Kto postaví napojenie D1 na obchvat Bratislavy, má byť jasné tento mesiac

Napojenie diaľnice D1 na novovznikajúcu D4 má byť hotové na začiatku roka 2019.

Vizualizácia obchvatu Bratislavy.(Zdroj: Cintra)

BRATISLAVA. V priebehu tohto mesiaca by malo padnúť rozhodnutie o tom, kto bude stavať napojenie existujúcej diaľnice D1 v križovatke Ivanka-sever na nový obchvat Bratislavy na D4.

Rozhodnúť sa má, či si túto stavbu zoberie na svoje plecia Národná diaľničná spoločnosť (NDS), alebo ju bude stavať konzorcium na čele s firmou Cintra, ktoré má na starosti projekt obchvatu mesta. Na stretnutí s novinármi to uviedol investičný riaditeľ NDS Ladislav Dudáš.

"Ani to nemôžeme vedieť neskôr, pretože to nie že my by sme vlastnými kapacitami nestihli, to už by sa koncesionár dostal do problémov, aby to stihol," uviedol Dudáš.

Začiatok roka 2019

Napojenie diaľnice D1 na novovznikajúcu D4 má byť podľa diaľničiarov hotové na začiatku roka 2019. Ide pritom o úsek, ktorý siaha až po križovatku Triblavina a je rozšírený na plánovaný osempruh.

Podľa NDS je to technicky náročné riešenie, keďže sa existujúca diaľnica D1 bude musieť zodvihnúť a popod ňu bude viesť nová cesta. Výstavba sa má zároveň realizovať počas prevádzky na ceste, práce v tomto úseku by sa preto podľa diaľničiarov mali robiť súbežne s výstavbou obchvatu.

Ministerstvo dopravy pod vedením Árpáda Érseka (Most-Híd) preto momentálne rokuje s konzorciom budujúcim obchvat Bratislavy, či nepostaví aj toto napojenie na diaľnicu D1 až po križovatku Triblavina.

"Ministerstvo stále rokuje s koncesionárom o možnosti, žeby diaľnicu po Triblavinu na plnohodnotný osempruh vrátane križovania diaľnice D4 a diaľnice D1 dobudoval koncesionár," uviedli pre TASR z komunikačného oddelenia rezortu dopravy.

V rámci toho procesu predloží podľa rezortu koncesionár na ministerstvo navrhovaný harmonogram spolu s technickým riešením a s tým súvisiacu cenu samotného diela.

"V prípade, ak by sa urobila takáto dohoda, tento postup štátu umožní ušetriť peniaze, ktoré môže presunúť na ostatné diaľničné stavby na Slovensku," dodalo ministerstvo.

Cena ešte nie je zrejmá

Výslednú cenu v tejto fáze rokovaní ešte nie je možné podľa rezortu stanoviť, pretože okrem samotného technického riešenia na ňu bude mať vplyv aj spôsob financovania či aktuálne úrokové sadzby jednotlivých financujúcich bánk.

Národná diaľničná spoločnosť predbežne odhaduje náklady na napojenie týchto dvoch diaľnic spolu s rozšírením D1 po križovatku Triblavina na približne 124 miliónov eur.

Ak by mala byť výstavba tohto napojenia v réžii NDS, diaľničná spoločnosť by musela čo najskôr vysúťažiť stavbárov, ktorí by práce zrealizovali. Vyriešiť by sa však muselo aj financovanie nákladov na výstavbu.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  3. Rastie nám pokrivená generácia?
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  5. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  10. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 20 359
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 5 121
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 3 876
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 3 029
  5. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 379
  6. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 2 152
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 147
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 2 044
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 600
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 481

Téma: Slovensko


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Galkova kauza odpočúvania sa vlečie už šesť rokov, zatiaľ bez výsledku

Obžaloba na bývalého šéfa Vojenského obranného spravodajstva Pavla Brychtu leží na súde od februára 2016.

KOMENTÁRE

Česi mieria do čiernej diery Európy. Všetko pre korunu

Je možné, že šanca ľahkého vstupu do eurozóny zmizne.

EKONOMIKA

Ako sa menila najmodernejšia stanica na Slovensku

Predchádzajúca stanica bola otvorená v 80. rokoch a nikdy nebola dokončená.

Neprehliadnite tiež

Čína kritizuje agentúru Standard & Poor’s, že jej znížila rating

Zhoršenie hodnotenia úverovej spoľahlivosti Číny odzrkadľuje, že dlhé obdobie silného nárastu úverov zvyšuje ekonomické a finančné riziká.

Bystrica má novú autobusovú stanicu. Pozrite sa, ako sa menila

Predchádzajúca stanica bola otvorená v 80. rokoch a nikdy nebola celkom dokončená, nový terminál je najmodernejší v krajine.

Čo si o autokamerách myslí polícia a môže ísť video na Facebook?

Autokamery snímajú aj poznávacie značky a tváre ľudí, s videami preto treba narábať opatrne.

Hľadá sa EY Podnikateľ roka, víťaz pocestuje do Monte Carla

Do súťaže môžu podnikateľov nominovať aj ich zákazníci alebo známi.