SME
Streda, 22. január, 2020 | Meniny má Zora

Aktivisti budú opäť protestovať proti rozšíreniu D1 bez kolektorov

Aktivisti trvajú na tom, aby sa prestavba diaľnice D1 realizovala v súlade s vydanými povoleniami z roku 2013.

Ilustračné foto.Ilustračné foto.(Zdroj: SME - Vladimír Šimíček)

BRATISLAVA. Aktivisti z Občianskeho združenia (OZ) Triblavina budú opätovne protestovať proti navrhovanému rozšíreniu diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou.

Miestom pokojného protestu bude v utorok 4. apríla o 16.00 h tentoraz stará Senecká cesta v blízkosti pripravovaného logistického centra, kde budú účastníci tejto akcie blokovať dopravu prechádzaním po priechode pre chodcov.

Článok pokračuje pod video reklamou

Nezákonnosť navrhovaných zmien

"Okrem toho budeme upozorňovať na nezákonnosť navrhovaných zmien, podľa ktorých sa má diaľnice D1 rozšíriť bez vybudovania súbežných kolektorov," uviedol starosta Vajnôr a člen OZ Ján Mrva. Protest nadviaže na podobnú akciu, ktorá sa uskutočnila v polovici marca vo Vajnoroch.

Aktivisti trvajú na tom, aby sa prestavba diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou realizovala v súlade s vydanými povoleniami z roku 2013 a počítalo sa pri nej aj s kolektormi, ktoré majú odľahčiť regionálnu dopravu.

V tejto súvislosti dnes na tlačovej konferencii pred Úradom Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) poukázali na správu Najvyššieho kontrolného úradu (NKÚ) upozorňujúcu na viaceré pochybenia Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) pri príprave križovatky Triblavina a rozšírenia diaľnice D1, napríklad na to, že zmena koncepcie rozšírenia diaľnice D1 zo šesťpruhu so súbežnými komunikáciami na osempruh bez súbežných komunikácií nebola v čase kontroly v súlade s platným Územným plánom BSK.

Aktivisti nesúhlasia ani s dopravným posúdením budúcej diaľničnej križovatky Triblavina. Zmena sa podľa ich slov koná bez podloženia dopravnými prieskumami. Postup ministerstva dopravy označujú za tendenčný. V tejto súvislosti zástupcovia OZ pripravili otvorený list ministrovi dopravy Árpádovi Érsekovi (Most-Híd), ktorým ho žiadajú, aby zastavil "čiernu stavbu, ktorá má podľa zmenenej koncepcie v prípade dopravného projektu vzniknúť".

Zohľadňujú všetky vzťahy

Rezort dopravy v pondelok (27.3.) uviedol, že práve preto, aby bolo jasné, že riešenie križovatky Triblavina zohľadňuje všetky dopravné vzťahy v regióne, zriadil súčasný minister expertnú komisiu, ktorá úplne jednoznačne a na základe všetkých dopravných modelov odporučila výstavbu križovatky a diaľnice so štyrmi plnohodnotnými pruhmi bez kolektorov.

"Ministerstvo, samozrejme, podporuje prácu NKÚ a NDS musí v spolupráci s NKÚ vyriešiť a odstrániť všetky nedostatky, čo sa podľa našich informácií aj deje," uviedla hovorkyňa ministerstva Karolína Ducká. Rezort dopravy však trvá podľa jej slov na tom, že zvolené riešenie je pre ľudí v okolí Bratislavy najlepšie, a preto ho bude aj naďalej presadzovať.

NDS podľa informácií hovorkyne Evy Žgravčákovej okamžite prijala opatrenia k nedostatkom, ktoré zistil NKÚ. Podľa Žgravčákovej pokiaľ ide o samotnú križovatku Triblavina, aktuálne plynú lehoty na potvrdenie právoplatnosti rozhodnutia Ministerstva životného prostredia (MŽP) SR ku zmene navrhovanej činnosti križovatky Triblavina.

