúcu D4 má byť podľa diaľničiarov hotové na začiatku roka 2019. Ide pritom o úsek, ktorý siaha až po križovatku Triblavina a je rozšírený na plánovaný osempruh.

Podľa NDS je to technicky náročné riešenie, keďže sa existujúca diaľnica D1 bude musieť zodvihnúť a popod ňu bude viesť nová cesta. Výstavba sa má zároveň realizovať počas prevádzky na ceste, práce v tomto úseku by sa preto podľa diaľničiarov mali robiť súbežne s výstavbou obchvatu.

Ministerstvo dopravy pod vedením Árpáda Érseka (Most-Híd) preto momentálne rokuje s konzorciom budujúcim obchvat Bratislavy, či nepostaví aj toto napojenie na diaľnicu D1 až po križovatku Triblavina.

"Ministerstvo stále rokuje s koncesionárom o možnosti, žeby diaľnicu po Triblavinu na plnohodnotný osempruh vrátane križovania diaľnice D4 a diaľnice D1 dobudoval koncesionár," uviedli pre TASR z komunikačného oddelenia rezortu dopravy.

Skryť Vypnúť reklamu

V rámci toho procesu predloží podľa rezortu koncesionár na ministerstvo navrhovaný harmonogram spolu s technickým riešením a s tým súvisiacu cenu samotného diela.

"V prípade, ak by sa urobila takáto dohoda, tento postup štátu umožní ušetriť peniaze, ktoré môže presunúť na ostatné diaľničné stavby na Slovensku," dodalo ministerstvo.

Cena ešte nie je zrejmá

Výslednú cenu v tejto fáze rokovaní ešte nie je možné podľa rezortu stanoviť, pretože okrem samotného technického riešenia na ňu bude mať vplyv aj spôsob financovania či aktuálne úrokové sadzby jednotlivých financujúcich bánk.

Národná diaľničná spoločnosť predbežne odhaduje náklady na napojenie týchto dvoch diaľnic spolu s rozšírením D1 po križovatku Triblavina na približne 124 miliónov eur.

Skryť Vypnúť reklamu

Ak by mala byť výstavba tohto napojenia v réžii NDS, diaľničná spoločnosť by musela čo najskôr vysúťažiť stavbárov, ktorí by práce zrealizovali. Vyriešiť by sa však muselo aj financovanie nákladov na výstavbu.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vlastný zlatý poklad môže byť dobrou ochranou pred infláciou
  2. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie
  3. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič
  4. V blízkosti Prezidentského paláca je na predaj 37 apartmánov
  5. Kedysi rádio, dnes mozog auta. Poznáte históriu infotainmentu?
  6. Kia prechádza transformáciou, vo vrecku má aj Guinnessov rekord
  7. Prešovská spoločnosť MAXECO sa presadila na medzinárodnom trhu
  8. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest
  9. Pomoc z prírody pri infekcii covid-19
  10. Pán Králiček: Aj keď predávate „len“ kávu, musíte inovovať
  1. Jar je vo vzduchu. Alergie tiež
  2. Kia prechádza transformáciou, vo vrecku má aj Guinnessov rekord
  3. SodaStream predstavuje príchute ikonických nápojov od PepsiCo
  4. V blízkosti Prezidentského paláca je na predaj 37 apartmánov
  5. Bratia Žampovci majú za sebou veľmi úspešnú lyžiarsku sezónu
  6. Biobavlnu nahradila viskóza
  7. Kedysi rádio, dnes mozog auta. Poznáte históriu infotainmentu?
  8. Prešovská spoločnosť MAXECO sa presadila na medzinárodnom trhu
  9. Helping people with apps and social networks in Kosice
  10. Vlastný zlatý poklad môže byť dobrou ochranou pred infláciou
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 54 122
  2. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 27 297
  3. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov? 24 059
  4. Zo žraloka rybka. Ako sa rozpadlo impérium Maria Hoffmanna? 23 143
  5. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 17 942
  6. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 12 465
  7. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 10 244
  8. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 9 578
  9. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 9 437
  10. Pomoc z prírody pri infekcii covid-19 8 362
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Slovensko

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Diaľnice, Obchvat Bratislavy
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Úvod zmluvy medzi Ruskom a Maďarskom na nákup vakcíny Sputnik V

Transparency sa môže o zmluvu súdiť.

6 h

Problémom nie je Sputnik, ale správanie expremiéra.

4 h

Neprehliadnite tiež

Zakladatelia Capturing Reality (zľava): Martin Bujňák a Michal Jančošek

Slovenská firma patrí medzi svetovú špičku.

14 h
Na emisii dlhopisov Prima banky so zápornou úrokovou sadzbou sa podieľali kancelárie White & Case a Allen & Overy Bratislava.

Ponuka bola časovo limitovaná.

6 h
Minister pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR Ján Mičovský.

Ešte tento mesiac bude výberový pohovor pred odbornou komisiou.

8 h
Zľava poslanec Peter Pčolinský a minister práce, sociálnych vecí a rodiny Milan Krajniak (obidvaja Sme rodina) debatujú v budove Úradu vlády počas rokovania Hospodárskej a sociálnej rady.

Všetci sociálni partneri dostanú návrh plánu obnovy a budú sa môcť k nemu priamo vyjadriť.

10 h