"Po nadobudnutí právoplatnosti rozhodnutia MŽP SR požiada NDS o vydanie rozhodnutia na zmenu stavby pred dokončením, na základe ktorého bude môcť pokračovať vo výstavbe križovatky Triblavina na všetkých stavebných objektoch, teda aj na tých, ktorých sa dotkla zmena," opísala hovorkyňa. "Pokiaľ ide o rozšírenie D1 v úseku Bratislava - Triblavina, NDS na MŽP SR podala oznámenie o zmene navrhovanej činnosti. Rozhodnutie MŽP SR bude slúžiť ako podklad k stavebnému konaniu," dodala Žgravčáková.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  2. Na otočku či pár dní. Tieto výlety za hranice zvládnete hocikedy
  3. Ako budeme jesť v roku 2020? Letí výstrednosť aj ekológia
  4. First moment Turecko: Deväť hotelov len pre dospelých
  5. Viete, prečo sú dôležité ekologické predajne?
  6. Prichádza nová doba: firmy, ktoré riešia spoločenské problémy
  7. Slovenský magazín čítajú v 83 krajinách sveta. Viete, o čom je?
  8. Takto by ste sa mali správať v horách, radí horský záchranár
  9. Nové VIVO! Bratislava žne úspechy
  1. Šperk, ktorý sa neodkladá do šperkovnice
  2. Hlavným partnerom súťaže Podnikateľka Slovenska sa stala BILLA
  3. Kúpeľný park Kováčová spustil predaj nových pozemkov
  4. Kúpeľný park Kováčová spustil predaj nových pozemkov
  5. Noerr advise NEI on acquisition of Kinex
  6. V košickom Kauflande pribudol nový McDonald´s
  7. Duálna akadémia: Na strednej škole sa vzdelávajú, aj zarábajú
  8. SEAT získal titul Company of the Year na CES 2020
  9. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  10. Česko-Slovenský ples sa blíži, v predaji sú posledné vstupenky
  1. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny 18 123
  2. First moment Turecko: Deväť hotelov len pre dospelých 12 619
  3. Slovenský magazín čítajú v 83 krajinách sveta. Viete, o čom je? 10 739
  4. Na otočku či pár dní. Tieto výlety za hranice zvládnete hocikedy 10 009
  5. Takto by ste sa mali správať v horách, radí horský záchranár 9 970
  6. Tipy od sprievodkyne: Magický Marakéš vás očarí svojimi vôňami 8 254
  7. Obraz, ktorý chceli komunisti do každého bytu, ide na kreditky 8 013
  8. Miesta na Slovensku, o ktorých ste možno nevedeli 7 433
  9. Keď okolo neho kráčali, vždy spal. Čo prežívajú zachránení 7 357
  10. Vydávajú tých, ktorých sa iní báli. Vydavateľstvo Absynt 7 268

Téma: Štrajk autodopravcov 2020


Hlavné správy zo Sme.sk

Dobré ráno

Dobré ráno: Záhadný vírus je nebezpečnejší, ako sme si mysleli

Nákaza sa posúva do ďalších krajín.

Podcast Dobré Ráno.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Smer sa oblúkom vracia k holým zadkom

Také politické prázdno naposledy ukázal v roku 2002.

Peter Tkačenko
Ilustračná fotografia.

Neprehliadnite tiež

Lietadlá Boeing 737 Max sa vrátia do prevádzky najskôr v júni

Koncern sa aktuálne snaží zaistiť si financovanie.

Lietadlo Turkish Airlines Boeing 737 MAX 8.

CEO Richard Marko: Lex Eset si vieme predstaviť (rozhovor)

So šéfom firmy aj o tlakoch politikov.

Šéf Esetu Richard Marko

Vybudovala ruský "Amazon". Európu chce dobyť cez Slovensko

Bakaľčuková je historicky druhá miliardárka z Ruska.

Wildberries odštartoval európsku expanziu.

Parlament neprelomil veto prezidentky pri novele o pozemkových úpravách

Za prijatie novely bolo 71 poslancov zo 131 prítomných.

Na snímke 57. schôdza NR SR.